למי אני דומה? אפליקציית Photo Family Tree תעזור לכם לגלות

למי אני דומה? אפליקציית Photo Family Tree תעזור לכם לגלות

אם תמיד שאלתם את עצמכם למי אתם דומים, אפליקציית Photo Family Tree של חברת פוטומיין תעזור לכם לקבל תשובה. איך? חדשות הטכנולוגיה בפואנטה

אפליקציית Photo Family Tree
תהיו חברים, שתפו את הכתבה





כמה פעמים אמרו לכם שאתם דומים שתי טיפות מים לאמא, וגם לאבא, וגם לסבא שלא הכרתם…? אפליקציית Photo Family Tree של חברת פוטומיין (Photomyne) הישראלית פותרת את הדילמה… היא מאפשרת לסרוק תמונה או אלבום תמונות ולגלות למי אנחנו דומים. הדבר הזה מתאפשר באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים. בשלב זה, האפליקציה זמינה רק לאייפון בעלות של כ-20 שקל לחודש או כ-70 שקל לשנה (לעתים יש מבצעים, אז שווה לעקוב).

אפליקציית Photo Family Tree – לבנות אילן יוחסין באמצעות תמונות

כמעט כולנו בונים בשלב כלשהו אילן יוחסין או עץ משפחה, לפעמים סתם מתוך סקרנות ולפעמים במסגרת עבודת שורשים שהילדים נדרשים להגיש בבית הספר.

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך האפשרויות לבנות אילן יוחסין משתפרת. אפשר להצליב מידע ולגלות ענפים שאפילו לא ידענו שקיימים.

פואנטה בטלגרם

 

אלא שלאורך השנים המידע שבדרך כלל היה נאסף ומוצלב היה מידע מילולי (כלומר, שמות בני המשפחה ומידע נוסף עליהם). מה שמיוחד באפליקציית Photo Family Tree – הוא שהקדמה הטכנולוגית עושה גם מהפכה בתחום התמונות, ובאמצעותה אפשר לבנות עץ משפחה מתמונות ומצילומים ואז להוסיף מידע ביוגרפי אודות בני המשפחה. את הצילומים ניתן לייבא מהסמארטפון ואפשר גם לסרוק אותן. אפשר גם לסרוק פילם (תשליל) או שקופיות.

> אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצה שלנו >>

 

כאמור, בזכות טכנולוגיית זיהוי פנים, האפליקציה מזהה את בני המשפחה אוטומטית.

אפליקציית פוטומיין לסריקת אלבום תמונות
אפליקציה של פוטומיין לסריקת אלבום תמונות. צילום: פוטומיין

 

התוצאה היא שלאחר מכן בניית עץ המשפחה לאורך זמן הופכת למשימה קלה.

היתרון המשמעותי של האפליקציה של Photomyne הוא היכולת לסרוק בבת אחת מספר תמונות, כלומר, לצלם עמוד שלם באלבום ולקבל תמונות נפרדות באופן אוטומטי. כך ניתן לתעד ולשמר אלבום תמונות משפחתי בדקות בודדות.

Photo Family Tree – סוף לתהייה למי אתם דומים

אפליקציית Photo Family Tree
אפליקציית Photo Family Tree – מדד ההתאמה. צילום: פוטומיין

 

בשלב הבא מגיע הצ'ופר – לגלות למי כל אחד במשפחה הכי דומה.

אחת התכונות שהאפליקציה מאפשרת היא "מדד הדמיון". בכל פעם שהמשתמש מחשב את מדד הדמיון, האפליקציה משווה בין כל התמונות של אדם א' לכל התמונות של אדם ב', מוצאת את שתי התמונות הדומות ביותר ועל בסיסן נותנת את התשובה.

התוצאה מתבטאת באחוזים, למשל – 46% אחוזי דמיון. ככל שמעלים יותר תמונות של כל בן משפחה – מדד הדמיון נעשה מדויק יותר.

תכונות אחרות שאפליקציית Photo Family Tree מאפשרת:

  • שיתוף העץ עם בני משפחה אחרים
  • הרשמה למאגר העצים Related Tree Radar של פוטומיין, כך שהאפליקציה תודיע לכם כאשר משתמשים אחרים מציינים את בני המשפחה שלכם בעצים שלהם.

כיצד סורקים את התמונות?

בפוטומיין (Photomyne) מציעים מספר אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית (AI) שמאפשרות סריקה קלה, מהירה ואיכותית של חומר מצולם, ללא תלות בחיבור לאינטרנט וללא כל צורך בידע מוקדם:

  • לתמונת – אפליקציית Photo Scan
  • לפילם – אפליקציית FilmBox
  • לשקופיות – אפליקציית SlideScan

האפליקציות מבצעות תיקונים אוטומטיים בזמן אמת, בין אם מדובר ביישור התמונה, מחיקת רקעים מיותרים (למשל השולחן עליו צילמנו) ותיקוני צבע.

כמו כן פוטומיין מציעה את אפליקציית Colorize, שמאפשרת צביעת תמונות שחור לבן.

פוטומיין (Photomyne) – 12 אפליקציות והנפקה בבורסה

חברת פוטומיין הישראל, שהוקמה ב-2014, השיקה כבר 12 אפליקציות. החברה הונפקה במרץ 2021 בבורסה בישראל ונציגיה פתחו אמש את המסחר בבורסה לרגל ההנפקה.



 

פוטומיין מדווחת כי בכל חודש יש בממוצע מיליון וחצי משתמשים פעילים שעושים שימוש באפליקציות שלה. הכנסותיה בשנת 2020 הסתכמו בכ-9.3 מיליון דולר – עלייה של כ- 42% ביחס לשנה קודמת.

עד היום נסרקו על גבי הפלטפורמה של פוטומיין מעל 240 מיליון תמונות (מאות אלפי תמונות מדי יום). החברה מפתחת טכנולוגיות ואפליקציות מבוססות בינה מלאכותית (AI) בתחום הנוסטלגיה וההווי המשפחתי, הכוללות דיגיטציה של נכסי זיכרון משפחתיים והפחת חיים בהם.

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות