תביעה ייצוגית נגד רויאל קריביאן? לקוחות Royal Careabian זועמים

תביעה ייצוגית נגד רויאל קריביאן? לקוחות Royal Careabian זועמים

ROYAL CAREABIAN בחרה לבטל את השקת הקו של Odyssey of the Seas, למרות שהוא מתוכנן רק ליוני. אלפי ישראלים מאוכזבים ושוקלים הגשת תביעה ייצוגית נגד רויאל קריביאן

רויאל קריביאן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מבצע שומר החומות צפוי להסתיים בקרוב, אך חברת רויאל קריביאן החליטה לא להמתין ולבטל כבר עכשיו את ההפלגה שאמורה לצאת בעוד שלושה שבועות מנמל חיפה. בהודעת החברה נמסר כי "עקב חוסר השקט בישראל ובאזור, ספינת האודיסיאה לא תוכל להשלים את ההכנות הנדרשות".

לקוחות רבים של Royal Careabian זועמים וחלקם שוקלים הגשת תביעה ייצוגית – גם בשל עגמת הנפש וגם בשל חוסר שביעות רצון מהפיצוי שמוצע להם. זאת, לאחר שקיבלו הודעה מהחברה בזו הלשון: "התוכנית העדכנית ביותר של חברת השייט לגבי חזרה לים וחידוש תפעול הפלגות הייתה הצבת האנייה החדשה והחדשנית ביותר בצי, Odyssey of the Seas, בישראל להפלגות מחיפה החל מ-2 ביוני 2021. לצערנו, חברת השייט לא הצליחה להשלים את ההכנות הנדרשות להתחלת הפעילות ונאלצה בצער רב לבטל את ההפלגה שלכם עקב אי השקט בישראל ובאזור המזרח התיכון".

איזה פיצוי מציעה Royal Careabian לנוסעים המאוכזבים?

בהודעת החברה נמסר כי Royal Careabian מציעה לנוסעים מספר אפשרויות פיצוי לבחירה – החל מהחזר כספי מלא, דרך הפלגה חלופית באונייה אחרת מקפריסין ועד שובר למימוש עתידי עם הטבה של 25%.

  • הפלגה עתידית – חברת השייט מנפיקה באופן אוטומטי שובר למימוש הפלגה עתידית בערך של הסכום ששילמתם + הטבה של תוספת בסך 25%. סה"כ 125% על הסכום ששילמתם. למימוש בהזמנה חדשה שתבוצע עד 30 באפריל 2022 להפלגות רויאל קאריביאן שיוצאות עד 30 לספטמבר 2022.
  • 100% החזר כספי מלא – מי שבוחר בהחזר כספי מלא, לא זכא להטבה של תוספת 25% על הסכום ששילם. יש להודיע על בחירה זו לא יאוחר מתאריך 30 ליוני 2021. ההחזרים יבוצעו תוך 60 ימים לערך מיום אישור קבלת הבקשה להחזר כספי.
  • הזמנה מחדש – ביצוע הזמנה חדשה להפלגות האנייה Jewel of the Seas מלימסול בקיץ 2021 וקבלת הטבה בסך 400$ לחדר לבזבוזים באנייה.

ROYAL CAREABIAN – כגודל הציפייה כך גודל האכזבה

נזכיר כי מאז פרוץ הקורונה ענף הקרוזים היה כמעט מנוטרל לחלוטין, וישראלים רבים הסתערו על האפשרות להזמין סוף סוף שיט בספינה של רויאל קריביאן. התכנון היה שבתחילת יוני ייצא לדרך השיט הראשון של הספינה, ובו אך ורק ישראלים מחוסנים, מחלימים וילדים שיציגו בדיקת קורונה שלילית.

למעשה, רויאל קריביאן היא זו שסימנה את ישראל כיעד אסטרטגי מבחינה מסחרית, משום שציבור הלקוחות בישראל מחוסן ברובו הגדול. עד הקורונה, החברה לא מצאה לנכון להוציא שיט מישראל, אבל בשל הפוטנציאל שהחברה זיהתה כעת, זו הייתה אמורה להיות הפעם הראשונה שספינה כזה סדר גודל תעגון בארץ, תוציא את הקרוזים מישראל ותחזור לישראל.

מדובר לא סתם בספינת פאר, אל בספינת הדגל של רויאל קריביאן – שהיא מציגה כפסגת הפינוקים שיכולה ספינת תענוגות להציע.

רויאל קריביאן - ספינת Odyssey of the Seas
סיפון ספינת התענוגות Odyssey of the Seas של רויאל קריביאן

 

השיט אמור היה להתנהל לאורך כל עונת הקיץ וחגי תשרי, במסלולים של שניים עד שבעה לילות – מנמל חיפה לאיים של יוון וקפריסין, רודוס, סנטוריני, מיקונוס, חאניה, אתונה ולימסול.

כאמור, לקוחות ישראלים רבים מאוד הזמינו כרטיסים לשיט וחיכו לו בכיליון עיניים. הציפייה התחילה עוד בחודש מרץ, כאשר ענקית הקרוזים הודיעה שתשלח לישראל את אוניית הפאר החדשה ביותר שלה.

פואנטה בטלגרם

אחת הסיבות לכעסם של הנוסעים הוא הקושי למצוא עכשיו חופשה חלופית. כך למשל, אומרת אחת הנוסעות בפוסט בפייסבוק: "מה עם עוגמת נפש ומציאת חופשה אחרת שתהיה בלתי אפשרית? בקיצור, נשארנו משפחות ללא חופשה שהרי כל מקום אחר כבר תפוס….חרם ותביעה!".

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות