החזר כספי על טיסה שבוטלה בתקופת הקורונה: מה קובע החוק כרגע?

החזר כספי על טיסה שבוטלה בתקופת הקורונה: מה קובע החוק כרגע?

חברות התעופה לא ממהרות לתת לצרכנים החזר כספי על טיסה שבוטלה בתקופת הקורונה, אבל האם זה חוקי? פואנטה עם כל המידע על זכויות הצרכן

ביטול טיסה בגלל הקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אתם מחכים לכסף שמגיע לכם מאל על? לאור הכשל המתמשך בהחזר הכספים על טיסות שבוטלו בזמן הקורונה, מקודמת הוראת שעה שלפיה זמן ההמתנה להחזר כספי על טיסה שבוטלה בתקופת הקורונה יקוצר משמעותית – עד 30 יום. בשלב זה ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, ואם תאושר עוד השבוע סופית, היא תיכנס לתוקף ב-15 בדצמבר, לאחר אישור סופי במליאה ופרסומה ברשומות.

קיצור ההמתנה להחזר כספי על טיסה שבוטלה בזמן הקורונה

לפי ההצעה שאושרה, צרכן יקבל החזר כספי על טיסה שבוטלה תוך 30 יום מיום הביטול, ולא תוך 90 יום כפי שהיה עד כה במסגרת הסדרי הקורונה. נזכיר כי מי שדחף להאריך את תקופת ההחזר לפני מספר חודשים היה שר התחבורה לשעבר, בצלאל סמוטריץ' – ויש עדיין צרכנים שמחכים לעשרות אלפי שקלים, בעיקר מחברת אל על.

במסגרת אותה הקלה שאושרה, ועדת הכלכלה פשוט נתנה תעודת כשרות להתנהלות הביריונית של חברות התעופה, ובמקום שהצרכנים יקבלו החזר תוך 21 יום – כפי שהחוק קבע, היא האריכה את את תקופת ההחזר עד 90 יום. במילים אחרות, ההצעה הנוכחית שמאושרת בוועדת הכלכלה בימים אלה אפילו לא מחזירה את המצב לקדמותו – אבל ללא ספק משפרת את מצב הצרכנים.

בשלב הנוכחי, ארקיע וישראייר כבר החזירו את רוב הכסף לצרכנים, אך אל על מתמהמהת. כזכור, אל על נמכרה לבעל שליטה חדש וגם המנכ"ל התחלף. בתוך המשבר החריף שעובר על חברת אל על – נראה שהצרכנים הם בתחתית סדר העדיפויות, ואם אתם עדיין ממתינים לקבלת החזר כספי על טיסה שבוטלה בגלל הקורונה, זה ייקח עוד זמן. נראה שלאף אחד לא אכפת מהצרכנים – לא לאל על, לא למועצה לצרכנות, לא לרשות להגנת הצרכן ולא לאף גורם אחר. לפני מספר חודשים הוגשה בקשה לייצוגית נגד אל על בנושא עיכוב ההחזר הכספי – אבל בפועל שום דבר לא קורה.

בעמוד הפיייסבוק של אל על הלקוחות זועמים, אבל באל על עסוקים בלפרסם את הטיסות המתחדשות של החברה.

החזר כספי מסוכנות נסיעות

חלק מהצרכנים מזמינים את כרטיסי הטיסה דרך סוכנות נסיעות (כמו איסתא, גוליבר, אליס וכו'). במקרה הזה הם דורשים את הכסף מסוכנות הנסיעות – והיא דורשת את הכסף מחברת התעופה.

אל תישארו בחוץ… לחצו כאן כדי לקבל העדכונים החמים שלנו בטלגרם >

אז מה מגיע לצרכן שממתין להחזר כספי מסוכנות נסיעות? לפי סעיף שקידמה חברת הכנסת הילה שי וזאן (כחול לבן) – סוכנות הנסיעות תחזיר את הכסף לצרכן תוך 15 ימים מרגע שהיא מקבלת אותו מאל על.

בשורה התחתונה – תוך כמה זמן תקבלו החזר כספי על טיסה שבוטלה

החל מ-15 בדצמבר 2020 חברות התעופה יחויבו להחזיר את הכסף תוך 30 ימים מיום ביטול הטיסה, לצרכן או לסוכן הנסיעות. סוכן שקיבל את הכסף יחויב להחזיר אותו לצרכן תוך 15 ימי עסקים מיום שקיבל אותו מחברת התעופה.

באשר לטיסות שבוטלו לפני ה-15 בדצמבר, הסוכנים יידרשו להחזיר את הכספים תוך 15 ימי עסקים מיום פרסום החוק ברשומות.

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות