יונדאי איוניק 5 הוא אחד הרכבים החשמליים הפופולריים בישראל, והיה בין הראשונים להתחרות ראש בראש מול טסלה 3. כעת היבואנית כלמוביל משיקה בישראל גרסה משופרת בארבע דרגות גימור (Premium, Ultimate, Limited ו-Elite), במחיר שמתחיל ב-210,000 ש”ח.
השינוי הגדול ביותר באיוניק 5 הוא טווח נסיעה גדול יותר מטווח הנסיעה בין טעינות שמציע הדגם הקודם. מלבד זאת, יונדאי איוניק 5 החדשה מציגה גם שיפורים בביצועים, בטכנולוגיות הבטיחות ובאבזור – כך שעושה רושם שהתחרות בקטגוריה תהיה צפופה יותר.
בין היתר, יש בדגם הזה מערכת בלימה אוטונומית שנכנסת לפעולה כאשר היא מזהה כלי רכב, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת.
בנוסף, יונדאי Ioniq 5 לשנת 2024 התארכה מעט ביחס לדגם הקודם שהושק ב-2022. אגב, מחיר דגם הבסיס היה אז “רק” 190,000 ש”ח, מה שמצביע על העלייה החדה במחירי הרכב בישראל.
יונדאי איוניק 5 2024: מה השתנה לעומת הדגם הקודם?
מאפיין | דגם 2023 | דגם 2024 |
---|---|---|
קיבולת סוללה | 72.6 קוט”ש | 84 קוט”ש |
טווח נסיעה (WLTP) | עד 507 ק”מ | עד 570 ק”מ |
הספק מנוע | 217 כ”ס | 229 כ”ס |
תאוצה מ-0 ל-100 | 7.4 שניות | 7.1 שניות |
טכנולוגיות בטיחות | סטנדרטיות | עם מערכות חדשות |
עיצוב חיצוני ופנימי | מודרני | עבר שינויים קלים |
רמות אבזור ומחיר יונדאי Ioniq 5 החדשה
יונדאי איוניק 5 החדשה משווקת בישראל בארבע רמות אבזור. כל הגרסאות מגיעות עם מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים. יש כמובן תמיכה ב-Apple CarPlay ובאנדרואיד אוטו.
גרסה | טווח נסיעה (WLTP) | מחיר (ש”ח) | אבזור עיקרי |
---|---|---|---|
פרימיום | 440 ק”מ | כ-210,000 | מסך מולטימדיה 12.3″, חישוקי 19″, מערכות בטיחות מתקדמות |
אולטימייט | 570 ק”מ | כ-230,000 | דלת תא מטען חשמלית, טעינה מהירה, חישוקי 20″ |
Limited | 530 ק”מ | כ-249,000 | ריפודי עור, מושבים מחוממים ומאווררים, מערכת שמע משודרגת |
Elite | 530 ק”מ | כ-280,000 | גג שמש פנורמי, מערכת חניה אוטומטית, מערך מצלמות היקפי |
>> מעניין? עקבו אחרינו גם בטלגרם ולא תחמיצו כלום. לחצו כאן 🙂
רמת גימור פרימיום עם טווח נסיעה של 440 ק”מ כוללת: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ’ ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT, מצלמה אחורית עם כפתור הפעלה, MODE DRIVE בורר מצבי נהיגה בכביש, קונסולה מרכזית על מסילה עם אפשרות הזזה עד 14 ס”מ, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ’, SBW – בורר הילוכים אלטרוני בצד ההגה, מנופי שליטה מגלגל ההגה על רמת אחזור אנרגיה (רגנרציה), קיפול
מראות חשמלי, ידיות דלתות שקועות, בלם יד חשמלי + AUTO HOLD, שמשות כהות Privacy Glass, תאורת LED, תאורת LED פנימית, חיישני גשם ותאורה, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, מושב נהג חשמלי+כרית ניפוח לגב תחתון, מפתח חכם – התנעה וכניסה ללא מפתח, אפשרות כוונון מושב נוסע לגובה וחישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ’.
רמת גימור Ultimate עם טווח נסיעה של 570 ק”מ מוסיפה: דלת תא מטען חשמלית עם אפשרות לכוונון גובה ומהירות, ופתיחה אוטומטית לידיות הדלתות.
רמת גימור Limited עם טווח נסיעה של 530 ק”מ מוסיפה טעינה אלחוטית לנייד 15W, ECM – מראה מרכזית מתכהה אוטומטית למניעת סינוור, גלגל הגה עם חימום, ריפודי עור, מושב נוסע עם כיוון חשמלי וכרית ניפוח גב תחתון ואוורור וחימום מושבים קדמיים.
רמת גימור Elite עם טווח נסיעה של 530 ק”מ מוסיפה גג שמש פנורמי, תאורת אווירה משתנה, Relaxation Seat – מושבים קדמיים מתכווננים הניתנים להטיה מלאה, זכרונות למושבים קדמיים, מושב אחורי עם אפשרות לכיוון חשמלי, חימום מושבים אחוריים, מערכת שמע מבית BOSE ו-Active Sound Design, מערך מצלמות היקפיות הכולל מערכת להצגת השטח המת בלוח השעונים.
ממס נסועה ועד מס קנייה – האם כדאי לקנות רכב חשמלי?
כפי שכתבנו לא בפואנטה לא פעם, האטרקטיביות של רכב חשמלי כבר לא גדולה כבעבר, בשל עליית מס הקנייה על רכב חשמלי בתחילת 2024 – והעלייה הצפויה שוב בשנת 2025. בנוסף, הממשלה מתכננת להטיל מס נסועה כדי לפצות את עצמה על אובדן ההכנסות מהדלק. ובנוסף, משרד התחבורה בראשות מירי רגב ביטל את ההטבה על אגרת רישוי לרכב חשמלי.
השוואה למתחרים בקטגוריה
בשוק הרכב החשמלי בישראל יש ליונדאי איוניק 5 כמה מתחרות בולטות.
טווח נסיעה (WLTP) | הספק מנוע | 0-100 קמ”ש | |
---|---|---|---|
יונדאי איוניק 5 2024 | עד 570 ק”מ | 229 כ”ס | 7.1 שניות |
קיה EV6 | עד 528 ק”מ | 229 כ”ס | 7.3 שניות |
טסלה מודל 3 | עד 580 ק”מ | 283 כ”ס | 5.6 שניות |
פולקסווגן ID.4 | עד 522 ק”מ | 204 כ”ס | 8.5 שניות |
החברה מעניקה על הסוללה אחריות מורחבת ומקיפה של 7 שנים או 150 אלף ק”מ (המוקדם מביניהם).