"העיקר הבריאות" מסבירים: איך להתמודד עם הוירוסים שמביא איתו החורף?

"העיקר הבריאות" מסבירים: איך להתמודד עם הווירוסים שמביא איתו החורף?

גם בחורף כשקר – אל תשכחו לשתות ואל תוותרו על פעילות גופנית. הדרך להתמודדות עם וירוסים בעונה הקרה עוברת דרך כמה טיפים מעניינים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

כמעט כל שנה זה קורה: כאבי גרון, נזלת, עייפות ותחושה כללית לא נעימה. וירוסים הפכו לחלק אינטגרלי מהעונה הקרה וכמעט אין מי שלא סבל מאחת (או יותר) מהתופעות הללו מדי שנה. אז מה ניתן לעשות? בכתבה הבאה ניתן כמה טיפים כיצד להתמודד עם הווירוסים שמביא עימו החורף.

הקפדה על תזונה נכונה

במהלך כל השנה, ובמיוחד בעונת החורף, חשוב להקפיד לאכול פירות וירקות משום שאלו מכילים ויטמינים אשר מאפשרים לגופנו לשמור על מערכת חיסונית חזקה. מומלץ להרבות באכילת מאכלים עם שום ובצל אשר ידועים כבר שנים כנוגדי דלקות טבעיים וגם כאלו אשר מכילים ויטמין סי. במקרה הזה, לימון באמת שווה המון, אבל גם פלפל אדום וקיווי עושים את העבודה. אפשר כמובן לצרוך שייקים של פירות הדר כדי להגדיל את צריכת הוויטמינים היומית.

הקפידו על פעילות גופנית

מחקרים רבים תומכים בכך שפעילות גופנית סדירה מאפשרת לגוף שלנו להתנקות מרעלים ולחזק את מערכת החיסון הטבעית שלנו. יחד עם זאת, חלקנו פשוט מזניחים את העניין בחורף בגלל מזג האויר הקר והרצון הטבעי שלנו להעדיף את הפוך על פניי אימון בתנאי קיצון.

לכן, מומלץ להירשם לחדר כושר, לייצר סביבת עבודה שתאפשר להתאמן בבית או פשוט להתלבש נכון ולצאת בימים שאין גשם זלעפות בחוץ. ועם החורף הישראלי, בהחלט ניתן לעשות זאת.

נסו להשתמש בתוספי תזונה, תרסיסים ומחטאי אוויר

שווה לשקול הוספה של תוסף תזונה לתפריט שלנו. יש מגוון ויטמינים ופורמולות אשר מכילות צמחים שמסייעים לגוף שלנו להילחם בווירוסים. עוד דברים שכדאי לנסות הם תרסיס Enovid החדשני ומחטא אוויר. התרסיס נחשב לקוטל חיידקים אשר נמצאים במערות האף, ואילו מחטא האוויר תורם לשמירה על איכות האוויר שבחדר.

אגב, במידה שאתם עובדים בסביבה סגורה, שווה לשקול גם אביזרים אשר מעלים את רמת הלחות בחדר ויוצרים אווירה שנלחמת בהתפתחות של חיידקים וגם וירוסים מסוגים שונים.

הקפידו על שתייה נבונה

בניגוד לקיץ שבו אנו צמאים, בחורף אנחנו לפעמים שוכחים לשתות… חבל. יש להעניק לגוף שלנו את כל התנאים כדי להילחם בווירוסים השונים וזה לעיתים אומר פשוט לשתות יותר. ניתן לשתות מים, חליטות של צמחים אשר תורמים לחיזוק מערכת החיסון הטבעית וכמובן ללגום מרק.

כדאי גם לוותר על אלכוהול אשר אינו משרת אותנו כגון בירה ולהעדיף כוס יין אדום עם ארוחת הערב. כמובן שהעניין אינו מתאים למי שלוקח כדורים שונים באופן קבוע.

אל תזניחו את הנפש

נפש בריאה בגוף בריא הוא לא רק משפט יפה, אלא דרך אמיתית להילחם בווירוסים של החורף באופן אמיתי. למעשה, רובנו נוטים להסתגר בבתים בחורף ולהימנע מפעילות חברתית וכך מורידים מהוויטליות שלנו ומעוררים מצבים כגון סטרס ודיכאון, אשר עלולים לגרום לכך שהמערכת החיסונית שלנו תהיה חלשה יותר.

לכן, נסו להרבות בפגישות עם חברים (באוויר הפתוח) ונצלו את שיחות הווידאו שלמדו להכיר מהקורונה כדי להילחם בבדידות – שגם היא קטליזטור להתפתחות של חולי מסוגים שונים.

1
נגישות