ביטול עסקה באשראי על קניית מוצרי חשמל: זה מה שאתם צריכים לדעת

ביטול עסקה באשראי על קניית מוצרי חשמל: זה מה שאתם צריכים לדעת

נדמה לכם שאי אפשר להחזיר מוצר חשמלי אם פתחתם את האריזה? כדאי שתדעו מה מגיע לכם לגבי ביטול עסקה באשראי כשאתם קונים מוצרי חשמל

ביטול עסקה באשראי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמה פעמים רציתם לבטל עסקה בגלל מוצר לא תקין, או פשוט כי התחרטתם? ביטול עסקה באשראי זה לא תמיד עסק פשוט, במיוחד כשמדובר במוצר חשמלי. זאת, למרות שהחוק ברור מאוד. יש עסקים שמסרבים לאפשר ביטול עסקה באשראי, יש כאלה שמחייבים בדמי ביטול מופרכים ועוד. כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה אנחנו עוקבים אחרי הנושא הזה כל השנה, ובמיוחד בחודש נובמבר – על רקע "נובמבר שופינג" ואירועי הסיילים כמו בלאק פריידיי, שופינג.IL או יום הרווקים הסיני. השנה, על רקע מגפת הקורונה, הסגר והעובדה שחנויות רבות עדיין סגורות – יותר צרכנים מבצעים שופינג אונליין – ויש גם לא מעט תלונות.

בעזרת המועצה לצרכנות, אנחנו מביאים כאן טיפים חשובים לגבי ביטול עסקה.




ביטול עסקה באשראי – חשוב שתדעו

מכשירי חשמל – ביטול עסקה באשראי

מותר להתחרט: לעתים צרכן רוכש מוצר חשמלי ומתחרט. לכאורה, אין שום בעיה עם זה, אבל בפועל לעתים קרובות החנות לא מוכנה לבטל את העסקה בטענה שהמכשיר הוצא מהאריזה או חיבור המוצר לחשמל. אז מותר או אסור? תלוי איך ביצעתם את העסקה:

פואנטה

ביטול עסקת אשראי לרכישת מוצר חשמלי בעסקה שבוצעה פנים-אל-פנים

במקרה של רכישה פרונטאלית, אין זכות ביטול לאחר חיבור לחשמל.

ביטול עסקת אשראי לרכישת מוצר חשמלי בעסקה אונליין או עסקה טלפונית

במקרה של רכישה באמצעות האינטרנט, הצרכן רשאי לבטל את העסקה בתוך 14 יום מיום שסופק המוצר, גם אם נפתחה אריזתו וגם במקרה שנעשה חיבור לחשמל.

דמי הביטול יעמדו על 5% או 100 ₪ .

האם מותר לבטל עסקה כשהמוצר מגיע מקולקל?

לא פעם קורה שהצרכן מזמין מוצר ומגלה שהוא מקולקל או שבור. לכאורה, העסק אמור להחליף את המוצר מיד או להחזיר את הכסף. למרות זאת, צרכנים מתלוננים שהעסק דורש מהם למסור את המוצר לתיקון ולהפעיל את האחריות, מה הדין?

ביטול תוך 14 יום

במקרה של פגם או אי התאמה במוצר שנרכש, הצרכן רשאי לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום האספקה, ללא דמי ביטול כלשהם. הוא אינו מחויב להפקיד את המוצר במעבדה לצורך תיקון.

מבצעים עם פואנטה

המתקין איחר – מגיע לכם פיצוי לפי חוק הטכנאים?

חוק הטכנאים הוא אחד החוקים הצרכניים החשובים שנחקקו בישראל, והוא סוף סוף יצר מצב שבית העסק חייב לכבד את הזמן של הלקוח, ולא למרוח אותו במשך שעות ארוכות בהמתנה.

חוק הטכנאים חל על כל משלוח של מוצר שהעוסק מכר, ועל כן, במקרה בו נקבע מועד לאספקת המוצר והשליח לא הגיע – אתם זכאים לפיצוי.

ממי לדרוש את הפיצוי לפי חוק הטכנאים?

את הפיצוי יש לדרוש מבית העסק שממנו ביצעתם את הרכישה, וזאת גם במקרה שאותו בית עסק משתמש בחברת משלוחים חיצונית.

פרטים נוספים אפשר לקרוא בכתבה על חוק הטכנאים.

מי אחראי לשלם על משלוח המוצר חזרה לאחר ביטול עסקה?

ייתכן שאתם רוצים לבטל עסקה בגלל מוצר שבור וייתכן שאתם פשוט מתחרטים. השאלה היא מי צריך לשלם על המשלוח. התשובה תלויה בסיבת הביטול.

החזרת מוצרים לאחר ביטול עסקה בעקבות חרטה

במקרה שהצרכן התחרט ולכן הוא מבטל את העסקה, מוטלת עליו החובה להשיב את המוצר לבית העסק על חשבונו, בין אם במסירה לאחת מהחנויות, בין אם במשלוח בדואר ובין אם באמצעי אחר.

> אוהבים להישאר מעודכנים? לחצו להצטרפות לטלגרם שלנו >

החזרת מוצר חשמלי לאחר ביטול עסקה בעקבות פגם

כאשר הביטול התבצע עקב אי התאמה, הטעיה או פגם במוצר, העוסק מחויב לאסוף את המוצר מהמקום בו נמסר, כלומר, במקרה של מסירה לביתו של הצרכן, על בית העסק לאסוף את המוצר מביתו, ובמקרה של מסירה לעמדת חלוקה, העוסק מחויב לאסוף את המוצר מעמדת החלוקה, ללא עלות מצד הצרכן.

האם מותר להחזיר מוצר שאריזתו נפתחה?

כאמור, לפעמים בית העסק לא מוכן לבטל עסקה באשראי של רכישת מוצר חשמלי, בטענה שהאריזה נפתחה. האם בית העסק צודק? לא תמיד… חשוב לדעת שמותר להחזיר מוצר חשמלי שאריזתו נפתחה אם מדובר בעסקת מכר מרחוק – כלומר, הזמנה באינטרנט או בטלפון.

 

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף בוואטס-אפ, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות