ביקורת הטעות כולה שלך - סדרת מתח בנטפליקס ((Fool Me Once)

ביקורת "הטעות כולה שלך" – סדרת מתח בנטפליקס (Fool Me Once)

אם אתם מחפשים סדרת מתח בנטפליקס, בטח תיתקלו ב"הטעות כולה שלך" המבוססת על ספרו של הארלן קובן. שווה צפייה? ביקורת

ביקורת הטעות כולה שלך - סדרת מתח בנטפליקס (Fool Me Once)
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם ייתכן שאדם מת יופיע במצלמת אבטחה זמן קצר לאחר ההלוויה שלו? מאיה שטרן, שזה עתה התאלמנה מבעלה, גילתה כעבור כמה ימים שכאשר לא הייתה בבית, הוא ביקר את בתם המשותפת. האם ייתכן שהיא פשוט מדמיינת בגלל הקושי להתמודד עם האסון שפקד, אותה, ארבעה חודשים בלבד אחרי שגם אחותה נרצחה במהלך שוד בביתה? והאם ייתכן שהעובדה ששני הנרצחים עבדו באותה חברת תרופות של משפחת הבעל – היא צירוף מקרים? "הטעות כולה שלך" (Fool Me Once) היא סדרת מתח בנטפליקס מבית היוצר של הסופר הסדרתי הארלן קובן. זו לא סדרת מופת, אבל היא כן מצליחה להפתיע. אני באופן אישי התקשיתי להתמיד ולצפות בכל הפרקים, אבל לאחר שצלחתי את משבר הפרק השישי חל שיפור. הסוף אפילו הצליח להפתיע אותי. ביקורת "הטעות כולה שלך" בנטפליקס מתחלקת לשניים – החלק הראשון נוגע ליוצר, החלק השני נוגע לעיבוד הספר לסדרה.

ביקורת "הטעות כולה שלך" – סדרת מתח בנטפליקס (Full Me Once)

כאמור, "הטעות כולה שלך" היא סדרת מתח בנטפליקס שמבוססת על ספר של הארלן קובן. קובן הוא פס ייצור של ספרי מתח, ובמידה מסוימת נראה שהכמות באה על חשבון האיכות. מדובר באדם בן קצת יותר מ-60, שמאחוריו 40 ספרי מתח. האם אפשר לכתוב יצירות מופת בכמות כזאת? נראה שלא. מצד שני, כאמור, הסדרה מסתיימת בפתרון בלתי צפוי, למרות שיש לא מעט שלבים לאורך הפרקים השונים שבהם נדמה לנו שאנחנו יודעים מי הרוצח ומה המניע שלו.


אוהבים המלצות צפייה? עקבו אחרינו בטלגרם וקראו עוד


במרכזו של הספר עומדת מאיה, טייסת קרב שבמהלך שירותה נקלעה לסיטואציות קשות ואף הודחה מתפקידה על רקע חשיפה של עיתונאי כי פגעה בחפים מפשע. מאיה נשואה לאדם עשיר מאוד, שבבעלות משפחתו יש חברת תרופות המעסיקה גם את אחותה. הבעל נרצח במהלך שוד, ומאיה מתקשה לישון בלילות כאשר רודפים אותה המראות מהמלחמה שהיא עצמה עברה, זכרונה הטרי של אחותה שנרצחה, וכמובן, מותו הטרגי של בעלה.

כאשר היא מגלה שבעלה מופיע בסרטון של מצלמת האבטחה שצולם לאחר הירצחו – מתחיל להתעורר בה החשד. האם משפחתו של הבעל מסתירה משהו? חקירת הרצח מתנהלת על-ידי בלש עתיר ניסיון, אך הבלש הזה אינו במיטבו לאחרונה, כאשר יותר ויותר פעמים הוא מוצא עצמו מאבד הכרה לכמה דקות. כאמור, העלילה מסתעפת ומגיעה לסיום מפתיע שסוגר את כל הקצוות.


מחפשים המלצות צפייה? היכנסו לכתבה על סדרות מומלצות בנטפליקס


וכאן מגיעה הביקורת על "הטעות כולה שלך" מהזווית הטלוויזיונית. יש משהו ברוב הסדרות של נטפליקס שנראה כאילו לקחו נוסחה ושכפלו אותה. המשחק בדרך כלל לא מספיק טוב, הדיאלוגים צפויים, שפת הגוף והבעות הפנים הם בדיוק מה שאנחנו מצפים לראות. בנוסף, נטפליקס התחייבה לגיוון תרבותי – מה שאומר שבכל סדרה נראה אנשים מכל הצבעים ומכל הדתות – בצורה שהיא מאולצת ולא טבעית. זה מאוד בולט בסדרה הזאת, ועם כל הרצון לגיוון, לפעמים התחושה היא שמאכילים את הצופים בכפית של פוליטקלי קורקט.

בנוסף, כמעט בכל סדרת מתח, מגיע השלב שהבלש מודח מתפקידו וממשיך בחקירה עצמאית. המוטיב הזה קצת מעייף כבר, והגיע הזמן להיגמל ממנו.

באופן כללי, הסדרה חוטאת חלק גדול מהזמן בסגנון "נטפליקסי". מה שמפצה על כך במידה מסוימת זה המבטא הבריטי שאני אופן אישי תמיד נהנית ממנו…. חוויית הצפייה שלי הייתה לא אחידה, כאשר ההתחלה הייתה מבטיחה, ההמשך היה קצת מסטיקי ולא משכנע, והפרקים האחרונים חזרו להיות מעניינים יותר. לכן, גם אם במהלך הצפייה נדמה לכם שאין טעם להמשיך – כדאי להגיע לפרק האחרון.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות