יונדאי איוניק 5 החדשה: הדגם של 2024 מציג שיפורים בטווח הנסיעה ועוד

יונדאי איוניק 5 החדשה מגיעה בארבע רמות גימור ומציגה טווח נסיעה גדול יותר מזה שהציע הדגם הקודם, לצד אבזור בטיחותי משופר
יונדאי איוניק 5 החדשה 2024

יונדאי איוניק 5 הוא אחד הרכבים החשמליים הפופולריים בישראל, והיה בין הראשונים להתחרות ראש בראש מול טסלה 3. כעת היבואנית כלמוביל משיקה בישראל גרסה משופרת בארבע דרגות גימור (Premium, Ultimate, Limited ו-Elite), במחיר שמתחיל ב-210,000 ש”ח.

השינוי הגדול ביותר באיוניק 5 הוא טווח נסיעה גדול יותר מטווח הנסיעה בין טעינות שמציע הדגם הקודם. מלבד זאת, יונדאי איוניק 5 החדשה מציגה גם שיפורים בביצועים, בטכנולוגיות הבטיחות ובאבזור – כך שעושה רושם שהתחרות בקטגוריה תהיה צפופה יותר.

בין היתר, יש בדגם הזה מערכת בלימה אוטונומית שנכנסת לפעולה כאשר היא מזהה כלי רכב, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת.

בנוסף, יונדאי Ioniq 5 לשנת 2024 התארכה מעט ביחס לדגם הקודם שהושק ב-2022. אגב, מחיר דגם הבסיס היה אז “רק” 190,000 ש”ח, מה שמצביע על העלייה החדה במחירי הרכב בישראל.

יונדאי איוניק 5 2024: מה השתנה לעומת הדגם הקודם?

מאפיין דגם 2023 דגם 2024
קיבולת סוללה 72.6 קוט”ש 84 קוט”ש
טווח נסיעה (WLTP) עד 507 ק”מ עד 570 ק”מ
הספק מנוע 217 כ”ס 229 כ”ס
תאוצה מ-0 ל-100 7.4 שניות 7.1 שניות
טכנולוגיות בטיחות סטנדרטיות עם מערכות חדשות
עיצוב חיצוני ופנימי מודרני עבר שינויים קלים

רמות אבזור ומחיר יונדאי Ioniq 5 החדשה

יונדאי איוניק 5 החדשה משווקת בישראל בארבע רמות אבזור. כל הגרסאות מגיעות עם מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים. יש כמובן תמיכה ב-Apple CarPlay ובאנדרואיד אוטו.

גרסה טווח נסיעה (WLTP) מחיר (ש”ח) אבזור עיקרי
פרימיום 440 ק”מ כ-210,000 מסך מולטימדיה 12.3″, חישוקי 19″, מערכות בטיחות מתקדמות
אולטימייט 570 ק”מ כ-230,000 דלת תא מטען חשמלית, טעינה מהירה, חישוקי 20″
Limited 530 ק”מ כ-249,000 ריפודי עור, מושבים מחוממים ומאווררים, מערכת שמע משודרגת
Elite 530 ק”מ כ-280,000 גג שמש פנורמי, מערכת חניה אוטומטית, מערך מצלמות היקפי

>> מעניין? עקבו אחרינו גם בטלגרם ולא תחמיצו כלום. לחצו כאן 🙂

רמת גימור פרימיום עם טווח נסיעה של 440 ק”מ כוללת: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ’ ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT, מצלמה אחורית עם כפתור הפעלה, MODE DRIVE בורר מצבי נהיגה בכביש, קונסולה מרכזית על מסילה עם אפשרות הזזה עד 14 ס”מ, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ’, SBW – בורר הילוכים אלטרוני בצד ההגה, מנופי שליטה מגלגל ההגה על רמת אחזור אנרגיה (רגנרציה), קיפול
מראות חשמלי, ידיות דלתות שקועות, בלם יד חשמלי + AUTO HOLD, שמשות כהות Privacy Glass, תאורת LED, תאורת LED פנימית, חיישני גשם ותאורה, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי,  מושב נהג חשמלי+כרית ניפוח לגב תחתון, מפתח חכם – התנעה וכניסה ללא מפתח, אפשרות כוונון מושב נוסע לגובה וחישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ’.

רמת גימור Ultimate עם טווח נסיעה של 570 ק”מ מוסיפה: דלת תא מטען חשמלית עם אפשרות לכוונון גובה ומהירות, ופתיחה אוטומטית לידיות הדלתות.

רמת גימור Limited עם טווח נסיעה של 530 ק”מ מוסיפה טעינה אלחוטית לנייד 15W, ECM – מראה מרכזית מתכהה אוטומטית למניעת סינוור, גלגל הגה עם חימום, ריפודי עור, מושב נוסע עם כיוון חשמלי וכרית ניפוח גב תחתון ואוורור וחימום מושבים קדמיים.

רמת גימור Elite עם טווח נסיעה של 530 ק”מ מוסיפה גג שמש פנורמי, תאורת אווירה משתנה, Relaxation Seat – מושבים קדמיים מתכווננים הניתנים להטיה מלאה, זכרונות למושבים קדמיים, מושב אחורי עם אפשרות לכיוון חשמלי, חימום מושבים אחוריים, מערכת שמע מבית BOSE ו-Active Sound Design, מערך מצלמות היקפיות הכולל מערכת להצגת השטח המת בלוח השעונים.

ממס נסועה ועד מס קנייה – האם כדאי לקנות רכב חשמלי?

כפי שכתבנו לא בפואנטה לא פעם, האטרקטיביות של רכב חשמלי כבר לא גדולה כבעבר, בשל עליית מס הקנייה על רכב חשמלי בתחילת 2024 – והעלייה הצפויה שוב בשנת 2025. בנוסף, הממשלה מתכננת להטיל מס נסועה כדי לפצות את עצמה על אובדן ההכנסות מהדלק. ובנוסף, משרד התחבורה בראשות מירי רגב ביטל את ההטבה על אגרת רישוי לרכב חשמלי.

השוואה למתחרים בקטגוריה

בשוק הרכב החשמלי בישראל יש ליונדאי איוניק 5 כמה מתחרות בולטות.

טווח נסיעה (WLTP) הספק מנוע 0-100 קמ”ש
יונדאי איוניק 5 2024 עד 570 ק”מ 229 כ”ס 7.1 שניות
קיה EV6 עד 528 ק”מ 229 כ”ס 7.3 שניות
טסלה מודל 3 עד 580 ק”מ 283 כ”ס 5.6 שניות
פולקסווגן ID.4 עד 522 ק”מ 204 כ”ס 8.5 שניות

החברה מעניקה על הסוללה אחריות מורחבת ומקיפה של 7 שנים או 150 אלף ק”מ (המוקדם מביניהם).

אהבתם את הכתבה? אז…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל…

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 28 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טסלה מודל 3 פרפורמנס

טסלה מודל 3 פרפורמנס חוזרת לישראל במחיר שיטריד את המתחרה

הגרסה העדכנית של טסלה 3 פרפורמנס מביאה עמה תאוצה גבוהה יותר ושינויים נוספים, והמחיר מתחיל בפחות מ-275,000 ש"ח
איוניק 6

יונדאי איוניק 6: מחיר ופרטים על הרכב החשמלי שהרבה ישראלים חיכו לו

יונדאי איוניק 6 מתחרה ראש בראש מול טסלה 3. לאחר זכיה בתארים מכובדים ובמחיר שמתחיל בכ-214,000 ש"ח, זה מה שהיא
מחיר טסלה

טסלה בדרך לשבור את שוק הרכב החשמלי? מחיר TESLA ירד שוב

מחיר TESLA יורד שוב בכל דגמים - והופך את הרכב החשמלי האמריקאי לתחרות רלבנטית יותר למחירי החשמליות הסיניות או ליונדאי.

ליפמוטור דגם T03: רכב מיני חשמלי זול בגודל של קיה פיקנטו

LEAPMOTOR דגם T03 הוא רכב המיני החשמלי הזול ביותר (וגם כמעט היחיד) בישראל. יש לו נתונים לא רעים, אבל פשרות
טויוטה חשמלית

טויוטה bZ4X – ה-SUV החשמלי הראשון של המותג היפני בישראל: כל הפרטים

הרכב החשמלי הראשון של טויוטה, דגם bZ4X, מושק בארץ בשתי גרסאות, טווח נסיעה של עד 500 ק"מ ומחיר התחלתי גבוה.

רוצים רכב חסכוני? היכנסו לדירוג וגלו כמה באמת תוציאו על הרכב שאתם קונים

איזה רכב חסכוני יותר? מה עדיף, טויוטה, יונדאי או סוזוקי? היכנסו לדירוג החדש שמגלה כמה באמת תוציאו על הרכב שאתם

יונדאי איוניק 5 החשמלית: החל מ-190,000 ש”ח ועד 481 ק”מ בטעינה אחת

יונדאי איוניק 5 מבטיחה עיצוב עתידני וטווח נסיעה גדול. מחירה לא נמוך, כך שמי שרוצה לשלם פחות יכול לשקול את
נגישות