כמה עולה להתגרש

כמה באמת עולה להתגרש?

תוהים כמה עולה להתגרש? האמת היא שהרבה, אבל תהליך גישור גירושין יכול לחסוך לא מעט. קבלו את כל המידע

כמה עולה להתגרש
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאמר אורח מאת אילן סולטן

יש איזושהי סטיגמה, שאנשים לא אוהבים לדבר על כסף. אני חייב לומר, שאני לא נתקל בזה הרבה בעבודה שלי כמגשר גירושין, כי בתהליך גישור גירושין, נושא הממון והרכוש עולה מיד על השולחן.

האמת היא, שנושא הרכוש והממון וכן עלויות הליך הגישור עולים על השולחן עוד לפני שאנחנו מתחילים בתהליך גישור גירושין – כבר בשיחת הטלפון הראשונה אליי. אני מניח שלפני שמתקשרים אלי, אנשים עושים קודם כל חיפוש מהיר בגוגל: גישור גירושין מחיר, או כל ביטוי שנראה להם מתאים.

כשהם לא באמת מוצאים תשובה טובה, הם מתקשרים ושואלים: אז תגיד, כמה עולה גישור גירושין? בעוד כמה משפטים אני אחסוך לכם את שיחת הטלפון הזאת, ואסביר בדיוק כמה עולה תהליך גישור גירושין.

אבל קודם, חשוב לי לומר, שבכל השנים שבהן אני עוסק בגישור גירושין, אני תמיד מוצא את עצמי נדהם מכך שאנשים עוד מתגרשים דרך בית המשפט, כשהם מיוצגים ע"י עורכי דין, ונאבקים על כל שורה בפסק הדין בנושא הגירושין.

אני תמיד חושב לעצמי: לא הייתם רוצים להתגרש בהסכמה? בכבוד הדדי?

האמת היא שמעבר לסוגיית ההסכמה שמתרחשת בתהליך גישור הגירושין, פרידה באמצעות הסכם בגישור גירושין היא גם הרבה הרבה יותר זולה מאשר תהליך של ייצוג כל אחד מהצדדים בבית המשפט ע"י עורכי דין. וכסף, זאת שפה שכולנו מבינים.

לכן, החלטתי לעשות לכם סדר, ולהסביר, למה תהליך גישור גירושין הוא נכון יותר מכל בחינה: כלכלית, זוגית, משפחתית, וגם אישית.

כמה עולה להתגרש? עם הליך גירושין זה הרבה יותר זול

נתחיל מהעלויות. עלות ממוצעת של הליך גישור גירושין יכולה לנוע בין 8000 ש"ח ל-12,000 ש"ח (בתוספת מע"מ) לשני הצדדים ביחד. כלומר, לכל אחד מהצדדים תהליך גישור גירושין צפוי לעלות בין 4000-6000 ש"ח פלוס מע"מ. אין בכלל ספק, שאין מה להשוות את עלויות גישור הגירושין לעלויות של תהליך ייצוג משפטי בעזרת עורכי דין.

חשוב לי להדגיש שתהליך גישור גירושין מתמשך לרוב על 4 או 5 פגישות. זה הסטנדרט. לא כולנו מתאימים לסטנדרט, ולכן חשוב להביא בחשבון, שאם יש לכם צרכים ייחודיים, כנראה יידרשו עוד פגישה או שתיים להגעה להסכם שמוסכם על שני הצדדים, כך שהעלות תעלה מעט.

אבל, מניסיון של מאות תיקים בהם גישרתי בשנים האחרונות, 4-5 פגישות מתאימות לרוב הזוגות המתגרשים. העלות הזאת כוללת גם את עריכת הסכם הגישור, שאותו בודק עו"ד כנדרש בתקנות, ואינה כוללת אגרות שונות, אותן יש לשלם בנפרד.

כאן מדובר על העלות שלי, כמגשר. מעבר לכך, לעיתים אנחנו זקוקים לעזרת בעלי מקצוע שונים כמו אקטוארים, לבחינת זכויות סוציאליות ועוד.

ומה ההבדל בין מחיר גישור גירושין לבין עלות של גירושין בהליך שיפוטי בעזרת עורכי דין שמייצגים אתכם בבית המשפט?
הליך שיפוטי וייצוג ע"י עורכי דין עולים יכול לנוע בין 40,000 ₪ ועד ל 100,000 ₪ לכל אחד מהצדדים, תלוי במצב, בדיונים, בטיעונים ועוד, באמצעות הגשת כתבי הגנה, כתבי תביעה סעדים זמניים וכו'.
כל אחת מהפעולות האלה נספרת בנפרד.

עכשיו בוודאי תשאלו אותי: אילן, איך נוצר הבדל כזה בין עלות גישור גירושין לבין עלות ייצוג משפטי?

האמת היא שקל מאוד להסביר את זה: בתהליך גישור גירושין אנחנו מגיעים להסכמות. לרוב גם במהירות רבה.
כמגשר גירושין מומחה ובעל ניסיון רב, אני יודע לנווט את תהליך הגישור במהירות וביעילות לתוצאה שתהיה מקובלת על שני הצדדים, והוגנת לשני הצדדים, ובעיקר, אם יש ילדים שמעורבים בעניין, הוגנת ונכונה עבורם.

אין שום ספק, גם מבחינת הסכומים שאני מציין כאן באופן מלא ושקוף, שהליך גישור גירושין הרבה הרבה יותר משתלם מהליך ייצוג משפטי.

אחרי שמיצינו את נושא העלויות וענינו על השאלה כמה עולה להתגרש, בואו נדבר קצת על הרגש. אין שום ספק שהליך גישור גירושין גם משתלם הרבה יותר לכל המשפחה, מבחינה רגשית. וחשוב לי להדגיש שמדובר על כל המשפחה.

גישור גירושין – גם בשביל הילדים

אם יש לכם ילדים, שלא בחרו להתגרש, אך נקלעו לסיטואציה בה ההורים שלהם החליטו להתגרש, החשיבות של גירושים בהסכמה, ובאופן מכבד עד כמה שאפשר וניתן, היא קריטית עבורם.

אי אפשר למדוד בכסף את השקט הנפשי שמגיע למשפחה שמתפרקת, אם הליך הגירושין עצמו אינו כולל מריבות בלי נפסקות, הסתה, ומלחמות בין ההורים.

גישור גירושין הוא תהליך מיוחד וחשוב, בו הדגש הוא על היפרדות באופן ידידותי ומכבד. את זה, אי אפשר לאמוד בכסף.
בעצם רגע, אולי אפשר: בואו נחשוב על עשרות שעות תשלומים לפסיכולוגית, למרפאה בעיסוק, ולעוד שלל בעלי המקצוע שנדרשים לתקן מלחמות של הורים בזמן הגירושים. כך שגם את הפן הרגשי אפשר לכמת בכסף, אם באמת מתעקשים לעשות את זה. אבל אני מעדיף לא. אני מעדיף לדבר על הדברים שכסף לא יכול לקנות, או לתקן.

לכן, אם החלטתם להתגרש, תהליך שעוברים זוגות רבים מאוד, אני ממליץ לכם בחום, לעשות זאת בתהליך של גישור גירושין. תהליך מכבד, שיאפשר לכם, ולכל המשפחה שלכם, להתקדם הלאה בחייכם עם מינימום משקעים מהגירושים עצמם. תהליך שבו אתם תמיד יכולים לחזור אליי לעוד מפגש במשך השנים, אם אתם מרגישים תקועים, ולקבל פתרונות מהירים, טובים ויעילים, להמשיך בחייכם בהסכמה וכבוד.

1
נגישות