שבועות הריון - כך תעקבי אחרי ההתפתחויות בגופך עד הלידה

שבועות הריון – כך תעקבי אחרי ההתפתחויות בגופך עד הלידה

מה קורה לעובר לאורך שבועות ההריון? כיצד הוא מתפתח וכיצד זה משפיע על גופך? בחל מהיום הראשון ועד היום האחרון, לא כדאי להחמיץ את הקסם הזה

שבועות הריון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מהם שבועות הריון? כלל האצבע הידוע בנוגע להריון הוא שההריון נמשך תשעה חודשים, אבל האמת היא שנכון יותר לספור את התהליך הקסום הזה בשבועות. למעשה, החל מהיום הראשון של ההריון, בכל שבוע יש התקדמות ושינויים בהיריון מבחינת התפתחות העובר לקראת החיים מחוץ לבטן. מה קורה בכל שבוע? מתי העובר כבר שומע אותך? החיים החדשים שצומחים ברחמך מתפתחים בקצב מדהים לאורך השבועות של ההיריון, בכל פעם פלא אחר, ואת חייבת להיות בעניינים.

אם תעקבי אחרי ההיריון שלך ואחרי השינויים המתחוללים בעובר, האברים המתפתחים אצלו, היכולות שהוא מפתח ועוד, המסע שאת עוברת יהיה אף מרתק ומרגש יותר.

שבועות הריון – באיזה חודש את?

כדי לעקוב אחר ההיריון ולהבין באיזה חודש את בכל שבוע, תצטרכי להחליט לפי איזו גישה של חלוקה את בוחרת ללכת. יש גישות וחלוקות שונות של ספירת הזמן בהריון. החלוקה הנפוצה היא החלוקה המופיעה להלן:

  • שבועות 4- 1 -> חודש ראשון
  • שבועות 5-8 -> חודש שני
  • שבועות 9-13 -> חודש שלישי
  • שבועות 14-17 -> חודש רביעי
  • שבועות 18-21 -> חודש חמישי
  • שבועות 22-26 -> חודש שישי
  • שבועות 27-30 -> חודש שביעי
  • שבועות 31-35 -> חודש שמיני
  • שבועות 36-40 -> חודש תשיעי
  • שבועות 41-42 -> הריון עודף, פוסט דייט

מהו טרימסטר?

מלבד חלוקת השבועות לחודשים, ישנה גם חלוקה לטרימסטרים. המילה טרי-מסטר פירושה שליש (טרי מסמל את המילה 3 באנגלית), כשהעיקרון הוא חלוקת שלבי ההריון ל-3 חלקים, כשכל טרימסטר מאופיין בתחושות ובתהליכים שונים שהאישה והעובר עוברים יחד. גם בטרימסטרים ישנם מספר גישות ואנחנו הבאנו אחת מהן:

 

טרימסטר ראשון: שבועות 1 עד 13 + 6 ימים

הטרימסטר הראשון נקרא גם "תחילת ההריון", תקופת הטרימסטר הראשון מאופיינת לעתים בתחושות לא נעימות שהאם חווה בתחילת הדרך, כשהגוף מתחיל להבין שמתפתח בתוכו אדם נוסף.

כדי להבין מה עובר על גוף האישה ועל העובר בשבועות האלו, היכנסי אל שבועות הריון וקראי על השבועות הרלוונטיים.

טרימסטר שני: שבועות 14 עד 26 + 6 ימים

הטרימסטר האמצעי, נקרא גם הטרימסטר הנוח, לרוב האשה כבר מרגישה הרבה יותר טוב, וזו בעצם לרוב התקופה הכי כיפית של ההריון, העובר מתפתח בתקופה הזו ממש משמעותית, כדאי לקרוא מה עובר עליו בזמן הזה.

טרימסטר שלישי: שבועות 27 והלאה

הטרימסטר השלישי האחרון הוא הטרימסטר שבו את וכולם כבר מרגישים לגמרי בתוך ההריון. לרוב, כל מה שמעניין אותך בשלב הזה קשור להריון ולתינוק שבדרך.

 

קריאת המידע על מה שמתחולל בשבועות הללו של ההריון תקל עלייך להכיר את הדרך שאת נמצאת בה, לזהות תופעות כאלו ואחרות, להירגע כשמשהו קורה ואת לא בטוחה אם הוא צפוי ועוד.

איך אדע באיזה שבוע אני משבועות ההריון?

על ידי מחשבון הריון תוכלי בקלות להגיע אל השבוע שבו את נמצאת, הזיני את תאריך היום הראשון בווסת האחרונה שהייתה לך ותגלי באיזה שבוע את.

אם את כבר יודעת שאת בשבוע מסוים, לחצי על הקישור של אותו השבוע וגלי מה צפוי לך ולעוברך בשבוע זה, ומכיוון שלא כל העוברים הם בדיוק אותו הדבר מומלץ לקרוא גם על השבוע הבא וגם על השבוע הקודם כדי להבין באיזה שלב את מבין שלבי ההתפתחות של התינוק המופלא שבתוכך.

אז אם שבועות ההריון שאת נמצאת בהם מעניינים אותך, אם את רוצה לדעת עוד ועוד על החיים שצומחים בתוכך וגם על השינויים בגופך, היכנסי לעמוד שבועות הריון באתר הריונית וצאי למסע מופלא ומרגש.

1
נגישות