האם אתם זקוקים לחוקר פרטי?

האם אתם זקוקים לחוקר פרטי?

יש לא מעט מצבים שבהם כדאי להיעזר בשירותי חוקר פרטי – החל מאנשים פרטיים ועד חברות ובעלי עסקים. הנה כמה נקודות שמומלץ לחשוב עליהן

חוקר פרטי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

סביר להניח כי רוב האנשים שיישאלו אם הם אכן זקוקים לשירותיו של חוקר פרטי ישיבו בשלילה. לכאורה הם צודקים, שהרי חוקר פרטי תמיד נקשר אצל רובנו בתודעה למשהו שקורה למישהו אחר, ולא לנו. האומנם? תתפלאו מסתבר שהצורך בחוקר פרטי אינו כל כך משולל אחיזה במציאות, במיוחד כאשר מדובר בתחום העיסקי, אבל לא רק. איך בדיוק ועל איזה צורך יכול חוקר פרטי לענות? הנה כמה מהמקרים שבהם חוקר פרטי יכול לסייע לכם.

מיון עובדים

בחירתו של עובד טוב היא סוג של הימור עבור מעסיקים רבים. נכון שרוב המעסיקים מנסים להתמודד עם הבחירה באמצעים שונים, כמו לדוגמה שיטת "חבר מביא חבר". שיטה זו לפעמים עובדת ולפעמים לא. לא תמיד כל החברים שלנו הם מיקשה אחת, ויתרה מכך, כשמבטיחים לאנשים סכום כסף גם מכר אקראי עשוי להפוך ל"חבר".

אז מי הם העובדים החדשים שגייסתם לעסק? ואיך אכן תדעו שבטחתם באנשים הנכונים? האם יש להם תיק פלילי, רישום במשטרה? האם הם באמת עבדו במקום שבו ציינו בקורות החיים שלהם? האם הם אמינים? אלה הן שאלות מטרידות שיכולות לא פעם לעלות לכם בסופו של דבר בכסף והרבה מאוד כסף.

חקירת רקע מקיפה על העובדים החדשים, ואימות קורות החיים שלהם, תסייע לכם מן הסתם לבחור את האנשים האמינים ביותר. כך אכן תוכלו להיות בטוחים שאתם שולטים בעסק שלכם באופן הנכון, וכי המידע הפנימי של העסק שלכם ניתן בידיים אמינות.

חקירה כלכלית

אתם עומדים לפני מיזוג או רכישה של עסק אחר, או אפילו עתידים לחתום חוזה מול לקוח גדול. מה באמת אתם יודעים עליו? מי מבטיח לכם שלא הנחתם את כספכם על קרן הצבי? חקירת יכולת כלכלית מקיפה (Due diligence) תברר עבורכם מהן יכולותיו הכלכליות אל מול יכולותיו המוצהרות של הצד שכנגד, שעימו אתם שוקלים להיקשר. תמונה נהירה יותר של השותפים העסקיים שלכם תרגיע אתכם ותאפשר לכם לדעת שההשקעה שביצעתם אכן נכונה.

חקירה כלכלית תסייע לכם גם במצב בו תבעתם את חובותיכם והחייב הכריז על חדלות פרעון. במקרה כזה מומלץ לשלוח חוקר פרטי כדי לבדוק כי אכן אין לצד החייב כל נכס או מקור הכנס אותו טרח להחביא מפניכם ומפני הרשויות בארץ או בחו"ל. כך תוכלו לוודא שאלו החייבים לכם לא יתחמקו מהחזר התשלום.

מעילות ופריצות סייבר

מעילות כספים או הפרות אמונים על ידי עובדים הם אירועים שלצערנו מתחרשים בלא מעט בתי עסק. כיום, באמצעות טכנולוגיות מעקב מתקדמות, ניתן לנהל בקרה על התנהלות העובדים בעת חשש למעילה או לפגיעה באמון. מדובר גם בבדיקות פוליגרף מקיפות ומקצועיות שיבטיחו כי העסק שלכם ישוב לפעילותו התקינה בהקדם, ועם הכי פחות נזקים.

במקרה שבו קיים חשש לריגול תעשייתי ניתן להשתמש בעזרתם של אמצעים מתקדמים לחשוף את הגורמים המעורבים בו.

כמו-כן, כדאי לחשוף את נקודות התורפה במערכות הגנת המידע בעסק שלכם, כך שימוגנו כראוי ותובטח מערכת אבטחת מידע ראויה ומחוזקת לעסק שלכם.

ביטחונכם האישי

לכאורה התחום האישי אינו קשור לתחום העסקי. אלא שבלא מעט מקרים מתגלה שאין זה כך. לא מעט אנשי עסקים יכולים להעיד על כך שהצלחה מביאה עמה גם את הצד האפל של יריבות קשה, העלולה לבוא לידי ביטוי בניסיונות הפחדה או הטרדה. כשמדובר בריגול תעשייתי לא פעם מתגלה כי היריבים אינם בוחלים באף אמצעי כולל התקנתם של אמצעי האזנה, למרות שמדובר בעבירה פלילית חמורה. שימוש באמצעים חוקיים לגילוי האזנות סתר הוא אם כן מתבקש במקרים אלו.

קשר אחר בין התחום העסקי לאישי נמצא בקשרי הזוגיות שלכם. לא פעם מגלים לקוחות במהלך החקירה שלא מעט נכסים או להבדיל מקורות מימון, חובות חמורים ושאר בעיות כלכליות הוסתרו מהם במהלך חיי נישואיהם. כל אלו צצים ועולים מן האוב לפתע פתאום בעת גירושין או סיכסוך משפחתי כלשהו. מומלץ לדאוג ולחקור גם את קשריכם האישיים כדי להימנע מהפתעות לא נעימות בעתיד, כאלו שיגיעו דווקא מצידם של האנשים בהם אתם בוטחים הכי הרבה.

במי לבחור

אם כל הסיבות שמנינו עד כה שכנעו אתכם שאתם אכן זקוקים לשירותיו של חוקר פרטי, אז במי כדאי לבחור? ברור שניסיון במקרה הזה הוא משמעותי וחשוב.

משרד רדאר חקירות הוא משרד עם ניסיון של מעל שני עשורים, וכזה שיבטיח שירותי חקירה מקיפים הנשענים על ידע מקצועי נרחב. בעולם הטכנולוגי של ימינו מומלץ לפנות למי שיודע ועושה שימוש תכוף בידע ובאמצעים טכנולוגיים מתקדמים מהטובים ביותר שיכולים לעמוד לרשותו של כל חוקר פרטי באשר הוא.

מובן שקיים יתרון למשרד חקירות שצוותו מורכב מבוגרי יחידת 8200, אשר יש להם מומחיות רבה בתחום המודיעין. הם יוכלו להנגיש את טכנולוגיות איסוף המידע העדכניות ביותר ולרתום אותן לטובתו של העסק שלכם.

קראו עוד כתבות צרכנות בפואנטה

1
נגישות