אפליקציית המגן של משרד הבריאות תעדכן אם הייתם עם חולה קורונה

אפליקציית המגן של משרד הבריאות תעדכן אם הייתם עם חולה קורונה

אפליקציית המגן של משרד הבריאות מספקת תשובה תוך שניות לשאלה אם הייתם במגע עם חולה קורונה. איך היא עובדת ועל מה תוותרו? כל הפרטים בפואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




האם הייתם במגע עם חולה קורונה מבלי שאתם או הוא ידעתם על כך? כעת לא תצטרכו לקרוא את כל החקירות האפידימיולגיות של חולי הקורונה כדי לדעת אם במקרה הייתם באותם מקומות. תוכלו לדעת זאת באמצעות אפליקציית "המגן" שמשיק משרד הבריאות – אבל רק בתנאי שתאפשרו לאפליקציה לדעת מה מיקומכם באופן קבוע. מטרת האפליקציה היא לשתף את הציבור באופן פעיל בעצירת התפשטות הקורונה בישראל. ההנחה היא שגם כעת, כאשר רוב הישראלים לא יוצאים מהבית ונמצאים בסוג של סגר, עדיין רבים מהם נתקלו או עדיין נמצאים במגע עם חולה מאומת.

אפליקציית המגן: איזה מידע היא מספקת?

האפליקציה – שהיא פיתוח ישראלי – מבצעת הצלבה בין המסלול של המשתמש לבין מסלולים של חולי קורונה שאותרו בחקירות האפידמיולוגיות.

בעת ההתקנה היא לא נותנת מידע רטרואקטיבי, אלא נכון למועד ההתקנה. כעיקרון, היא נותנת מידע שבועיים אחורה. במילים אחרות, מי שמתקין אותה עכשיו, לא יודע אם בשבועיים האחרונים הוא שהה עם חולה קורונה, אבל המידע מתחיל להצטבר מאותו רגע.

המידע שהיישומון (אפליקציה) רלוונטי למגע עם חולה מאומת ולא למגע עם אנשים שנמצאים בבידוד ביתי משום שהם עצמם היו במגע עם חולה קורונה.

מבדיקת פואנטה עולה שהתשובה מתקבלת מיד. כאשר מתקבלת תשובה שלילית, המשתמש מקבל הודעה מרגיעה שמבטיחה לעדכן אותו במידה שהמצב ישתנה והוא יהיה במגע עם חולה מאומת.

מסכה רפואית

במידה שיש הצלבה בין המקומות ששהיתם בהם לבין מקומות שהיה בהם חולה מאומת – מתקבלת התשובה חיובית.  האפליקציה מספקת מידע על המיקום והשעה שבהם נחשפתם לחולה מאומת ושולחת לכם קישור למשרד הבריאות. כמובן שבמקרה כזה עליכם להיכנס מיד לבידוד ביתי.

>> קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >>

איך עובדת אפליקציית המגן של משרד הבריאות?

1. יש להתקין את אפליקציית המגן במכשיר האנדרואיד או האייפון שלכם (הקישורים מופיעים בסוף הכתבה).

2. יש לאשר לאפליקציה גישה למיקום שלכם באופן קבוע.

3. אפשר לבחור מבין כמה שפות.

 

4. לאחר הבדיקה הראשונית אפשר לסגור את האפליקציה. אם תבואו במגע עם חולה מאומת, האפליקציה תתריע באופן אוטומטי.

ומה עם הפרטיות?

מן הסתם, עצם השימוש באפליקציה מהווה ויתור על הפרטיות שלכם. מבחינת ישראלים רבים, הנושא הזה מהותי לא פחות מהחשש להיות בקרבת חולה קורונה. כדי להפיג את החששות, במשרד הבריאות מציינים כי האפליקציה שומרת את המידע על המיקומים של המשתמשים אך ורק על מכשיר הטלפון שלהם, ומצליבה בין מידע אישי זה לבין נתוני המחקר האפידמיולוגי המעודכנים של משרד הבריאות. נתוני משרד הבריאות מתעדכנים כל הזמן, ונשלחים לסמארטפון של המשתמשים באופן חד צדדי לצורכי הצלבה.

קישורים לאפליקציית המגן

אפל: https://itunes.apple.com/us/app/id1503224314?ls=1&mt=8

אנדרואיד: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hamagen

היה לכם מעניין? כל מה שאתם צריכים זה לעשות לנו לייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

עוד מידע על קורונה בפואנטה





 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות