"להשאיר את העולם מאחור": סרט בנטפליקס שמתכתב עם המלחמה בישראל

"להשאיר את העולם מאחור": סרט בנטפליקס שמתכתב עם המלחמה בישראל

הסרט "להשאיר את העולם מאחור" נוחת בנטפליקס כאשר העצבים שלנו רופפים והמציאות שלנו עולה על כל דמיון. אם אתם מחפשים עוד מזה, אולי תאהבו אותו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם רוצים לברוח מהמלחמה בישראל ומחפשים המלצות צפייה בנטפליקס, לא בטוח שהסרט "להשאיר את העולם מאחור" (Leave the World Behind) צריך להיות הבחירה שלכם. הסרט, שעולה בזמן שאנחנו בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל – לא נכתב ולא צולם בהקשר הישראלי, אבל במהלכו תיתקלו לא פעם בסיטואציות שיזכירו לכם את מה שאנחנו חווים פה.

אגב, לטעמי, גם בלי קשר לזה – לא הייתי אומרת ש"להשאיר את העולם מאחור" הוא סרט מומלץ בנטפליקס. אמנם מככבים בו שחקנים מהשורה הראשונה, כמו ג'וליה רוברטס ואית'ן הוק, אבל השמות הנוצצים במקרה הזה לא מספיקים כדי להפוך את הסרט למומלץ בעיניי. העלילה כולה, ובמיוחד סוף הסרט, אכזבו אותי, כך שמבחינתי הוא ממש לא ברשימת הסרטים המומלצים בנטפליקס – אבל מסתבר שיש אחרים שחושבים אחרת ממני.

רוצים להוזיל את חבילת הטלוויזיה שלכם?

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעת מחיר:

*חובה לבחור לפחות חברה אחת!

שים לב! יש לשלוח רק לאחר בחירת חברה!

 


להשאיר את העולם מאחור – סרט קלאסי של נטפליקס

מבחינת רוב הצופים בעולם, סיטואציה של מתקפה מסתורית ואלימה, שמשתקת במפתיע את המדינה, מותירה את האזרחים בהלם וגורמת להפסקת חשמל ולניתוק התקשורת והאינטרנט – היא סיטואציה דמיונית. ייתכן שעבורם הסרט "להשאיר את העולם מאחור" מספק איזשהו יצר של סקרנות או רצון לסרט אפוקליפטי. למרבה הצער, עבורנו בישראל, במיוחד בחודשיים וחצי האחרונים, זה ממש לא תרחיש דמיוני. זה גם לא דמיוני שמשפחה נקלעת למצב חירום, שהאבא הולך לחפש עזרה או שילדה נעלמת. את כל זה אנחנו פוגשים בסרט הזה, וגם מטוס שמשליך כרוזים בערבית, צלילי אזעקות ועשן של פצצות. אז אמנם הסרט הוא לא העתק מדויק של זוועות השבת השחורה, כי אף תסריטאי לא היה מעלה על דעתו אכזריות כזאת ורוע כזה (ובטח לא היה מציג אותם על המסך), אבל בסופו של דבר, קשה לומר שהיה חלק שהפתיע אותי בסרט.


היי, אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם 🙂 לחצו להצטרפות >


אגב, הסרט מבוסס על ספר שיצא לפני 10 שנים. מי שעומד מאחורי הסרט כעת הוא יוצר הטלוויזיה המוערך סם איסמעיל ("מר רובוט" ו"הומקאמינג"), אבל לטעמי זו לא יצירת מופת שלו.

בלב עלילת המותחן הפסיכולוגי הזה נמצאת משפחה נורמטיבית שיצאה לחופשה בלונג איילנד. זוג הורים, אח ואחות – משפחה רגילה לגמרי בחופשה רגילה לגמרי. הילדה הקטנה בדיוק עומדת לסיים את הסדרה "חברים", אך האינטרנט מתנתק. בכלל, החופשה בבית הקסום ששוכרת המשפחה הופכת תוך זמן קצר לסיוט. כבר בלילה הראשון שני זרים דופקים על הדלת – אב ובתו (מהרשלה עלי ומייהלה הרולד), שטוענים שהבית שייך להם. הם מבקשים מהאורחים המופתעים שיאפשרו להם לישון שם – משום שיש הפסקת חשמל בכל האזור. מן הסתם, הבקשה הזאת מעוררת את חשדם של האורחים, אבל הם נעתרים. אחרי הלילה המוזר עולה שחר של יום חדש ומוזר עוד יותר.


לרשימת המלצות צפייה בנטפליקס – לחצו כאן >


בשל היעדר יכולת ליצור קשר עם העולם החיצון, אבי המשפחה נאלץ לקחת את הרכב ולנסוע לברר מה קורה בעולם… הוא, וגם אנחנו, מנסים להבין אם מדובר בהפסקת חשמל מקרית, מתקפת סייבר רצינית או בכלל אפוקליפסה. אשתו נשארת לבד עם האורחים שהם בעצם בעלי הבית, ושני ילדיה מתרחקים קצת מהבית כדי להבין מדוע עדר של איילים החל להתקרב אליהם בצורה מוזרה.

בינתיים, בעל הבית מנסה להגיע אל השכן, ומגלה על חוף הים מחזה מזעזע. העלילה מסתבכת ומסתבכת, והציפייה היא לסיום הולם שייתן תשובות לכאוס שארצות הברית נמצאת בו. מי עומד מאחורי ההתקפה? האם לאורחים הלא קרואים, שהם למעשה בעלי הבית, יש קשר למתקפה? האם הם מסתירים משהו? מן הסתם, תמתינו עד סוף הסרט כדי לדעת את התשובות – אבל אל תפתחו ציפיות. סיום הסרט מאכזב, ונראה כאילו התסריטאים התייאשו ושרבטו את הסצנה הכי טפשית שיכלו לחשוב עליה.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות