מחשבים ניידים - מה צריך להשפיע על החלטת הקנייה שלנו?

מחשבים ניידים – מה צריך להשפיע על החלטת הקנייה שלנו?

מגוון המחשבים הניידים עצום וכך גם המחירים. אם קשה לכם לבחור, קבלו כמה נקודות למחשבה בדרך ללפטופ הבא שלכם

מחשבים ניידים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

מה ההבדל בין מחשבים ניידים במחירים שונים? איך בוחרים לפטופ שמתאים לצרכים? כמה עולה מחשב נייד בעידן הנוכחי? כמובן שלכל השאלות האלה יש יותר מתשובה אחת…

בחירה נכונה של מחשב נייד היא משימה חשובה ומורכבת. המחשב הנייד משמש למגוון שימושים, החל מעבודה, דרך לימודים ועד פנאי, ולכן בחירה נכונה שלו היא קריטית. מה שמקשה על הבחירה הוא ההבדלים ברבים בין סוגי המחשבים. בפועל, רק מעטים מבין אלו שמשתמשים במחשבים ניידים על בסיס יום יומי – אכן מבינים משהו במפרט הטכני שלהם. כפועל יוצא מכך, בחירת מחשב נייד היא משימה שמחייבת הכנת שיעורי בית.

סוגיית המחיר במחשב נייד

החדשות הטובות הן שניתן לבצע סינון גס אך אפקטיבי בין סוגי מחשבים ניידים, לפי המחיר. אם יודעים כמה מוכנים להשקיע, נשארים מלכתחילה רק עם הדגמים הרלוונטיים של מחשבים ניידים. אבל גם בשלב הזה, מאוד חשוב להגדיר את הצרכים.

הגדרת צרכים ושימושים

האופן שבו עומדים להשתמש במחשב ישפיע יותר מכל דבר אחר על הדגם המתאים לנו. אם רוצים לבחור לפטופ ללימודים או לעבודה מהבית, השיקולים יהיו אחרים לגמרי לעומת מחשב נייד לגיימינג. באופן עקרוני, ההבדל הכי בולט הוא בין צורך משרדי, מחשבים למשחקים ומחשבים לפנאי וגלישה באינטרנט בלבד.

מבחינה טכנית, מה שמשפיע על הביצועים של מחשבים ניידים וגם על המחירים שלהם זהו המפרט הטכני. אם רוצים לדעת כמה עולה מחשב נייד, לא מספיק להסתכל על השורה התחתונה. במקום זה, צריך לברר את המפרט ואת הנתונים הנחוצים.

המלצות על מחשב בסיסי

מפרט שמתאים למחשב בסיסי מאפשר להשיג דגם מעולה במחיר אטרקטיבי ביחס לשוק. כאן, מחשב עם מעבד דור 3 או 5 של אינטל ומסך של 15 אינץ' אמור להספיק. מנגד, ההמלצה במחשב לצרכי גיימינג ופנאי למשל היא להתמקד בדגם בעל כרטיס מסך עם נתונים גבוהים ומסך של 15.6 אינצ'.

המותגים המובילים במחשבים ניידים

עוד דרך טובה ללכת על בטוח עם מחשבים ניידים היא לבחור דגם שמיוצר על ידי מותג מוביל. כאשר המחשב מיוצר על ידי מותג מוביל, זה אומר שקל יותר להשיג את חלקי החילוף שלו ושגם האחריות בדרך כלל תהיה מקיפה. כיום, המחשבים הנפוצים לשימוש ביתי או משרדי הם של אסוס, לנובו, HP ודל. לשם השוואה, במחשבי גיימינג מצויים בעיקר דגמים של אסוס או לנובו.

טווח מחירים מקובל בענף

השאלה כמה עולה מחשב נייד רלוונטית וחשובה. לכן, התייעצות עם חברה שמתמחה בציוד משרדי ופרטי עוזרת למצוא את המחשבים הניידים שמתאימים לצרכים הספציפיים שלך – במחירים אטרקטיביים יותר מאשר אפשר להשיג בחנות הסמוכה למקום מגוריך.

העלות של מחשב משרדי או לעבודה מתחילה בטווח מחירים של 1,100-2,000 ש"ח – עבור מפרט בסיסי. לעומת זאת, מחשבי גיימינג ופנאי יעלו 3,500 ש"ח ומעלה. המחיר יעלה כמובן ככל שהמפרט יהיה חזק יותר מבחינת המעבד, הכרטיס הגרפי, החומרים שממנו מיוצר המחשב, איכות המסך, נפח האחסון ועוד, כאשר יש גם מחשבים ביותר מ-10,000 ש"ח שעונים על דרישות מקצועיות גבוהות.

ומה לגבי תקופת אחריות?

פערי המחירים בין סוגי ודגמי המחשבים נובעים גם מתקופת האחריות. זהו לא פרמטר שמשפיע על הביצועים של המחשב, אבל הוא בהחלט יכול להיות שיקול מכריע.

הסיבה לכך היא שיש פערי מחירים גבוהים בין מחשב עם אחריות של שנה אחת לעומת מחשב עם אחריות של 3 שנים. כמו כן, כדאי לבדוק מי נותן את האחריות.

בכל מקרה, האחריות מעלה את המחיר עכשיו אבל יכולה לחסוך בהוצאות אחר כך.

1
נגישות