בגודל טבעי: תערוכת דינוזאורים בגן הבוטני בירושלים. אטרקציה לקיץ 2022

בגודל טבעי: דינוזאורים בגן הבוטני בירושלים – יופי של אטרקציה לקיץ 2022

מי שמחפש אטרקציה בירושלים לקיץ 2022, כדאי שיקפוץ אל בוטניזאור: תערוכת דינוזאורים בגן הבוטני בירושלים

תערוכת דינוזאורים בגן הבוטני
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמו כל ילד בגן, גם אתם מן הסתם יודעים שהדיזונאורים היו חיות עצומות ומרתקות, אבל אם אתם רוצים לראות אותם ממש בגודל טבעי, שווה לקפוץ לתערוכת בוטניזאור בגן הבוטני בירושלים. הגן הבוטני הפך בשנים האחרונות לאטרקציה בירושלים לילדים ולמבוגרים, וגם בקיץ הזה לא כדאי להחמיץ את הביקור בו. בין העצים והצמחים בגן עומדים פסלי ענק של 45 דינוזאורים – שנראים ממש חיים, כאילו עוד רגע הם יתחילו לרוץ בין שבילי הפארק.

דינוזאורים בגן הבוטני בירושלים – מה תראו בתערוכת בוטניזאור?

אין כמעט מי שלא צפה בסרט פארק היורה, אבל עבור רובנו זהו עיקר ההשכלה שיש לנו על דינוזאורים. תערוכת בוטניזאור בגן הבוטני בירושלים פותחת עבור המבקרים חלון לעבר ולתקופות השונות בתולדות כדור הארץ. המבקרים מקבלים תשובות לכל שאלה שעולה על הדעת – איך הדינוזאורים חיו ומתי? איך כדור הארץ נראה בתקופת הדינוזאורים? איך הם הסתדרו בינם לבין עצמם? אילו בעלי-חיים היו לפניהם ואילו בעלי-חיים שאנחנו מכירים היום התפתחו מהם?

התשובות לשאלות האלה פזורות בשלטי ההסבר בין שבילי הגן, לצד עשרות דינוזאורים אינטראקטיביים אשר מגיבים למבקרים כאשר מתקרבים אליהם. הדינוזאורים, חלקם קטנים וחלקם עצומים בגובה 7 מטר ואורך של 15 מטר מתעוררים לחיים בטכנולוגיה מרשימה. מדובר בתערוכה בינלאומית, שהציגה בלוס אנג'לס, בריסל וקוריאה, הגיעה לישראל ונחתה לאחרונה בירושלים, כאשר המיקום הטבעי ביותר הוא הגן הבוטני. הגן הגדול והעשיר בצמחייה הוא המקום הכי טוב שאפשר לחשוב עליו להציג דינוזאורים בכמות כזאת ובגדלים כאלה. המרחב מאפשר להציג את הדינוזאורים בגודלם האמיתי ומעצים את החוויה שהחיה הקדמונית הזאת מעניקה.

השיטוט בין הדינוזאורים שחיו על פני כדור הארץ במשך מיליוני שנים מעלה כמעט אצל כל אחד את התהייה מה יהיה כאן בעוד 50 מיליון שנה. האם יהיו אז ילדים בירושלים שיטיילו בפארק כלשהו ויראו הדמיה של חתולים או ג'ירפות אשר ייכחדו מן העולם…

אל תחמיצו את הסרט במציאות הרבודה

מעבר למיצגי הענק, יש פעילויות שמעשירים את החוויה, אך שימו לב שאם אתם מגיעים מאוחר – לא כולן מתקיימות.

אחת הפעילויות היא כתב חידה שפותרים במהלך המסלול. בנוסף, יש מתחם צילום שבו הילדים רוכבים על דינוזאורים וגם ביצי דינוזאור גדולות שהילדים יכולים להיכנס אליהם. במתחם אחר אפשר לחפור בחול ולגלות עצמות דינוזאורים.

גולת הכותרת לטעמי הוא מתחם המציאות הרבודה, שם מוקרן סרט שאתם פשוט חייבים לראות בכל גיל.

לקראת סיום המסלול יש חדר מלא עמדות משקפי VR – ומרגע שהסרט מתחיל אתם פשוט נכנסים לעולם הדינוזאורים כדינוזאור בעצמכם. אתם רצים בטבע, בין עצים גבוהים, בגאיות ובהרים, אל מול מפלים ואגמים. לצדכם דינוזאורים מכל הסוגים והמינים ומולכם הרי געש ולבה רותחת.

