ייצוגית נגד פסגות חשפה את שיטת החשבונות הרדומים ודמי הניהול. עכשיו הפיצוי

הכספים רדומים, דמי הניהול ערים: ההתנהלות של פסגות תעלה לה 44 מיליון ש"ח

ייצוגית נגד פסגות הסתיימה בהישג חשוב, שיאלץ אותה להחזיר עשרות מיליוני שקלים ולטפל אחרת בחשבונות רדומים. חבל שזה לקח 8 שנים והתובעת נפטרה. חדשות משפט בפואנטה

ייצוגית נגד פסגות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אחרי 8 שנים של דיונים בבקשה לתביעה ייצוגית נגד פסגות, בית ההשקעות ישלם 44 מיליון ש"ח. דמי ניהול בפסגות הועלו בשנים 2007, 2008 ו-2009, מבלי שבית ההשקעות יידע את העמיתים. לפני 8 שנים הוגשה תביעה ייצוגית – ורק כעת הושגה פשרה. מה שמעניין וחשוב בבקשה לתביעה ייצוגית נגד פסגות הוא לא רק הפיצוי – אלא העילה לתביעה ומה שקרה במהלכה. התביעה הוגשה בשנת 2012 על ידי לילי לוי באמצעות משרד עוה"ד שלו, סטוקהולם-כהן ושות'. ההליך נמשך כל כך הרבה שנים, עד כי לוי נפטרה במהלך המשפט.

חשבונות רדומים – כך משחקים בכספים של יורשים

העילה המרכזית בתביעה הייתה לא רק העלאת דמי הניהול, אלא העובדה שבית ההשקעות אינו עושה מאמץ לאתר יורשים של עמיתים שנפטרו ולעדכן אותם כי מגיעים להם כספים.

לוי גילתה שמגיעים לה כספים הרבה זמן לאחר שאמה נפטרה. היא לא עודכנה על ידי פסגות שמגיעים לה כספים. "לאחר פטירת אימה, היא לא קיבלה כל הודעה בדבר זכאותה לכספים שהותירה אחריה בקופה ואף לא הודעה בדבר העלאת דמי הניהול", נטען בתביעה.

לוי אף טענה כי פסגות "הקשתה בכוונה על הפונים אליה בניסיון לקבל מידע בסיסי בדבר החשבון במצב שכזה".

בחודש מרץ 2015 החליט בית המשפט המחוזי בתל-אביב לאשר בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בית ההשקעות פסגות, וכמובן שבית ההשקעות הגיש ערעור. השופטת אסתר חיות מבית המשפט העליון דחתה את בקשת הערעור, ובשלוש השנים האחרונות התנהל הליך גישור.

הכספים רדומים, הלקוחות לא יודעים, דמי הניהול מזנקים

כאמור, טענה נוספת נגד פסגות נגעה להתייקרות דמי הניהול. התובעת טענה שדמי הניהול בקופות הגמל והפנסיה עלו מבלי שניתנה על כך הודעה מוקדמת ליורשים, למוטבים ולעמיתים בחשבונות רדומים, שנותק עמם הקשר.
למרות החומרה שבניסיון להרדים את הכספים, עיקר הפיצוי בהסדר הפשרה ניתן דווקא על הסעיף הזה.

אולי גם לכם יש כספים רדומים? כך תבדקו

אם נדמה לכם שמדובר בנושא שקשור לאחרים, זה ממש לא בטוח. גם התובעת במקרה הזה הרי לא ידעה שיש לה כסף בבית ההשקעות פסגות, ולאחר מות אמה הכסף שכב שם.

כאן במדור הכסף שלנו באתר פואנטה, אנחנו עוקבים אחרי החשבונות הרדומים במשך שנים.

לפי נתוני משרד האוצר, יש מיליארדי שקלים ששייכים למיליוני ישראלים בבנקים, בקופות גמל ועוד. קוראים להם "כספים רדומים" או חשבונות רדומים", אבל תטעו, יש מי שטורח להרדים אותם.

רק לאחרונה פרסמנו כאן כי עמותת הצלחה הגישה בקשה לייצוגית נגד בנק הפועלים ובנק מזרחי בגין מדיניות של הסתרת כספים רדומים. הבנקים הללו קבעו לעצמם רף שמתחתיו הם לא טורחים לעשות מאמץ לחפש את בעלי הכספים.

זה המקום להזכיר לכם כי אתם יכולים לבדוק בקלות אם יש לכם כספים רדומים באתר הר הכסף 1 וגם הר הכסף 2 – בתוך אתר משרד האוצר. אל תתנו למישהו אחר לעשות את זה עבורכם תמורת תשלום, אפשר לעשות זאת בקלות לבד ובחינם. קבלו את הפרטים בכתבה על איתור כספים רדומים בפואנטה.

מה כולל הסכם הפשרה?

בסופו של דבר, הסכם הפשרה קובע פיצוי על העלאת דמי ניהול ללא הודעה מוקדמת לעמיתים וליורשים ופיצוי על טענות נוספות (כמו פגיעה באוטונומיה).

ההסכם גם מגדיר עבור פסגות פעולות שעליה לבצע כדי להסדיר את נושא איתור מנותקי קשר ומוטבים. בשל הקושי המעשי לאתר את כל חברי הקבוצה שזכאית לפיצוי, הוא יגיע לכל מי שהיה עמית בתקופה הרלוונטית.

היה לכם מעניין? איזה יופי. נשמח מאוד אם תפרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה:





 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות