סרטים חדשים בקולנוע: "חיות הפלא - הסודות של דמבלדור". דווקא אהבנו

סרטים חדשים בקולנוע: "חיות הפלא – הסודות של דמבלדור". דווקא אהבנו

עבור מי שמתלבט בין סרטים חדשים בקולנוע, הסרט "חיות הפלא – הסודות של דמבלדור" הוא סרט שמעביר את הזמן בכיף – למרות הדרמות שמאחורי הקלעים

הסודות של דמבלדור
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מעריצי הארי פוטר מכירים היטב לא רק את סדרת הספרים המופלאה ואת סדרת הסרטים המעולה, אלא גם את הסרטים הנוספים שהופקו עם הזמן, ומספרים את מעללי קוסם העל דמבלדור ועולם הקוסמים במאות השנים שקדמו לעידן הארי פוטר. בין הסרטים החדשים בקולנוע בימים אלה, אפשר למצוא עוד סרט אחד כזה: "חיות הפלא – הסודות של דמבלדור". בימים האחרונים החלו להתפרסם חוות דעת על הסרט – חלקן אוהדות וחלקן פחות. אנחנו דווקא אהבנו. אמנם, אפשר לקצר בערך רבע שעה מההתחלה ורבע שעה מהסוף, ואמנם חסר בו קצת מהתחכום שמאפיין את סרטי הארי פוטר – אבל בסה"כ מדובר בסרט שכיף לראות.

הסרט הזה מגיע עם אמירה. את הרמיזות על כך שאלבוס דמבלדור הוא הומו זכינו אמנם לקבל כבר לא מעט פעמים בשנים האחרונות (בעיקר בציוצים של המחברת ג'יי קיי רולינג), אולם כעת הדברים נאמרים בקול ובבהירות. הסרט נפתח בווידוי שהופך להיות ציר מרכזי בעלילה. לא נעשה כאן ספוילר, אבל אין ספק שהמוטיב הזה משמעותי.

כמובן, אי אפשר להתעלם מהמחלוקת שעוררה רולינג באמירותיה ביחס לטרנסג'נדרים – ועל כן האמירה בסרט הזה חשובה עוד יותר.

מעבר לזה, הסרט הזה הוא עוד הזדמנות לכל מי שמתגעגע לעולם הכשפים והלחשים, להתחבר שוב אל הדמויות, הצמחים, התככים והקסמים… וזה כיף לא רק כשאתה בבית ספר יסודי, אלא כמעט בכל גיל בעצם. הסרט הזה הוא סרט שלישי בסדרה הזו, כאשר השני יצא כבר לפני ארבע שנים ("הפשעים של גרינדלוולד"). השניים הראשונים לא היו מוצלחים מאוד, ואילו הפעם, לטעמנו, הסרט של רולינג מפתיע לטובה. עבור מי שמחפש מה לראות מבין הסרטים החדשים בקולנוע ואוהב את ז'אנר הפנטזיה, זו בחירה טובה – אשר מתאימה גם למי שלא צפה בשני הסרטים הקודמים.

במרכז הסרט נמצא המאבק המתמיד בין הטובים לרעים, בין אלה שרוצים להשמיד לאלה שנלחמים בהם ומצילים את העולם. הסוף אמנם צפוי, ועדיין בדרך אליו הצופים נהנים מתצוגת תכלית מרשימה של קסמים, מצמחים מיוחדים, חיות קסומות ומבטא בריטי שמיד משדרג את החוויה.

החיבור בין עולם הקוסמים לחיות הפלא מקבל את הביטוי בסרט הזה, בעיקר באמצעות בעל חיים נדיר ולא מוכר: הקילין. היצור הקסום הזה, שמזכיר במידה מסוימת במבי, הוא בעל תפקיד מרכזי בבחירת מנהיג הקוסמים. הקילין, שיש לה תכונה ייחודית שמאפשרת לה לזהות לב טהור. היכולת הזאת, שהופכת אותה לגורם המכריע במאבק בין הקוסמים, חורצת את גורל עולם הקוסמים ואת עולם המוגלגים כאחד.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 


לאורך הסרט אי אפשר להתעלם מהדמיון בין השתלטותו של גרינדלוולד על העולם – לכאורה באופן דמוקרטי ובאמצעות הצבעה, לבין האווירה שקדמה לעליית הנאצים לשלטון. העובדה שכינוס הקוסמים מתקיים בברלין כמובן תורמת לא מעט, וכך גם תשואות הקהל המתלהם, ההצדעות והצבעים השולטים במסך… אבל בניגוד להיסטוריה הכואבת של האנושות, במקרה הזה כמובן ניסיון ההשתלטות נכשל.

פואנטה בטלגרם


מי שנלחם בגרינדלוולד הם הקוסמים האמיצים שמגייס דמבלדור, ולצדם גם בן האנוש, המוגל – המאוהב באחת המכשפות שחברו לאויב המר גרינדלוולד. דמבלדור עצמו מנוע מלהילחם – בשל מערכת היחסים הרומנטית שלו עם אויבו-אהובו.

הדרמות האמיתיות מאחורי הקלעים

האמת היא שקצת קשה להתייחס לסרט חיות הפלא – הסודות של דמבלדור בלי להתייחס לדרמה האמיתית, זו שמתרחשת מאחורי הקלעים. למעשה, יש יותר מדרמה אחת…

ראשית, כפי שהזכרנו, המחברת ג'יי קיי רולינג עומדת במרכז שיח ציבורי דווקא בגלל עימות עם הקהילה הטרנסית, על רקע אמירתה שמינו של אדם נקבע אך ורק באופן ביולוגי. שנית, אחד מכוכבי הסרט, עזרא מילר, נעצר לאחרונה בשל עבירות של אלימות – וזאת בעיתוי מאוד בעייתי בדיוק בזמן שהיה אמור להשתתף במהלכי קידום הסרט. ושלישית, כוכב הסרט הקודם – ג'וני דפ, לא מופיע בסרט הנוכחי בשל המאבק המשפטי עם אשתו וטענותיה על אלימות כלפיה.

כל אלה יוצרים סביב הסרט וייב שלילי, שלא בטוח שמגיע לו.

בשורה התחתונה: שווה ללכת לראות את "חיות הפלא – הסודות של דמבלדור"?

כאמור, יש לא מעט סרטים חדשים בקולנוע בימים אלה, ואם אתם חובבי קסמים, כשפים ועולמות דמיוניים, הסרט "חיות הפלא – הסודות של דמבלדור" יעביר לכם שעתיים נחמדות. אמנם זה לא סרט חובה, אבל הוא מהנה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות