מכירים ומונעים מחלות בחניכיים

מכירים ומונעים מחלות בחניכיים

מחלות חניכיים הן בעיות נפוצות שרבים סובלים מהן, ולעתים הן גורמות לבעיות חמורות יותר ומזיקות לבריאות הפה לטווח ארוך. היכנסו לכתבה ובדקו אם גם אתם סובלים מהן ולא ידעתם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

כמה חשובה בריאות הפה, וכמה עצוב זה לגלות מאוחר מדי שהזנחנו את השיניים, ועכשיו המצב מורכב. אנו ממליצים בחום לקרוא היטב את המאמר הקצר והאינפורמטיבי שלפניכם, ולו כדי לקבל השראה לבצע בדיקות תקופתיות חיוניות אצל רופא השיניים ואצל השיננית שלכם, למנוע את התפתחותן של מחלות בחניכיים מבעוד מועד, ולטפל במצב הקיים כדי למנוע את הידרדרותו.

הרשימה הבאה של מחלות חניכיים אינה הרשימה המלאה, כמובן, אך היא מספקת בהחלט למטרה לשמה הובאה. מעבר לכך, הרי שמדובר במחלות יחסית נפוצות, כך שההכרות איתן אינה רק תיאורטית, ומבחינה סטטיסטית רבים מהקוראים יאלצו לפגוש אחת או יותר מתופעות בריאותיות אלו כעת או בעתיד.

רשימת בעיות ומחלות בחניכיים

1. נסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים הינו מצב בו החניכיים נסוגות מהשן, וחושפות יותר ויותר ממנה, מה שהופך אותה לחשופה יותר לחיידקים, ואתכם חשופים לכאב. נסיגת חניכיים מככבת ראשונה בכל רשימה של מחלות בחניכיים שכן היא נפוצה למדי. זו אמנם לא ממש מחלה, אבל זו בעיה חמורה משום שהיא מהווה בסיס להיווצרות בעיות נוספות בחניכיים, בשיניים ובחלל הפה כולו.

2. דלקת חניכיים

שוב שם מוכר וכואב של מחלה מוכרת בחניכיים, דלקת החניכיים, לעיתים תוצר של נסיגת החניכיים או מייצרת נסיגת חניכיים, היא דלקת לכל עניין ודבר. אדמומיות, נפיחות, רגישות וכאב, ואפילו דימום, תופעה זו נגרמת בעיקר בשל הצטברות פלאק על בסיס השן. ככל שהבסיס חשוף כך הפלאק עמוק יותר, ויש לטפל בתופעה בהקדם כדי למנוע נזקים מצטברים מדלקת כרונית בחניכיים.

3. מורסה בחניכיים

פחות מוכר, אבל יותר כואב, מורסה היא תוצר של כישלון, לא שלנו, אלא של מערכת החיסון שלנו. המאבק מול החיידקים הוכרע בניצחון לחיידקים, וכת כיס של מוגלה מעטר את החניכיים, ויוצר לחץ וכאב. נפיחות וכאב הם רק שניים מהסימנים למורסה בחניכיים, אבל הסכנה הגדולה היא בהזנחה, ומשם הדרך לפגיעה בבסיס השן והתפשטות לשיניים אחרות גדולה במיוחד.

מומחה חניכיים מומלץ לכל אדם

אם אתם סובלים מכאבים, נפיחות, רגישות לחום וקור בשתייה ובאכילה, דימום מהחניכיים, ריח רע מהפה, או כל תופעה לא נעימה בחלל הפה, סביר להניח שכדאי לפגוש מומחה חניכיים, מומלץ שעה אחת קודם. החשיבות לאבחון המוקדם והטיפול המוקדם קריטית במיוחד, שכן תופעות אלו בחלל הפה עלולות בקלות רבה להתפשט ולהתפתח, ולגרום לצרות גדולות הרבה יותר.

בפגישה עם פריודנט או מומחה חניכיים מומלץ לספר על הרגלי התזונה שלכם. חשוב להיום מדויקים לא רק לגבי צריכת הסוכר, אלא גם הקפה, האם אתם שותים חם מאוד בדרך כלל ושאר הרגלים. בנוסף חשוב לשוחח על הרגלי הצחצוח, האם אתם משתמשים בחוט דנטלי, באיזו משחת שיניים אתם משתמשים והאם אתם משתמשים בנוזל לטיהור הפה מחיידקים.

בעזרת המידע, יוכל הרופא לזהות מבעוד מועד נטייה זו או אחרת לפיתוח מחלות בחניכיים, ולעזור לכם למנוע את היווצרותן.

1
נגישות