החוויה פשוט מדהימה – גם לילדים, גם להורים וגם לסבא ולסבתא.

בנוסף אפשר כמובן ליהנות מהסיור בגן הבוטני עצמו, מפינת יצירה וסדנה, לבקר בחממה הטרופית וגם לראות את תערוכת "לראות את הבלתי נראה" באמצעות הורדת אפליקציה לטלפון.

כמה יעלה לכם לאכול בתערוכת הדינוזאורים בגן הבוטני?

הסיור בגן לא ארוך, הוא נמשך כקילומטר וכדי להקל על החום הכבד בכל כמה מטרים פזורים מתזים שמתיזים קילוחי מים עדינים ומרעננים את המבקרים.

עבור מי שרוצה לנשנש משהו במהלך המסלול, יש כמה עמדות מזון. המחירים לא זולים, כך שכדאי להביא אוכל ושתייה מהבית: נקניקיה לילדים עולה 20 ש"ח, נקניקיית ג'מבו – 30 ש"ח ופרעצל – 15 ש"ח. פופקורן עולה 20 ש"ח, ושתייה 10 ש"ח (קולה, זירו, מים ומיץ ענבים).

מחיר כרטיס לבוטניזאור בגן הבוטני

המחיר המלא לכניסה לתערוכה השנה גבוה יותר מהמחיר שהיה לתערוכת "ממלכת השלג" בשנה שעברה. אז המחיר בהזמנה המוקדמת היה 70 ש"ח, ואילו השנה הוא 84 ש"ח. לכן, בדיוק כמו שאתם מחפשים הנחה לפארק מים, גם לתערוכת בוטניזאור כדאי שתחפשו כרטיסים מוזלים. הם יכולים להפחית את ההוצאה על הכרטיסים בחצי. זה משמעותי במיוחד עבור משפחה של כמה נפשות. יש הנחות דרך חברות האשראי, מועדוני צרכנות או כרטיס "ירושלמי" לירושלמים.

שעות פתיחה – בוטיניזאור

שימו לב, תערוכת הדינוזאורים  בגן הבוטני בירושלים פתוחה עד 31.8.2022 כל השבוע, כולל שבת. ילד חייב בכרטיס מגיל שנתיים.

א-ה ושבת : 09:00-19:00 ( כניסה אחרונה תתאפשר עד 18:00).
יום ו' 09:00-15:00 ( כניסה אחרונה תתאפשר עד 14:00)

מחירים – תערוכת הדינוזאורים בגן הבוטני

  • 84 ש"ח לאדם בהזמנה מוקדמת
  • 104 ש"ח לאדם בהזמנה רגילה
  • 49 ש"ח לחברי ארגון המורים
  • 99 ש"ח ל-2 כרטיסים למחזיקי ישרכארט ולמחזיקי MAX
  • 59 ש"ח לכרטיס למחזיקי כרטיס אשראי כאל
  • 34 ש"ח לבעלי כרטיס "ירושלמי"

מסורת של תערוכות כמו ממלכת השלג בגן הבוטני

גם באוגוסט 2021 הוצגה תערוכה נהדרת בגן הבוטני: ממלכת השלג. כחלק מה-SNOW SHOW בגן הבוטני בירושלים, פוזרו ברחבי הגן תחנות עם הפעלות שכולן באווירת שלג ודמויות מסרטים. בתחילת המסלול פגשו הילדים את אולף מחוץ לבקתת השלג שלו.

פואנטה בטלגרם

בהמשך השביל, שלכל אורכו הוארה הצמחייה המיוחדת בצבעים שונים, הייתה תחנה להרכבת פאזל קרח בתוך דלי מים קרים. תחנה אחרת הייתה מבוך לבן ועוד. אחת התחנות הייתה סוג של איגלו.

הגן הבוטני בירושלים – קצת רקע

הגן הבוטני בירושלים. צילום: דפנה הראל כפיר
הגן הבוטני בירושלים. צילום: דפנה הראל כפיר

 

כאשר אתם מסתובבים לבד או עם הילדים בגן הבוטני, פקחו את העיניים והתבוננו מסביב. לא במקרה מכונה הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם "הוא פנינה של טבע".  זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. הגן כולל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית, וגדלים בו יותר מ-6600 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון).

חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות