פארסת המסעדות: סגירת מסעדות בחמש בבוקר, פתיחה בשעה עשר

פארסת המסעדות: סגירת מסעדות בחמש בבוקר, פתיחה בשעה עשר

אז מה הוחלט? סגירת מסעדות או פתיחתן במתכונת מוגבלת? ועדת הקורונה ביטלה את החלטת הממשלה לסגור את המסעדות. מה המשמעות? פואנטה עם עדכוני קורונה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בלאגן הקורונה שובר שיאים חדשים. ההחלטה על סגירת מסעדות, שהממשלה קיבלה בהמלצת משרד הבריאות, נכנסה לתוקף בשעה חמש בבוקר. כעבור חמש שעות, ועדת הקורונה ביטלה את ההחלטה והורתה על פתיחת המסעדות במתווה של 20 סועדים בפנים, 30 בחוץ.

ועדת הקורונה אישרה את המתווה ברוב של 7 מול 3. זאת, לאחר שמשרד הבריאות דרש סגירה של מסעדות, אך נתונים הוכיחו שההדבקה במסעדות נמוכה.

הנתונים הוצגו לוועדת הקורונה בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מהליכוד, אשר ראש הממשלה מבקש להדיח מתפקידה.

משמעות ההחלטה היא שגם חדרי האוכל בבתי המלון יצטרכו לפעול לפי התו הסגול של המסעדות ולא במתווה של 35% תפוסה.

בלילה הסתיים הוויכוח בין משרד הבריאות לוועדת הקורונה ללא תוצאות, וכך נוצר מצב שהמסעדנים מצאו את עצמם נאלצים לסגור את המסעדות ולפתוח אותן תוך זמן קצר.

סגירת מסעדות – פתיחת מסעדות… המסעדנים זועמים על היחס

כזכור, ההחלטה המקורית לסגור לאלתר את המסעדות השתנתה בעקבות מרד המסעדנים ביום שישי האחרון. זאת, אחרי שהממשלה החליטה לסגור את המסעדות באופן מיידי, מבלי להתחשב בעובדה שהמסעדנים כבר קנו סחורה לסוף השבוע.

שווה להצטרף גם לערוץ של פואנטה בטלגרם >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

הזעם והמחאה הביאו את ראש הממשלה נתניהו לחזור בו ולתת ארכה של ארבעה ימים לסגירת המסעדות. בזמן הזה הוצגו הנתונים לגבי שיעור ההדבקה הנמוך במסעדות, אך ההחלטה העקרונית טרם שונתה.

המסעדנים דורשים: פתיחה מוגבלת מחייבת פיצוי ראוי

רוב המסעדנים מרגישים שהם נאלצים לבחור בין הפרת התקנות והסתכנות בקנס, לבין הפסד כספי אדיר. גם אם האיום של סגירת מסעדות באופן מוחלט יירד מהפרק, ותתקבל החלטה של פתיחת המסעדות בחוץ בלבד, הם מפסידים הרבה מאוד כסף. לחלקם מתווה כזה הוא פשוט לא משתלם.

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של עמותת "מסעדנים חזקים יחד" נכתב: "מספיק לשחק אתנו Yo-Yo. הממשלה רוצה לשלם הכי מעט ולקבל הכי הרבה. מי מוכן לשבת בצהריים, במקום פתוח בחוץ – בחודש אוגוסט? מה עם אותן מסעדות ובתי קפה שאין להם מקום ישיבה בחוץ?
"הממשלה רוצה למנוע מחאה של מסעדנים שתסחוף אחריה עשרות אלפי עסקים נוספים מכל המגזרים. אנחנו אזרחים שומרי חוק, איננו רוצים להידחק לפינה במאבק על הפרנסה שלנו. אנחנו לא משתכנעים מההסברים וההנמקות ששמענו עד עכשיו.
"לא נוכל להסכים לכך בלי שהממשלה תאשר את אחד משני הסעיפים: 
1. פיצוי מיידי במתווה מס רכוש גם בגין ההגבלה הנוכחית וגם עבור החודשים מאי-יוני.
2. אישור הושבה בחללים פנימיים נפרדים, בתפוסה של 35% מכמות המקמות (מתווה המלונות) וישיבה בחוץ לפי תנאי התו הסגול".

הממשלה קבעה את התו הסגול ונסוגה

צריך להבין כי בסוף מאי קבעה הממשלה את התו הסגול ואישרה את פתיחת המסעדות לפי מתווה זה: הושבה בחלל הפנימי בהיקף של 35% והושבה בחלל החיצוני לפי נוסחה של מרחק ושטח. ועדת הקורונה למעשה מעוניינת ליישם את התו הסגול. למרות זאת, הדיונים בין משרד הבריאות לבין ועדת הקורונה והמסעדנים מתנהלים כאילו אין תו סגול.
עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" מדגישה את עובדה שהחלטה שמתבססת על מספר אנשים ולא על מרחק בין האנשים היא חסרת היגיון.
היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!
היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





תגובות: 0

נגישות