הורים עובדים? קבלו נקודת זיכוי נוספת (למרות הח"כים שהתנגדו)

הורים עובדים? קבלו נקודת זיכוי נוספת (למרות הח"כים שהתנגדו)

הח"כים החברתיים מהליכוד, ש"ס ויהדות התורה הצביעו נגד נקודת זיכוי נוספת להורים עובדים בשווי של יותר מ-2000 ש"ח בשנה, אך החוק עבר גם בלעדיהם

עוד נקודת זיכוי להורים עובדים
צילום: PIXABAY
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשורה משמחת להורים עובדים שיש להם ילדים בני 6-12: נקודת זיכוי נוספת. זאת, לאחר שהכנסת אישרה את הצעת החוק בקריאה שלישית, ברוב של 57 תומכים מול 49 מתנגדים. הבשורה הנוספת היא שאותם הורים יקבלו החזר רטרואקטיבי מינואר כבר במשכורת הקרובה וזיכוי במס עד סוף 2022. עוד חשוב לדעת שהחוק כולל גם ילדים שמלאו להם 12 במהלך שנת 2022. כאמור, ההטבה היא על כל השנה.

ומה זה אומר במספרים או בכסף…? שוויה של כל נקודת זיכוי הוא 2,696 שקל בחישוב שנתי, ומספר ההורים הזכאים לתוספת של נקודת זיכוי עומד על 610 אלף הורים עובדים. השווי הכולל של ההטבה מגיע ל-2.1 מיליארד שקל.

פואנטה בטלגרם

נזכיר כי על ילדים בני שנה עד 5 כבר מגיעה נקודת זיכוי בחוק, כך שהחוק מרחיב את ההטבה לגילים המבוגרים יותר.

הצעת החוק עברה שלושה חודשים אחרי ששר האוצר אביגדור ליברמן התחייב לקדם צעדים שיקלו על הורים עובדים – בשל יוקר המחיה הגבוה וההתייקרויות האחרונות.

אולם, למרות שמדובר בכסף שיסייע לכל אדם עובד בכל שכבות האוכלוסייה – לא משנה מהי עמדתו הפוליטית, בחרו חברי כנסת רבים שטוענים כי הם "חברתיים" להצביע נגד. למעשה, כל חברי הכנסת של הליכוד, ש"ס ויהדות התורה הצביעו נגד, ביניהם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שר האוצר לשעבר ישראל כץ, דודי אמסלם, יולי אדלשטיין, אופיר אקוניס, ניר ברקת, גילה גמליאל, דוד ביטן, מאי גולן, יואב גלנט, יריב לוין, אבי דיכטר, גלית דיסטל אטבריאן ואמיר אוחנה, מהליכוד, ינון אזולאי ומשה ארבל מש"ס, יעקב אשר מיהדות התורה ועוד.

גם מענק העבודה הוגדל

בנוסף, הוגדל מענק העבודה. מענק העבודה יעלה בשיעור של 40% בשנת 2022. מי שהיה זכאי לו בשנת 2021, ישולם לו סכום בשיעור של 30% מסכום המענק כמקדמה על חשבון המענק לשנת 2022.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות