משרד הבריאות מעדכן: אלה נהלי הטיסות ליוצאים לחו"ל

משרד הבריאות מעדכן: אלה נהלי הטיסות ליוצאים לחו"ל

השמיים נפתחו – אבל באופן חלקי ועם הרבה מגבלות שחשוב להכיר. היכנסו לעדכון מתדריך משרד הבריאות

נתב"ג
נתב"ג בימים של טרום הקורונה והבידוד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בהמשך לפרסומים הרשמיים של הימים האחרונים לגבי הנהלים לנוסעים לחו"ל, מפרסם משרד הבריאות כמה עדכונים. כידוע, פתיחת השמיים אינה גורפת, והמשמעות שלה היא שישראלים רשאים להיכנס למעט מאוד מדינות. משמעות נוספת היא ביטול חובת הבידוד לישראלים ששבים מכ-20 מדינות ירוקות.

במשרד הבריאות מסבירים כי פתיחת השמיים עובדת במודל של ניהול סיכונים. לדבריהם, נעשו צעדים להקטנת הסיכונים בכל השלבים – בנתב"ג, במטוס וכן הלאה. עוד מספרים במשרד הבריאות כי בדיקות שנעשו במשרד לגבי הדבקות במטוסים גילו שהמסכה מאוד אפקטיבית, ולכן הם ממליצים לטסים לעטות מסכה כל העת – גם אם אין חובה כזאת מטעם חברת התעופה או במדינת היעד.

פואנטה

מדינות ירוקות – מה צריך לדעת?

במשרד הבריאות מזכירים כי רשימת המדינות הירוקות תתעדכן בכל שבועיים. כיום הרשימה לא כוללת את כל המדינות שיש בהן תחלואה נמוכה, כמו למשל איסלנד. זאת, משום שבמשרד לא הספיקו לעבור על כל הנתונים של כל המדינות הירוקות והתבססו על המלצות של משרד החוץ לגבי רשימת המדינות העיקריות. רשימת המדינות הירוקות מתפרסמת באתר משרד הבריאות (היכנסו לכתבה "תעופה בזמן קורונה" לקבלת פרטים).

יש לזכור כי אדם שביקר במדינה ירוקה, אך טס לישראל עם טיסת המשך במדינה אדומה ויצא משדה התעופה – נחש לאדם שחוזר ממדינה אדומה.

עוד נזכיר כי רוב המדינות הירוקות בעולם לא מאפשרות עדיין כניסת ישראלים, למעט במצבים מיוחדים. הממשלה עומלת על הסכמים, וכרגע אין מדינות שהסכימו – למעט יוון (ל-4 יעדים בלבד), קרואטיה, בולגריה ורואנדה. כל הפרטים בכתבה טיסות ליוון? אלה היעדים ביוון שתוכלו לטוס אליהם.

כניסה לישראל – עדיין לישראלים בלבד

תיירים זרים ממדינות ירוקות לא מורשים עדיין להיכנס לישראל בשום מקרה, למעט בכמה מקרים שמפורטים ברשות האוכלוסין.

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

למה שלא תצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה"? >

לגבי מדינות אדומות, ככל הנראה הדבר עוד רחוק מאוד. במשרד הבריאות מזכירים כיצד בתחילת משבר הקורונה נכנסו שתי קבוצות תיירים שגרמו להדבקה בישראל, ועל כן קיים חשש לאפשר כניסת תיירים משם.

נהלי משרד הבריאות לטסים לחו"ל

בשלב רכישת הכרטיס

יש לברר אם מדובר במדינה ירוקה ואילו דרישות יש לה מתיירים.

לפני הטיסה

יש לבצע בדיקת קורונה 48 שעות או 72 שעות מראש, בהתאם לדרישות במדינת היעד.

בנוסף, יש למלא הצהרת בריאות. "אנחנו סומכים על האנשים", אומר פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. "חייב להיות כאן אמון. עם זאת, יש גם היבט של ענישה ומי שייתפס על הצהרת שקר צפוי להיענש".

לפני החזרה לארץ

יש למלא הצהרה נוספת.

בדיקות קורונה בנתב"ג – לא באופן מיידי

לאחרונה פרסמה רשות שדות התעופה מכרז להקמת מעבדת קורונה בנתב"ג.

המעבדה אמורה לאפשר בדיקת קורונה מהירה, אבל לדברי פרופ' גרוטו, כרגע אין בדיקת קורונה מהירה מוכחת: "אני לא מאמין שתהיה בדיקה מהירה מאושרת בחודשיים הקרובים. אולי בחורף". בנוסף, מזכיר פרופ' גרוטו, כל מעבדה תצטרך לקבל את אישור משרד הבריאות.

ככלל, משרד הבריאות אינו רואה במעבדת קורונה בנתב"ג אמצעי חיוני כרגע, לא עבור מי שיוצא מהארץ ולא עבור מי שנכנס אליה. "למי שנדבק במטוס, בדיקת קורונה במעבדה בנתב"ג היא לא רלבנטית. גם עבור מי שעומד לטוס וגר בפריפריה, בדיקה בנתב"ג פחות רלוונטית. אנחנו מעדיפים שאנשים יעשו בדיקות בקופות החולים או במעבדות פרטיות סמוך לאזור מגוריהם".

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות