כניסה למחוסנים ולמחלימים בלבד? הקניונים, החנויות והמסעדות החליטו לפתוח

כניסה למחוסנים ולמחלימים בלבד? הקניונים, החנויות והמסעדות החליטו לפתוח

הסוחרים והמסעדנים קובעים עובדות בשטח: החנויות, המסעדות והקניונים ייפתחו, תותר כניסה למחוסנים, למחלימים ולילדים בהתאם לתו הירוק. פואנטה מעדכנת

קניון עזריאלי מודיעין
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




זוכרים ששר הבריאות הבטיח דרכון ירוק למתחסנים ומחלימים, כך שהם יוכלו לחזור לחיי שגרה? זה עדיין לא קרה, ולעסקים נמאס. החל מיום חמישי הקניונים ייפתחו ותותר כניסה למחוסנים, למחלימים ולמציגי בדיקת קורונה שלילית בלבד – כך הודיע פורום המסחר. לפי הודעת הפורום, כל המסחר – לרבות השווקים, המסעדות והקניונים, ללא יוצא מן הכלל, ייפתחו ויפעלו על פי התו הירוק.

כניסת העובדים והלקוחות תתאפשר אך ורק במקרים הבאים:

  • מתחת לגיל 60: חיסון ראשון
  • מעל גיל 60: חיסון שני
  • בעלי תעודת מחלים
  • בעלי בדיקת קורונה שלילית (בתוקף של 72 שעות)
  • ילדים מתחת לגיל 16

הכוונה היא למסעדות בשטחי המסחר, ואילו המסעדות האחרות ברחבי הארץ עדיין שוקלות את צעדיהן. מפורום ראשי ענף ההסעדה נמסר: "אנו מחזקים את ידיהם. בימים הקרובים נבחן את את ההצעה ונגבש החלטה מושכלת ספציפית לתעשיית המסעדות". כוונת המסעדנים היא לפתוח ביום חמישי בצורה מוגבלת, עם כיסאות בחות ובקפסולות.

כניסה למחוסנים ולמחלימים – האם ניתן לאכוף?

מדובר ביוזמה עצמאית של פורום המסחר, ולא ברור כיצד באמת אפשר למנוע מבחינה חוקית כניסה של אדם לא מחוסן. מצד שני, ללא ספק מדובר בצעד כמעט מתבקש של פורום המסחר. הממשלה מפגינה אוזלת יד מתמשכת, לא פותחת את המסחר ומסיימת את הסגר הפיקטיבי בצורה פיקטיבית. התוצאה היא שיותר ויותר מגזרים מבינים שאם הם לא ידאגו לעצמם, איש לא ידאג להם.

כזכור, כבר חלפו יותר משבועיים מאז שראש הממשלה הבטיח באופן חגיגי כי מופעי התרבות ייפתחו, ושום דבר לא זז. במקביל, המשך סגירת המסחר והמסעדות למרות שיש כבר מאות אלפי מחוסנים ומאות אלפי מחלימים מעוררת הרבה זעם.

יש יותר ויותר ישראלים שכבר קיבלו את החיסון השני לקורונה וקיבלו תעודת מתחסן. לצדם יש מאות אלפי ישראלים שמוגדרים מחלימים מקורונה. גם אלה וגם אלה אמורים היו לקבל ממשרד הבריאות את הדרכון הירוק שעליו הכריז שר הבריאות עוד בנובמבר 2020, אבל בפועל אין עדיין דרכון ירוק.

ראש עיריית כרמיאל: "נאפשר פתיחת חנויות. בעלי תעודת מתחסן יוכלו להיכנס"

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי החליט לאפשר פתיחת חנויות ועסקים במרכזי הקניות והמסחר, שהעובדים והקונים בעלי תעודות מתחסן לאחר שחלף שבוע מהחיסון השני שקיבלו.

בנוסף, החליט ראש העיר משה קונינסקי , שלחנויות ולעסקים במרכזי הקניות והמסחר , יורשו להיכנס מבקרים/קונים שברשותם תעודות מתחסן לאחר שחלף שבוע מהחיסון השני שקיבלו. מספר האנשים שיורשו לשהות בחנויות ובעסקים יהיה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

עיריית כרמיאל תנפיק תעודת אישור הפעלה מיוחדת לכל עסק שעובדיו התחסנו, שתוצב בכנסה לחנויות ולעסקים.

