אושרו דמי אבטלה לפרילנסרים עובדי במה ומורי דרך. מה עם שאר העצמאים?

אושרו דמי אבטלה לפרילנסרים עובדי במה ומורי דרך. מה עם שאר העצמאים?

אחרי שנתיים של דיונים, הכנסת אישרה דמי אבטלה לעובדי במה ולחלק ממורי הדרך. מה המשמעות? פואנטה עם הפרטים

דמי אבטלה לעובדי במה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




האם זהו צעד ראשון או צעד אחרון בנושא דמי אבטלה לעצמאים? במדינת ישראל, שמפלה לרעה את העצמאים כבר שנים, יש צו שמאפשר לכמה קבוצות קטנות של עצמאים לקבל דמי אבטלה. כעת, לאור משבר הקורונה, אישרה ועדת העבודה של הכנסת דמי אבטלה לפרילנסרים עובדי במה ולמורי דרך (מורי אשכולות). זו כמובן החלטה מבורכת, אבל בתוך ים העצמאים שמשלמים כל חייהם ביטוח לאומי ולא זוכים לקבל דמי אבטלה, זו גם טיפה בים. לכן, אסור לשגות באשליות שבעיית דמי האבטלה לעצמאים נפתרה.

בין אנשי המקצוע שיכללו בצו: אנשי תאורה וסאונד, צלמים, מקליטים ועוד. לפי ההחלטה, העובדים הללו יקבלו זכויות לדמי אבטלה וזכאות לפי פרק פשיטת רגל.

התנאים לזכאות לדמי האבטלה יהיו עריכת הסכם בכתב מראש בין איש המקצוע למעסיקו לתקופה של שלושה חודשים לפחות או השתתפות בחמישה ימי הפקה באותו רבעון. תקופת האכשרה לזכאות תחל מה- 1.9.2020, עובד שיצבור זכויות כנדרש יוכל להגיש בקשה לביטוח הלאומי לקבלת גמלה.

את הצו הגיש לאישור הוועדה שר העבודה והרווחה איציק שמולי (העבודה). לאחר האישור, אמר שמולי: "לאחר מאמץ רב, הצלחנו לאשר את החוק ההיסטורי ומעתה גם השקופים של עולם התרבות יהיו זכאים לדמי אבטלה ולא יופקרו מאחור. אלפי עובדים יעברו מאחורי הקלעים לקדמת הבמה מבחינת רשת הביטחון שיקבלו מהמדינה״.

מדובר במהלך שהחל הרבה לפני הקורונה

תגובת עו"ד רועי כהן נשיא להב לתיקון דמי האבטלה לפרילנסרים עובדי במה בענף התרבות, הטלוויזיה והקולנוע: "מדובר במהלך שהיה תקוע מעל לשנתיים מאז תיקון המהלך שהובלנו בלהב עם שח"ם לגבי השחקנים והאמנים. כעת נעשה צדק היסטורי לשיוויון זכויות גם עבור עובדים אלה ולא נעצור עד שיהיה חוק דמי אבטלה לעצמאים בחוק ההסדרים הקרוב. תיקונים טלאי על טלאי לא מתאימים למדינה מתוקנת".

היה לכם מעניין? שתפו חברים בוואטס אפ, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק – זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות באתר פואנטה





תגובות: 0

נגישות