טיפים לעיצוב האתר העסקי

טיפים לעיצוב האתר העסקי

לבנות אתר זה עסק מורכב, לתחזק אותו ולדאוג שיזרמו אליו לקוחות – זה אפילו עוד יותר מורכב… קבלו טיפים שווים לעיצוב אתר עסקי

בנייה ועיצוב אתרים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אתר אינטרנט ובמיוחד חנות מקוונת הם הפנים של העסק וככאלה עליהם להיות יפים, אסתטיים וייחודיים. את זה ניתן להבטיח באמצעות עיצוב מיטבי, איכותי ומדליק. אספנו כמה טיפים שיסייעו לבעלי עסקים בבנייה נכונה ובעיקר עיצוב אפקטיבי של האתר העסקי.

סדר וניקיון

מאחר שרוב הגולשים מחליטים תוך שניות ספורות האם להישאר באתר או לגלוש הלאה אל המתחרה, חשוב שהאתר יהיה מסודר ונקי. כמו חנות פיזית, שאליה לא ייכנסו אם היא תהיה אפרורית ומלאה בבלגן, כך גם האתר. גולשים לא יישארו אם לא נעים להם שם, לכן חשוב להקפיד הקפדה יתרה על מבנה היררכי נכון שיקל על ההתמצאות, סדר וניקיון של הגלריה, תמונות יפות ומקצועיות ועוד.

מיתוג מדויק

לכל עסק צריכה להיות זהות ויזואלית. זהות אשר מומלץ לבנות בצורה מקצועית עם אנשי מקצוע המבינים במיתוג ונראות אפקטיבית. זה כולל בין היתר לוגו חזק, צבעוניות שמשדרת את המסרים הנכונים, פונטים מדויקים ועוד.

אל כל אלה מומלץ מאוד ליישם גם באתר על מנת שהוא יהיה חלק מהזהות הכללית של העסק. עסק חייב לשדר בכל הפלטפורמות שלו את אותם מסרים מילוליים ובלתי מילוליים ולעיצוב יש תפקיד מרכזי בכך.

יצירתיות ושונות

הקפידו על יצירתיות ושונות. על מנת להיות רלוונטיים, במיוחד בעולם התזזיתי והתחרותי של ימינו, כל עסק ואתר, במיוחד אתרי איקומרס, חייבים לשמור על ייחודיות ומראה שונה מהמתחרים. מבחינה ויזואלית השמיים הם הגבול וניתן פשוט לשחק עם היצירתיות. האתר הוא המקום להוסיף באנרים מדליקים, מבצעים ועוד.

אותנטיות

דאגו תדאגו לשמור על אותנטיות במסרים הוויזואליים – עיצוב נכון הוא לא רק לוגו יפה ושמירה על צבעי המותג, חשוב לוודא שהמסרים שהאתר משדר נמצאים בהלימה עם המסרים השיווקיים של העסק. לעניין האותנטיות יש כמה רבדים, בראש ובראשונה לעצב אתר שאין כדוגמתו, שהגולשים ירגישו שהם הגיעו למקום חדש וייחודי ולא "עוד אתר" כמו שיש למתחרים.

האותנטיות חייבת להיות גם ברובד של המסרים, שהאתר לא ישדר או יבטיח משהו שהעסק אינו מקיים או שהם לא משדרים על אותו הגל. זה יוצר דיסוננס וחוסר אמינות מול הלקוחות הפוטנציאלים. לדוגמה: אתר שמדבר על מוצרי פרימיום חשוב שישדר יוקרה גם בויז'ואל וגם במסרים, אתר שמדבר על קיימות ואיכות הסביבה, לא יכול לעשות שימוש בתמונות עם פלסטיקים וכד'.

תמונות

השתמשו בתמונות ייחודיות והמנעו מבנאליות. על מנת להוסיף צבע ותוכן ויזואלי לאתר יש צורך בתמונות, לפעמים בלא מעט מהן. ההמלצה היא לעשות שימוש בתמונות מקוריות, לקבוע יום צילומים עם אנשי מקצוע העוסקים בצילום, בין אם בסטודיו שלהם או בבית העסק ולעשות תמונות תדמית איכותיות. תמונות מקור תמיד "ינצחו" תמונות ממאגרים. צלם או צלמת המתמחים בצילום עסקי (תדמית אישית וגם צילומי אווירה ומוצרים) ידעו להוציא את המיטב מבעלי העסק ולבנות סיפור בתמונות שישדרג את האתר.