משה קונינסקי: "אני משוכנע שהחלטותיי תאפשרנה חזרה לשגרה של העסקים בעיר בצורה טובה ובטוחה יותר ויעודדו להתחסן את אלה שעד עכשיו נמנעו מלהתחסן".

קונינסקי הדגיש בדבריו, כי הנחה את מינהל הפיקוח העירוני לפעול בהתאם ולאכוף את החלטותיו.

המרד כבר התחיל – מתחמי ביג כבר פועלים

למעשה, קבוצת ביג הודיעה כבר בשבוע שעבר שהחל מהשבוע היא מצפה מכל החנויות לפתוח את שעריהן ולשלם דמי שכירות. ואכן, גם העסקים וגם הקונים מצביעים ברגליים. מתחמי הקניות מלאים ובינתיים לא חולקו קנסות. כעת נשאלת השאלה אם אחרי שהממשלה והמשטרה איפשרו את ההלוויות ההמוניות במגזר החרדי ובמגזר הערבי, הן יחליטו לנקוט אכיפה בררנית כלפי הסוחרים.

נזכיר כי הסוחרים כבר מחו כמה פעמים נגד הממשלה וסגירת החנויות. "פורום ראשי המסחר בישראל" הוקם בתחילת הסגר השלישי כדי לאגד את כל המגזרים לפעולה מול הממשלה. הפורום כולל את התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, פורום הקניונים, ארגון מסעדנים חזקים ביחד, איגודי השווקים, חנויות קטנות, רשתות קטנות, בינוניות וגדולות.

לחצו כאן כדי לקבל העדכונים החמים שלנו בטלגרם >

לחצו כאן ועקבו אחרינו גם באינסטגרם > 

> רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת עדכוני קורונה >

אז הם דרשו מהממשלה להטיל סגר הרמטי ל-10 ימים – ואחריו לפתוח את כל המסחר. האולטימטום שלהם היה שאם לא יהיה סגר הרמטי, כל החנויות, הקניונים, השווקים ובתי העסק ייפתחו ב-10.1.21. אלא שהסגר לא היה הרמטי, והוא נמשך עד עתה. אמנם חלק מההגבלות הוסרו – אך המסחר רשמית אמור להיות סגור.

הסוחרים הזכירו אז כי הם היו סגורים 150 יום מאז תחילת המגפה. מאז חלפו עוד 45 יום. לדבריהם, בפגישה עם ראש הממשלה, הוא הודה כי "המסחר סוחב את האלונקה". במסיבת עיתונאים אמר אז תומר מור, מוביל קבוצת "מסעדנים חזקים ביחד": "אני לא עובד אצל ראש הממשלה, הוא עובד אצלנו והוא צריך לטפל בזה".

נזכיר כי אחרי הסגרים הקודמים פתיחת המסחר הייתה איטית ומדורגת, ואחרי הסגר השני המסעדות ובתי הקפה לא נפתחו כלל. הפעם דורשים כל מגזרי המסחר שלאחר סגר הרמטי שאמור להיות כואב אך יעיל, כל הענפים ייפתחו יחד.

"במסגרת הסגר ההרמטי יפעלו אך ורק חנויות מזון ופארק עד השעה 19:00. כלל מקומות העבודה ומערכת החינוך יושבתו לחלוטין", דורש פורום ראשי המסחר בישראל.

התו הסגול למסעדות
סניף ארומה במודיעין בתקופת הקורונה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מדובר בהתאגדות ראשונה של כל הגופים האלה, אשר פעלו כקבוצות נפרדות כמו "מסעדנים חזקים יחד" או רשתות המסחר הגדולות. לאחרונה הם חברו יחד נגד מדיניות הממשלה, בטענה שהיא "הפכה את המסחר לקורבן הראשי של הקורונה ללא סיבה".

 

ומה יקרה אם כן יחולקו קנסות לעסקים שייפתחו? הם ייאלצו לספוג את הקנסות, משום שאין אף גוף שנותן להם גיבוי כספי או משפטי.

יש להניח שהעובדה שאין גיבוי כלכלי תגרום ללא מעט בעלי עסקים לחשוש לפתוח את החנויות. נזכיר כי לפני כחודש הייתה יוזמה של קניוני עזריאלי ומליסרון לפתוח את הקניונים ללא אישור – ורק מעט חנויות נענו ליוזמה. התוצאה הייתה שכבר באותו היום היוזמה קרסה.

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

     

     

     

    תגובות: 0

    נגישות