המשקפיים של אפל: יקרים אבל מרשימים. המהפכה בדרך

משקפי המציאות המעורבת של אפל Vision Pro ישנו את העולם למרות המחיר

המשקפיים של אפל, שמאפשרים לצפות בכל מסך בכל גודל בכל מקום – אמנם יקרים, אבל הם חדשניים ומרשימים. כל מה שצריך לדעת על Vision Pro ומציאות מעורבת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא בטוח שאתם בכלל רוצים להיכנס לעולם המבלבל של מציאות מעורבת, אבל בהחלט יכול להיות שלא תוכלו להימלט מזה. אפל הכריזה על Vision Pro – משקפי מציאות מעורבת (MR). המשקפיים של אפל אמנם הם מאוד יקרים, אבל הם גם מאוד מרשימים. מדובר במוצר החדש הראשון שאפל משיקה מאז 2014, וכשאפל משיקה מוצר חדש – אפילו אם היו דומים לו לפני כן, היא בדרך כלל משנה את העולם ויוצרת שינוי שחברות אחרות לא הצליחו לעשות לפניה. ההוכחה הטובה ביותר היא האייפון. אז אמנם מחיר משקפי המציאות המעורבת של APPLE מאוד גבוה (3500 דולר לפני מסים), אבל הוא מן הסתם יירד עם הזמן, וגם הירידה בשוויי המניה לדעתי זמני בלבד. מה זה בעצם מציאות מעורבת ומה בעצם תעשו עם משקפי Vision Pro?

הרעיון הוא שמרגע שאתם מרכיבים את המשקפיים של אפל, אתם יכולים לראות ולעשות כל מה שאתם עושים באמצעות מכשירים עם מסך פיזי (טלפון, מחשב, טלוויזיה וכו'). אפשר לעבוד, אפשר לשחק, אפשר לנהל שיחת וידאו, אפשר לראות תמונות, אפשר לראות סרט – וכל זה על מסך וירטואלי שנפתח בכל מקום – בסלון, במטוס, על חוף הים, במשרד… את התמונה אתם יכולים להגדיל לכל גודל שתרצו ולמקם בכל מקום שתרצו. מצד שני, אתם לא מנותקים לחלוטין, ואם מישהו בחדר בא לדבר אתכם – אתם רואים אותו ושומעים אותו.

אם ההסבר הזה היה קצת מבלבל, בהמשך מצורף סרטון להמחשה.

מציאות מעורבת או מטאוורס – מה זה בעצם?

אם הרעיון של המציאות המעורבת נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה כמובן. הפתרון שאפל מייצרת הוא המקבילה של ה-Mateverse של חברת מטא (לשעבר פייסבוק). היא פשוט לא משתמשת במושג הזה של "מטאוורס" כי הוא מזוהה מדי עם פייסבוק, אבל הרעיון של משקפיים אשר מכניסות את המשתמש לעולם אחר הוא רעיון די דומה. עם זאת, יש הבדלים ונראה שהפתרון של אפל ידידותי ומהודק יותר. כידוע, אפל אלופה בהנדסת אנוש והיא תמיד חושבת על הפרטים הקטנים.

במציאות המעורבת של אפל, המשתמש לא יוצר אווטאר של עצמו שבאמצעותו הוא מנהל חיים בעולם המקביל. מרגע שאדם מרכיב את משקפי Vision Pro, הוא עצמו חלק מהמציאות המעורבת. המשקפיים מזהים את עיניו ואת מבנה פניו, ומי שמדבר איתו מן הצד השני – למשל בשיחת וידאו, רואה את פניו המלאים.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

על פניו, לפחות לפי סרטון ההמחשה של אפל, המעבר בין המציאות למציאות המעורבת נראה קצת פחות מפחיד וקצת פחות מעוות מזה שחברת מטא הציגה במטאוורס שלה. המציאות המעורבת בעולם של אפל לא נראית כאילו היא באה להחליף את המציאות הקיימת, אלא לשפר אותה. אנחנו לא מנהלים שתי ישויות – אחת באמצעות אווטר ואחת אמיתית, אנחנו נשארים עצמנו – וזה משמעותי והרבה פחות מבהיל.

אז מה היתרון ב-MR (מציאות מעורבת) עם המשקפיים של אפל?

היתרון הגדול ביותר ביכולת לייצר מציאות מעורבת באמצעות משקפי Vision Pro הוא שכל היישומים זמינים בכל מקום כל הזמן – והגודל שלהם לא מוגבל בכלל הגודל הפיזי של מסך כלשהו (טלפון, טלוויזיה, מחשב), אלא יכול להיות מותאם לחלל.

מציאות מעורבת MR באמצעות משקפי Vision Pro של אפל
מערכת ההפעלה הראשונה של אפל המותאמת למציאות מעורבת

אם אתם רוצים לצפות בתמונת פנורמה של נוף מרהיב שצילמתם בנפאל – תוכלו להגדיל את המסך לגודל עצום שיעטוף אתכם, ותרגישו שאתם שוב שם. אם אתם צופים בסרטון וידאו של הילדות בהופעת סיום – תוכלו לצפות בו בתלת מימד בגודל טבעי ולהרגיש שאתם שוב באולם.

לשם כך, אפל פיתחה מערכת הפעלה ייעודית שמותאמת למציאות מעורבת – וכמו שאפל יודעת לעשות, היא מבטיחה שבחינת המשתמש המעבר הזה יהיה חלק וטבעי.

>> אל תישארו בחוץ 🙂 הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו וקבלו גם עדכונים וגם צ'ופרים. לחצו להצטרפות >

לעבוד, לקרוא מיילים ולגלוש באינטרנט

מרגע שאתם חובשים את המשקפיים, אפשר כמובן גם להשתמש בכל יישומי המחשב או הטלפון שלכם על המסך הווירטואלי. אם אתם רוצים לקרוא את המיילים שלכם, לעבוד או לקרוא מיילים – המסך שנפתח מולכם משקף לחלוטין את מה שיש לכם במחשב האישי, ותוכלו להגדיל אותו לגודל הנחוץ.

קצת על משקפי המציאות המעורבת Visiob Pro של אפל

כאמור, מחיר המשקפיים של אפל גבוה מאוד. משקפי Vision Pro של APPLE מתומחירים כרגע ב-3500 דולר לפני מסים – מחיר מאוד גבוה ולא נגיש לכל הצרכנים כיום. המשמעות: המאמצים הראשונים יהיו רק כאלה שיש להם הרבה כסף, משוגעים לדבר או מקומות עבודה. אלא שכמו שאנחנו יודעים, מוצרים כאלה הופכים עם הזמן ליותר נגישים מבחינת מחיר, ובכל מקרה, יש הרבה אנשים שמוכנים להשקיע הרבה כסף במוצרים של אפל.

>> תהיו חברים, עקבו אחרינו באינסטגרם. לחצו כאן >

אחת הסיבות למחיר משקפי MR של אפל זו כמובן הטכנולוגיה המאוד מתקדמת שמעורבת בייצורם. אנחנו מדברים על משקפיים שיש בהם גם חיישן וגם מצלמה – ולא סתם, אלא כאלה שיש להם יכולת להציג ולנתח תמונה תלת-ממדית. חוץ מזה, באפל הקפידו על חומרים נוחים, שהרי אף אחד לא רוצה לשהות שעות ארוכות כשעל פניו משקפיים כבדים או כאלה שמכאיבים. לכן מדובר בחומרים איכותיים שאמורים למנוע תחושת אי נוחות בשימוש ממושך. כמובן, המשקפיים נתאמים להתאמה אישית, והם מגיעים עם סוללה שמחזיקה כמה שעות ואפשר להכניס לכיס בזמן השימוש.

מציאות מעורבת: לא יהיו יותר טלוויזיות ומכשירי סלולר?

מצד אחד, נראה שהמשקפיים של אפל מייתרים את כל המסכים הפיזיים שאנחנו משתמשים בהם. כיום אנחנו מאוד תלויים במסך הטלפון שלנו, בטלוויזיה שלנו, במחשב שלנו. משקפי מציאות מעורבת מייצרים מצב שאנחנו לוקחים את המסך לכל מקום ויכולים להשתמש בו בכל גודל, בכל חלל, בכל סיטואציה. המשמעות היא שייתכן שבתוך כמה שנים, לכל אחד יהיה זוג משקפיים שלו שיחליפו את המסכים האחרים.

מצד שני, מציאות כזו עבור אפל היא בעייתית, כי היא מתפרנסת היטב ממכשירי האייפון ומחשבי המק – כך שיש להניח שהיא לא תכרות את הענף שהיא יושבת עליו, ותייצר תלות בין המכשיר הפיזי למציאות המעורבת שאפשר לקבל באמצעות משקפי Vision Pro.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות