עיצוב תפריט - כתיבת המנות המיוחדות במסעדה

עיצוב תפריט – כתיבת המנות המיוחדות במסעדה

עיצוב תפריט הוא חלק בלתי נפרד מניהול מסעדה. עיצוב מושך יכול לגרום למתלבטים להיכנס. שימוש בלוחות וגיר יכול לאפשר לעדכן את התפריט בתדירות גבוהה

עיצוב תפריט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

תפריט מהווה את כרטיס הביקור של המסעדה. הקונספט, סוג האוכל, הבידול של המסעדה ועוד. בישראל פועלות מסעדות רבות והתחרות עזה. לכן, יש להיות מקורייםמבכל ההיבטים – המנות בתפריט, נראות המסעדה ועיצוב התפריט. תפריט מיוחד מושך את לב הסועדים. הוא יכול, למשל, למשוך את העין של הלקוחות כאשר הוא מוצע ע"י לוחות גיר ירוק שחור.

ניקח לדוגמה מסעדה בסגנון כפרי. כאן לוח עץ מחיק יתאים לקונספט, כאשר בכל יום ייכתב תפריט חדש. לרוב כאשר לקוחות רעבים נכנסים למסעדה, הם יבחינו בתפריט. אם הוא מושך דיו, הם יחליטו לאכול במסעדה.

הקדישו מחשבה בכתיבת תפריט

ככל שזה נוגע לתפריט המסעדה, יש להקדיש מחשבה רבה בבנייתו. למשל, איזה סוג של תפריט תהיו מעוניינים להציע? האם יש קשר בין התפריט לקונספט? ואיך הוא שונה ממתחריו?. יש להשקיע רצינות, קפדנות ומקצוענות. התפריט הוא תעודת הזהות של המסעדה ולכן, מומלץ כי הוא יהיה ראוי.

למשל בפונדק הנמצא בדרכים, תראו הרבה תפריטים במסעדה הכתובים בגיר על לוח ירוק עם סטנד כבר בפתחה של המסעדה. האמת היא שניתן למצוא לוחות גיר ירוק שחור אצל יצרנים המתמחים בקונספט ייחודי לתפריט בולט במסעדות השונות.

כך יתרשמו הלקוחות מהמסעדה שלכם

למעשה, כפי שהוזכר קודם לכן, התפריט הוא הדרך של הלקוח להתרשם מהמסעדה שלכם. לכן, ההשקעה שלכם בו חייבת להיות רבה גם מבחינת המנות עצמן וגם מבחינת העיצוב. העיקר שיהיה מושך. עם הזמן, כשאר אתם מחליפים תפריטים ואתם מבחינים שיש העדפות למזון מסוים שאתם מגישים, תוכלו אף לדעת מה הלקוחות שלכם אוהבים יותר ומה לא. לרוב על הלוח במסעדה, רושמים את התפריט היומי ואם מדובר על ארוחה עסקית ועד איזה שעה התפריט הוא עסקי ומשתלם ללקוחות.

חיסכון בהדפסה ומקוריות בכתיבת תפריט על לוח עץ

אם תחשבו לרגע, לא זו בלבד שתהיו מקוריים כאשר תשקיעו בתפריט כאשר תכתבו אותו על לוחות גיר ירוק שחור, כי אם תחסכו בהוצאות על הדפסה.

קל למחוק בשניות את התפריט הקודם ולהחליף אותו בכל יום, כאשר הוא נכתב בגיר. אפשר למצוא לוחות ניידים, עומדים או כאלה הקבועים לקיר. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא הציב את הלוח בכניסה למסעדה, מאחורי הקופה או ליד הבר.

תוכלו לתת קצת רגש לתפריט כזה שידבר אל קהל הלקוחות ויגרום לתפריט להיות מעניין יותר.

חשיפת המנות המיוחדות על התפריט הרשום על הלוח בכניסה למסעדה

תוכלו גם לחשוף את המנות המיוחדות שלכם על לוח העץ, למשל מנות מיוחדות שחומרי הגלם שלהם מיוחדים ומקוריים.

אפילו שם המנה יכול למשוך את הלקוחות שיהיו מעוניינים לטעום אותה.

בדרך כלל נהוג כי המלצר מציע את המנות המיוחדות, אבל מהיום, ניתן לקצר את הדרך והלקוחות ידקלמו בעצמם את מנת הספיישל אשר משכה את עיניהם.

1
נגישות