סודות מתיק ההשקעות - דברים שחייבים לגלות

סודות מתיק ההשקעות – דברים שחייבים לגלות

ניהול תיק השקעות מצריך הבנה בשוק ההון. לפני שאתם עושים צעדים ראשונים ופותחים תיק השקעות, הכירו כמה מושגים בסיסיים

ניהול תיק השקעות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

אם אתם מתכננים לעשות את הצעדים הראשונים שלכם בשוק ההון, חשוב שתגיעו מוכנים. מהו תיק השקעות וממה הוא מורכב? מהי השקעה פאסיבית ובמה היא שונה מהשקעה אקטיבית? ואיך יודעים אם אתם סולידיים או חובבי סיכונים? כל התשובות בכתבה הבאה

ממה מורכב תיק השקעות?

תיק השקעות בשוק ההון מורכב משני מרכיבים עיקריים: מניות ואגרות חוב (אג"ח). הכסף שנמצא בתיק ההשקעות מחולק בעיקר בין שני המרכיבים האלה, וניתן לבחור את אופן החלוקה המועדף עליכם.

אגרות חוב ממשלתיות נחשבות להשקעה יציבה ובטוחה יחסית, אך לאור הסיכון הנמוך הן גם מניבות בדרך כלל פחות תשואה לאורך זמן. אגרות חוב קונצרניות, המונפקות על ידי חברות, מתנהגות באופן שונה ועלולות להיות פחות יציבות, בדומה למניות. מניות הן השקעה שנחשבת מסוכנת יותר, ולכן גם הרווח ממנה יהיה בדרך כלל גדול יותר לאורך זמן. בטווח הזמן הקצר ובגלל התנודתיות הגבוהה, ייתכנו גם הפסדים בהשקעה במניות.

ניהול עצמאי או חברת ניהול?

החלטתם להשקיע בשוק ההון, וכעת נותר להחליט מי מנהל את תיק ההשקעות שלכם. ניתן כמובן לנהל את התיק שלכם באופן עצמאי – כך שאתם מחליטים לבד איפה אתם משקיעים, מתי אתם קונים ניירות ערך ומתי אתם מוכרים אותם. ניהול עצמאי של תיק השקעות הוא אפשרי, והיתרון שלו הוא בחיסכון דמי הניהול שמשלמים לחברת ניהול תיקי השקעות. מצד שני, ניהול עצמאי דורש ידע רחב על שוק ההון ומעקב מתמיד אחר התנודות.

חשוב לזכור שקיימים לחצים פסיכולוגיים שונים כשמדובר בהשקעות בשוק ההון, ומשקיעים עצמאיים עלולים לעשות טעויות שנובעות מלחץ או מהטיה רגשית.

ניהול תיק השקעות דרך חברת ניהול תיקים מאפשר לכם ליהנות משירותיהם של מנהלי השקעות מקצועיים, שיעשו את מה שצריך כדי למקסם את הרווחים שלכם בתנאים שנוחים לכם. פתיחת תיק השקעות בחברת השקעות כרוכה בתשלום דמי ניהול.

מה ההבדל בין השקעה פאסיבית להשקעה אקטיבית?

השקעה אקטיבית והשקעה פאסיבית הם מונחים שמתייחסים לאופן ניהול תיק ההשקעות. השקעה אקטיבית היא כזאת שבה מנהל תיק ההשקעות עושה פעולות מסוימות באופן אקטיבי – הוא מוכר וקונה ניירות ערך, מחליט מתי עדיף להשקיע במניות ומתי כדאי להיצמד לאגרות חוב, ועוד. תיק השקעות פאסיבי הוא כזה שמוצמד למדדים, כך שאין צורך לעסוק בהרבה פעולות של קנייה ומכירה.

מה עדיף? תיק השקעות פאסיבי מאפשר יציבות ופיזור גדולים יותר, לאורך זמן מניב תשואה גבוהה יותר ממרבית מנהלי התיקים האקטיביים.

מה חשוב לקחת בחשבון כשפותחים תיק השקעות?

פתיחת תיק השקעות היא מהלך כלכלי משמעותי, ולכן חשוב להתייחס אליו בכובד ראש. לפני שפותחים תיק השקעות חשוב להבין כמה כסף יש לכם, וכמה מתוכו תוכלו להשקיע. קיים סכום מינימלי לפתיחת תיק השקעות, ולכן חשוב שתוודאו שיש ברשותכם את הסכום הזה. בד"כ מדובר בכמה מאות אלפי שקלים, אבל יש גם חברות שמאפשרות לנהל תיק השקעות עם 50,000 ₪ בלבד.

שנית, חשוב להחליט מה המטרה של תיק ההשקעות ומה מידת הסיכון שאתם מוכנים לקחת. משקיעים בשוק ההון מתחלקים לשני סוגים: משקיעים סולידיים ומשקיעים חובבי סיכון. משקיעים חובבי סיכון יהיו מוכנים לקחת סיכונים גבוהים, אליהם נלווית בדרך כלל תשואה גבוהה יחסית. המשקיעים הסולידיים, או השמרנים, יעדיפו מסלולים עם סיכון נמוך ותשואה יציבה אך נמוכה יותר.

1
נגישות