המאבק בקורונה: גוגל ואפל מפתחות יחד כלי מעקב. האם תוותרו על פרטיותכם?

המאבק בקורונה: גוגל ואפל מפתחות יחד כלי מעקב. האם תוותרו על פרטיותכם?

לא רק ביבי וגנץ, גם אפל וגוגל משתפות פעולה בשם המאבק בקורונה. השתיים מפתחות טכנולוגיות מעקב כדי לספק התראה למשתמשים שהיו בחברת חולי קורונה. כך זה יעבוד

המאבק בקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בישראל בינתיים רק מדברים על ממשלת אחדות בשם המאבק בקורונה, אבל מעבר לים כבר החל שיתוף פעולה לא פחות מסקרן בין שתי היריבות – גוגל ואפל. בהודעה לעיתונות של אפל, דיווחה החברה על שיתוף פעולה בין אפל לגוגל לפיתוח טכנולוגיית מעקב שמטרתה לאתר מגע בין אנשים שנדבקו בקורונה לאנשים בריאים. כידוע, המאבק בקורונה בכל העולם מתבסס בעיקר על איתור אנשים חולים והפרדתם מאנשים בריאים. גם כאן, הרעיון בטכנולוגיית המעקב הוא שהסמארטפון שלנו יידע היכן היינו, ואם נאובחן כחיוביים לקורונה, אנשים שהיו בסביבתנו יקבלו לסמארטפון שלהם עדכון על כך שנחשפו לחולה קורונה מאומת.

מאחר שמדובר בשתי מערכות הפעלה שונות (iOS של אפל ואנדרואיד של גוגל), נדרש שיתוף פעולה בין גוגל לאפל כדי שגם בעלי מכשירים שונים יוכלו לתקשר זה עם זה. כך, אם יש לי סמארטפון של סמסונג, שיאומי או אחרים, ואני נפגשת אדם שיש לו אייפון – הסמארטפונים שלנו יוכלו לתקשר.

שיתוף פעולה בין אפל לגוגל הוא אירוע נדיר ולכן מעורר הרבה הערכה, לצד שאלות מתבקשות לגבי פרטיות המשתמשים ששתי החברות יאספו עליהן מידע.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

מאבק בקורונה תמורת פרטיות? כך זה יעבוד

הטכנולוגיה שאפל וגוגל מפתחות מזכירה את אפליקציית המגן שמשרד הבריאות מציע לישראלים להוריד.

גם באפליקציית המגן, שפרסמנו כאן במדור אפליקציות באתר הצרכנות פואנטה, המשתמשים מוותרים על פרטיותם בשם המאבק בקורונה.

המשתמש מתבקש לאפשר לאפליקציה לעקוב אחר המיקום שלו. מרגע התקנת האפליקציה, המשתמש בעצם נתון למעקב. במידה שבשלב כלשהו אדם שהיה בסביבתו מאובחן כחיובי לקורונה – המשתמש מקבל עדכון כי היה בסביבת חולה קורונה.

פואנטה

במקרה של אפל וגוגל, שתי היצרניות נדרשות להצליב מידע גם אחת עם השנייה וגם עם רשויות הבריאות במדינה.

בהודעת אפל ציינה החברה כי ברוח שיתוף הפעולה הגלובלי בין ממשלות וגופים מסחריים בכל העולם, גם אפל וגוגל סבורות שחובה על שתיהן להתגייס לסייע במניעת ההדבקה: "גוגל ואפל מודיעות על מאמץ משותף לאפשר שימוש בטכנולוגיית בלוטות' כדי לסייע לממשלות ולסוכנויות בריאות להפחית את התפשטות הנגיף, כאשר פרטיות ואבטחת המשתמשים עומדות במרכז הפיתוח.

קבלו את כל העדכונים החמים על סלולר וטכנולוגיה בקבוצת הפייסבוק שלנו > 

"אפל וגוגל ישיקו פתרון הכולל ממשקי תכנות יישומים (API) וטכנולוגיה ברמת מערכת ההפעלה כדי לעקוב אחר מגע עם חולים. הפתרון יבוצע בשני שלבים, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים. ראשית, בחודש מאי שתי חברות ישחררו ממשקי API המאפשרים יכולת פעולה הדדית בין מכשירי אנדרואיד ו-iOS באמצעות אפליקציות מרשויות בריאות הציבור. אפליקציות רשמיות אלה יהיו זמינות למשתמשים להורדה דרך חנויות האפליקציות המתאימות להם.

שנית, בחודשים הקרובים אפל וגוגל יפעלו לאפשר פלטפורמת איתור קשר רחבה יותר מבוססת בלוטות'. זהו פתרון חזק יותר מ-API ויאפשר ליותר אנשים להשתתף, אם הם יבחרו להצטרף, וכן לאפשר אינטראקציה עם מערכת רחבה יותר של אפליקציות ורשויות בריאות ממשלתיות".

מה קורה עם המידע האישי שנאסף עלינו?

GOOGLE COVID 19

המאבק בקורונה

בגוגל פרסמו התייחסות לגבי הדרך שבה מתבצע המעקב וכן לגבי פרטיות המשתמשים:

  • מעקב מבוסס בלוטות' בעוצמה נמוכה
  • המשתמש חייב לתת את הסכמתו
  • לא נאסף מידע אישי שמאשר לזהות את המשתמש או נתונים לגבי מיקומו
  • המידע שנאסף נשמר במשך 14 יום
  • רשימת האנשים שעמם המשתמש היה במגע נשאר אך ורק בסמארטפון שלו
  • זהות האנשים שאובחנו חיוביים לקורונה אינה חשופה למשתמשים האחרים וגם לא לגוגל ואפל
  • ייעשה שימוש במידע רק כדי לייצר מעקב באמצעות שירותי בריאות הציבור העוסקים בקורונה





היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה חשוב לנו.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד מידע על קורונה בפואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות