חופשה אורבנית משתלמת – כיצד לצאת לחופשה העירונית המושלמת?

חופשה אורבנית משתלמת – כיצד לצאת לחופשה העירונית המושלמת?

בערים הגדולות בישראל יש הרבה מה לראות ומה לעשות. תל אביב, ירושלים, חיפה… אלה רק דוגמאות לערים ששווה להזמין בהן חופשה אורבנית זוגית או משפחתית

חופשה אורבנית
צילום: איה בן עזרי

(תוכן מקודם)

חופשה אורבנית נתפסת אולי כפחות נפוצה או פופולרית, אבל לחלוטין לא בצדק. חופשות בלב ליבן של הערים הגדולות, על כל מה שיש להן להציע, הן חופשות עשירות בחוויות ומתאימות לכל גיל ולכל הרכב (זוגי, משפחתי ועוד). בתל אביב אפשר ליהנות מהאווירה, מהים, מאוכל מעולה ומהרבה תרבות. בירושלים אפשר ליהנות מהעיר העתיקה, ממילא, השוק – וכמובן האווירה המיוחדת, בחיפה אפשר ליהנות ממקדש הבהאים, מהמושבה הצרפתית, מהחופים ומהנמל, ועוד. ומה לגבי המחיר? עם מעט תכנון ומחשבה מקדימה תוכלו לצאת לחופשה אורבנית שתהיה לא רק מלאת עניין, הנאה ופינוק, אלא גם תהיה משתלמת ואטרקטיבית ביותר מבחינת עלות.

בתי מלון בלב הערים הגדולות, במיוחד תל אביב וירושלים, אמנם אינם זולים, אך יש דרכים לצאת לחופשה אורבנית משתלמת, במחיר סביר ואף אטרקטיבי.

דילים מיוחדים והזמנה מוקדמת – למצוא חופשה אורבנית משתלמת

חופשה אורבנית בישראל נוגעת בעיקר לערים הגדולות בארץ: תל אביב, ירושלים וחיפה, אך כמובן שיכולה להתקיים גם בערים אחרות, דוגמת נתניה, אשקלון ועוד. אחד היתרונות של ארצנו הקטנטונת הוא כמובן הים.

צילום: איה בן עזרי

מעבר לכך, חופשה אורבנית מאפשרת לצרוך גם הרבה תרבות ופותחת אפשרויות למסעדות מקומיות טובות. רשתות בתי המלון מציעות מגוון מלונות בערים אלו, ולכן מציעות לא אחת דילים משתלמים על מנת למלא את חדרי המלון. דילים אלו עשויים להיות אטרקטיביים במיוחד במועדים ובעונות הפחות "חמות", אלו בהן התפוסה בבית המלון אינה מלאה.

>> רוצים גם אתם לפרסם בפואנטה? לחצו כאן >

ההמלצה הראשונה והבסיסית היא פשוט לחפש אונליין ישירות, למשל דילים לירושלים, דילים לתל אביב או לחיפה. בדרך כלל החיפוש יביא אתכם למבצעים והדילים האטרקטיביים ביותר שיש לרשתות הגדולות להציע. במידה שלא, כדאי לחפש ישירות דרך האתרים של רשתות תיירות אלו את הדילים שהן מציעות לערים הגדולות.

במקרים רבים ניתן למצוא גם דילים לתל אביב, ירושלים וערים נוספות בבתי מלון בוטיק. אלו הם בתי מלון יחסית קטנים עם מספר חדרים מצומצם, כך שמספר האורחים המתארחים במקום בו זמנית קטן יחסית, ולכן היחס והשירות מצוות המלון הם אקסקלוסיביים וטובים במיוחד. בדרך כלל, הם מתאפיינים בעיצוב ייחודי וגם המיקום לעתים אינו שגרתי.

מלונות בוטיק מתאימים במיוחד לזוגות בחופשה רומנטית, למשל, ולאנשים המחפשים אחר חופשה אורבנית בעלת אופי אקסקלוסיבי של ממש. הערים הגדולות הן המקום האידיאלי לחופשה שכזו, שכן המלון במקרה זה מהווה את ה"בריחה" המושלמת מהרעש והתזזיתיות של העיר הגדולה.

הזמנה מראש יכולה להוזיל את החופשה

דרך נוספת למצוא חופשות אורבניות משתלמות, הנמכרות במחירים נוחים ביותר, היא להזמין את החופשה זמן רב מראש.

אם תסגרו את התאריכים כמה חודשים טובים מראש, בתי מלון רבים ישמחו להציע לכם מחירים אטרקטיביים ונמוכים במיוחד, בתמורה להתחייבותכם המוקדמת. זו אפשרות לצמצם משמעותית את עלות החופשה, לעיתים אפילו בעשרות אחוזים.

לכאורה קשה לנו לשריין מועד לחופשה מראש, אבל יש בזה משהו הרבה יותר נוח. הרי בכל מקרה כשנצא לחופשה, נצטרך להודיע למקום העבודה על חופש ולהתפנות מעיסוקים והתחייבויות נוספות, אז למה לא לשריין את המועד מראש. מדובר בשינוי תפיסתי. בסופו של דבר, הזמנה מוקדמת אינה דבר מסובך במיוחד אשר מצריך מאיתנו יותר מדי.

חופשה אורבנית אפילו בערים שנדמה לנו שאנו מכירים, יכולה להיות מפתיעה. לקחת פסק זמן מהמירוץ של החיים, לראות רחובות שלא הכרנו, מקומות שלא ידענו עליהם, אתרים עם רקע היסטורי, חנויות מיוחדות ובתי קפה לא שגרתיים… בין אם מדובר בתל אביב, בירושלים, בחיפה או בעיר אחרת, שוטטות בעיר מתוך מקום של פנאי ואווירת חופש היא חוויה לגמרי אחרת מצעידה מהירה או נסיעה ברכב כשאנחנו ממהרים ביום עבודה רגיל.

1
נגישות