סוגי שתלים דנטליים – כל מה שרציתם לדעת ולא יצא לכם לשאול

סוגי שתלים דנטליים – כל מה שרציתם לדעת ולא יצא לכם לשאול

ככל שרפואת השיניים מתפתחת מבחינה טכנולוגית, כך גדל מספר סוגי השתלים הדנטליים. מה כדאי שתדעו אם אתם שוקלים לעבור את הטיפול

סוגי שתלים דנטליים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בריאות השיניים והחניכיים מושפעת ממגוון גורמים, ביניהם כמובן שגרת חיים בריאה והשקעה בטיפולי שיניים. אצל אנשים רבים מתעורר בשלב כלשהו צורך גם בשתלים דנטליים, בגלל בעיות רפואיות מורכבות יחסית וצורך לחפות על מבנה גנטי לא תקין של חלל הפה.

שימוש בשתלים דנטליים מתאים הן במקרה של טיפול בשן אחת חסרה והן במקרה שבו צריך להחליף כמה שיניים.
השתל הוא גוף מתכתי קטן דמוי בורג, המוכנס לתוך עצם הלסת על מנת לשמש תחליף לשורש של השן. באופן עקרוני, שתל דנטלי מחליף את השורש של השן המקורית ומאפשר להותיר את השיניים הסמוכות לו שלמות, ללא צורך לפגוע בהן בשיוף. הוא מתאחה עם עצם הלסת והופך לחלק ממנה, כמו השורשים הטבעיים. הניסיון מלמד כי סיכויי הצלחת הטיפול גבוהים מאוד.

אילו סוגי שתלים דנטליים קיימים כיום בשוק?

הרפואה המודרנית מציעה מגוון רחב מאוד של פתרונות ושל סוגי שתלים דנטליים, הנבדלים זה מזה בעיצוב ובצורה, כאשר רוב הרופאים בישראל משתמשים בחמישה סוגים עיקריים – אלפא ביו, A.B, Paragon, שתל דנטלי מסוג M.I.S, Zimmer ו-ARDS Implants.

כל השתלים עוברים בדיקות במכון התקנים ומקבלים תו תקן. הבחירה בשתלים מתבססת על המלצת הרופא ועל הצורך להתאים את השתלים לציפיות שלכם וליכולות הכלכליות שלכם. לכן, מי ששוקל לעבור טיפול כזה, חשוב שילמד אילו סוגי שתלים דנטלים קיימים כיום.

הטכנולוגיה של ימינו מאפשרת לכם לבחור סוגי שתלים דנטליים המתאימים למגוון רחב של צרכים רפואיים. ניתן למצוא שתלים אמריקאיים, אירופאיים וישראלים, שנבדלים זה מזה בכמה היבטים:

1. גודל השתל

מבנה השן הוא זה שקובע איך תיראה הצורה של השתלים הדנטליים. יש שתלים קצרים וארוכים, קצרים ורחבים. את כל סוגי השתלים אפשר להתאים בצורה מושלמת לצרכים הפיזיולוגים שלכם.

2. חיבור השתל לכתר

האופן שבו מתחבר השתל לכתר. לכל סוג של יצרן יש את החיבור האופייני לטכנולוגיה שלו. חשוב לבחור את החיבור החזק ביותר ולבדוק איך איכותו בתקופה הראשונה לאחר ההשתלה.

3. חומרים

כאן הכוונה היא לחומר שממנו עשוי השתל. היום השוק מציע מגוון רחב של חומרים, החל מטיטניום ועד לזירקוניה, שלכל אחד מהם יתרונות ספציפיים, אותם יכול להציג לפינכם הרופא המטפל בתהליך הבחירה של המוצר שלכם.

4. חיבור והתקנה

הכוונה היא לטכניקת החיבור וההתקנה של השתל. זו בעצם האפשרות שלכם לצמצם את הכאבים ואת קשיי ההסתגלות לאחר ההשתלה.

בחירה שכולה התאמה לשיניים שלכם

ההחלטה על התקנת שתלים דנטליים היא החלטה כבדת משקל, ולא ניתן לקבל אותה מבלי שיש לכם מספיק ידע והיכרות עם התחום. עליכם להסתכל על מכלול השיקולים ולשוחח באריכות עם הרופא על מנת לבחור פתרון יצירתי, שכן תהיה לכך השפעה על בריאות השיניים שלכם לטווח הארוך.

הרופא צריך לראות את השיניים שלכם ולהציג בפניכם את האפשרויות, כך שתגיעו יחד להחלטה מה מתאים לצרכים שלכם. אל תהססו להציג את השאלות ולבדוק אילו פתרונות חלופיים יכולים להתאים לכם, יחד עם איש המקצוע שמלווה אתכם.

1
נגישות