אם בכל אופן רוצים לעשות שימוש בתמונות ממאגרים חשוב להבין שיש כמה רמות, יש מאגרים חינמיים הפתוחים לכל, יש מאגרים בתשלום ויש מאגרים שמחייבים לתת קרדיט ועוד. ההמלצה היא בכל אופן לעשות שימוש במאגרים בתשלום ולבחור תמונות מיוחדות ולא בנאליות, לא כאלה שנמצאות גם אצל המתחרים.

רספונסיביות

בדקו שהאתר והעיצוב רספונסיביים – מאחר שאחוזים גבוהים מהגולשים נכנסים לאתרים באמצעות הטלפון הנייד ומכשירים אחרים ולא מהמחשב הביתי, חשוב מאוד לוודא ולהקפיד על היות האתר והעיצוב המושקע שלו רספונסיביים בצורה מושלמת לגלישה ברזולוציות השונות. זה דורש חשיבה מראש על הנראות והעיצוב ומומלץ לעשות זאת כבר בשלב האפיון. אתר שלא יותאם לגלישה בנייד והעיצוב שלו לא יהיה ידידותי למסכים הקטנים, יאבד מהר מאוד את הרלוונטיות שלו אצל הגולשים והלקוחות הפוטנציאלים.

חוויית משתמש

אל תפגמו בחוויית המשתמש בשל חזון עיצובי. לעתים יש איזה רעיון או חלום עיצובי לאתר אשר מבחינה פרקטית אינו נכון. למשל, סרטוני פלאש, על אף שהם מדליקים ואפשר בהחלט לעוף איתם למקומות רחוקים, יש להם חסרונות לא מעטים. ראשית, זה דורש התקנה של פלאש על המחשב או המכשיר – מה שלא כולם אוהבים לעשות, ושנית פעמים רבות זה מאט את האתר ומעצבן את הגולשים שנאלצים לחכות.

חשוב לזכור כי בעת הגלישה Time Is Money. מהירות הטעינה והתגובה של האתר היא המפתח להמשך תהליך הרכישה.

בנייה ועיצוב אתרים – עולם ומלואו

בנייה ועיצוב של אתרים הם עולם ומלואו. כמו כל דבר בעולם העסקי, גם כאן יש התפתחויות באינטנסיביות גבוהה. מומלץ להישאר עם אצבע על הדופק ולהתייעץ עם אנשי מקצוע הבקיאים בתחום וחיים אותו ללא הפסקה. איש מקצוע עושה כמה פעולות בסיסיות:

  • מוודא שהוא נטען במהירות (פחות משלוש שניות)
  • הפיכת האתר למותאם למובייל (תגובה)
  • יצירת חווית לקוח אינפורמטיבית

קריאה לפעולה

עליכם להתייחס לאתר שלכם כאל איש מכירות; תפקידו ליצור הפניות לעסק שלך. הדרך היחידה שהיא יכולה לעשות זאת היא אם יש בו קריאה חזקה וגלויה לפעולה (CTA). קריאות ה- CTA הטובות ביותר הן תמריצים שנותנים פוטנציאל להוביל סיבה לעשות את הצעד הבא ולקנות את מה שאתה מוכר. הנה כמה קריאות קריאה נהדרות המבוססות על תמריצים:

  • "צרו איתנו קשר עוד היום להתייעצות בחינם!"
  • "לקוחות חדשים מקבלים 10 אחוז הנחה על הרכישה הראשונה שלהם – צרו איתנו קשר עוד היום כדי לתבוע את שלכם!"
  • "הנחה של 100 דולר על הרכישה באמצעות הקופון להדפסה זה. הכנס אותו היום כדי לחסוך!"

אם העסק שלך לא יכול להשתמש בתמריץ בקריאה לפעולה שלו, עדיין יש לך אפשרות אחת כדי לוודא שהקריאה לפעולה נראית בבירור ומובילה למדיום כלשהו שבו הלקוח יוכל ליצור איתך קשר.

אמצעי זה יכול להיות טופס יצירת קשר, מספר טלפון או אפילו כתובת דוא"ל.

כדי למקסם את ההפניות שנוצרו על ידי האתר שלך, תרצה להציב CTA במקום שנראה מאוד באתר שלך. אפשרויות המיקום הגדולות כוללות: מודגשות בשורת התפריטים, במרכז הדף בעת טעינה, או בסרגל צד צף.

 

1
נגישות