הלוואות לעסקים – כיצד למצוא במהירות פתרון מימון לעסק שלכם?

הלוואות לעסקים – כיצד למצוא במהירות פתרון מימון לעסק שלכם?

הלוואות לעסקים שונות מהלוואות לאנשים פרטיים בכמה היבטים, ונותנות מענה גם במקרים דחופים וגם במקרים שנדרש לעסק סכום גדול

העלאת ריבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בתי עסק רבים, מכל תחומי הפעילות ובכל סדרי הגודל, נדרשים מדי פעם לפתרון מימון נקודתי ודחוף. למשל, במקרים שנוצר חור פתאומי בתזרים המזומנים אותו יש לסגור, כאשר מעוניינים לנצל במהירות הזדמנות עסקית שנגלית לפתע וכיוצ"ב. עבור מקרים שונים אלו, קיימים כמה סוגים עיקריים של הלוואות ייעודיות שמציעים הבנקים הגדולים בישראל.

מה מאפיין הלוואות לעסקים שמציעים חלק מהבנקים בארץ ובמה הלוואות אלו שונות מהלוואות לצרכים/לקוחות אחרים? בהקשר זה – מהי הלוואה לכל מטרה והאם גם היא רלבנטית כפתרון מימון מיידי לעסק?

תנאים מיוחדים במסגרת הלוואות לעסקים

כמובן שכל בנק וגוף מימון מציע את סוגי ההלוואות ואת התנאים והדרישות הייחודיים לו, אך בגדול ניתן לאפיין את הקטגוריה של "הלוואות לעסקים" שניתן למצוא במרבית הבנקים הגדולים כהלוואות המיועדות לספק פתרון מימון מיידי ונקודתי עבור העסק, ובכך לתת מענה לצרכים הנפוצים בגינם זקוקים בתי עסק לפתרונות מימון שכאלו.

למשל, אחד הצרכים הנפוצים בהקשר זה הוא דחיפות – במקרים רבים נדרש בית העסק לפתרון מימון מיידי, להזרקה של מזומנים שתתבצע בתוך כמה ימים או שבועות ספורים לכל היותר. בנקים המציעים הלוואה לעסקים בתנאים מיוחדים לרוב מחזיקים מסלול לטיפול ואישור מהירים במיוחד של הבקשה, על מנת לתת מענה לצורך נפוץ ומתבקש זה.

במסגרת התנאים המיוחדים להלוואות לעסקים ניתן למצוא גם פריסה נוחה יחסית לתשלומים, וסכום מירבי גבוה יותר מאשר במרבית מסלולי ההלוואות האחרים. זאת מכיוון שבית עסק ממוצע המבקש הלוואה זקוק לרוב לסכום גבוה בהרבה מההלוואה המהירה והקטנה הממוצעת של אדם פרטי או משק בית, למשל לצורך מימון רכישת רכב או סגירת אוברדראפט…

הלוואה לכל מטרה – אפיק נוסף לפתרון מימון לעסקים?

בחלק מהבנקים הגדולים בארץ תמצאו גם את האפשרות של "הלוואה לכל מטרה" – הלוואה שמעניק הבנק במהירות ובנוחות יחסית, עבור כל מטרה באשר היא – רכישת רכב, סגירת חוב, טיסה לחופשה משפחתית וכיוצ"ב. ראו פרטים נוספים.

האם הלוואה לכל מטרה רלבנטית גם כפתרון מימון עבור בית עסק הזקוק להלוואה? זה כבר תלוי בבנק ובתנאים הספציפיים שהוא מציע, אך בגדול התשובה היא: כן ולא. כן, מכיוון שגם הזרקת מזומנים לעסק היא מטרה לגיטימית, ולכן הלוואה לכל מטרה עשויה להוות אפיק מימון רלבנטי. לא, מכיוון שבמרבית המקרים אין בכך צורך – הלוואות לעסקים ניתנות לרוב בתנאים נוחים ואטרקטיביים יותר מנקודת מבטו של בית עסק, מאשר הלוואה לכל מטרה.

לכן, מבחינתו של בית העסק עדיף בדרך כלל להתמקד במסלולים של הלוואות לעסקים שמציע הבנק, במקום במסלול של הלוואה לכל מטרה. עם זאת, במידה ובית העסק מסיבה זו או אחרת אינו יכול לקבל הלוואה במסגרת של הלוואה לעסקים, ייתכן כי הלוואה לכל מטרה תוכל לתת מענה נקודתי מספק. כל מקרה לגופו, וכל בנק והתנאים הייחודיים שהוא מציע.

1
נגישות