שמות לבנות – טרנדים חדשים ומחודשים

שמות לבנות – טרנדים חדשים ומחודשים

יש אינספור שמות לבנות, אבל משום מה אתם לא מצליחים לבחור את השם הכי מתאים? קבלו כמה רעיונות שיעזרו לכם להחליט על שם לתינוקת שלכם

שמות לבנות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אם חשבתם שהלידה קשה, תופתעו לגלות שגם בחירת שם לרך הנולד היא עסק מסובך. יש הורים שמתלבטים לגבי שם התינוק שבועות אחרי שנולד, יש מי שמנסים כמה שמות עד שמתקבעים על זה שנשמע להם המתאים ביותר ויש כמובן הורים שהחליטו על שם עוד לפני שנולד.

אם אתם מתלבטים, וטרם החלטתם איך תקראו לתינוקת שתיוולד, יש לנו כמה טרנדים עבורכם, שיעזרו לכם לצמצם את האפשרויות.

שמות תנכיים

טרנד השמות התנ"כיים חוזר בשנים האחרונות, אם כי הוא מעולם לא עזב לחלוטין. בחירת שמות לבת מהתנ"ך כמו: תמר, מיכל, אביגיל, אחינועם או עלמה, יכולה להיות גם בעלת משמעות תנ"כית אך גם שם עם צליל מודרני יותר. בשונה משמות תנכיים בעלי צליל פחות עכשוויים, כמו: שרה, לאה, מרים, חווה, יהודית ורחל.

שמות של בעלי חיים

גם טרנד זה מעולם לא עזב אותנו, אך בהחלט משתכלל ומתפתח עם השנים.

בעבר נטו לבחור שמות לבנות כמו יעל, איילה או איילת, עופרה ואפילו צבייה.

היום נראה כי מחפשים שמות בלתי שגרתיים גם בתחום בעלי החיים, ולכן נוכל לפגוש בשמות כמו: אלמוג, שחף, עגור ואפילו דיה (שהוא סוג של עוף).

שמות יוניסקס

טרנד שנכנס לחיינו בייחוד בעשור או שניים אחרונים הוא שמות יוניסקס משותפים לבנים ולבנות. נוכל למצוא בקלות בכל גן ילדים את יובל הבן ולידו יובל הבת, את רותם הבת ורותם הבן ואת שחר שבכיתה א1 הוא בן ואילו ב־א2 היא בת. אחד השמות הנפוצים והאהובים ביותר לשנת 2020 היה נועם, הן לבנים והן לבנות, כאשר ניתן לכתוב אותו עם האות ו' או בלעדיה.

שמות מן הטבע

שמות מן הטבע לבנות הוא טרנד שאף פעם לא יתיישן, ותמיד יהיו הורים שיבחרו לבנותיהם שמות של פרחים, עצים, הרים וכדומה. ניתן למצוא אלה ושקד – עצים, ורד או רקפת – פרחים, פלג, מעיין וכנרת – מקורות מים, קשת ותכלת – נראים בשמים וכדומה.

שמות קרובים לאלוהים

גם טרנד השמות הללו אינו חדש, אך הוא נהיה אופנתי יותר ויותר. אפשר לבחור שמות לבנות עם הסיומת "אל/ה" כמו אוראל, שיראל, דניאל/ה, עמנואל/ה, מוריאל, ליאל ובת־אל. אפשר לשלב את הצליל "יה" בשם, ונקבל שמות כמו: אוריה, אליה, מוריה, יהל או יהלי, אביה וצופיה.

כל השמות הללו כוללים בתוכם את המילה אלוהים בצורה מסוימת.

שמות לפי חודשים ועונות

גם בארץ וגם מחו"ל מקובל מאוד להעניק לילדים שמות לפי החודש או העונה שבה נולדו. בין אם הכוונה היא להקל על זכירת יום ההולדת ובין אם זה טרנד אופנתי חובק עולם, ישנם שמות יפהפיים כמו יולי, אפריל ומאי לפי לוח השנה הלועזי, סיוון או אדר העבריים ויש גם סתיו ואביב העונתיים. כולם שמות מקסימים ומוצלחים.

טרנד השמות הבלתי שגרתיים

כל הורה בטוח שהילד שלו יחיד ומיוחד, שונה מכולם, אחד בעולם. ואכן כל הילדים נראים כך להוריהם ולמשפחתם. יש הורים שלקחו את הייחודיות הזו צעד או שניים קדימה ויצרו טרנד חדש של שמות יחידים במינם שאין שני להם. גווינת' פלטרו קראה לביתה "אפל" (תפוח עץ באנגלית), בר רפאלי קראה לבנותיה "אל" ו"ליב", מרינה מקסימיליאן בלומין קראה לביתה "ליצ'י" כמו הפרי ויש גם בנות בשם פארן, שדה, נופך (אחת מאבני החושן), ראובת (כמו ראובן), סיטאר (כלי נגינה), תפארת, סקאיי וטפת (הבת של שלמה המלך).

בחירת השם עבור הבת שלכם היא אישית, ואמורה להיות בעלת משמעות עבורכם בלבד. מגוון השמות הוא אין־סופי ואפשר לשאוב השראה מספרים, סרטים, הטבע הסובב אותנו, שמות בני משפחה שאינם בחיים יותר, שמות בין־לאומיים ועוד.

1
נגישות