בגלל הקורונה: אל על תאפשר ביטול טיסה 6 שעות לפני המועד

בגלל הקורונה: אל על תאפשר ביטול טיסה 6 שעות לפני המועד

אפקט הקורונה: כדי לעודד הזמנות, ביטול טיסה באל על לא יהיה כרוך בתשלום ויהיו מבצעים על טיסות לאירופה. בנוסף, קתאי פסיפיק מבטלת טיסות להונג קונג

צבירת נקודות במועדון הנוסע המתמיד של אל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קורונה וירוס ממשיך להפיל חללים וממשיך לפגוע בכלכלה, בפרט בתיירות. כדי לעודד את הישראלים להזמין טיסות, אל על מודיעה היום כי עד סוף החודש, אפשר להזמין כרטיס טיסה Classic לאירופה ללא דמי ביטול למשך שנה מהיום ולבטל את הטיסה ביום ההמראה. נזכיר כי מאז שאל על עברה למודל לואו קוסט, כרטיס קלאסיק כולל מזוודה והושבה.

נזכיר כי כפי שפורסם בפואנטה, לפני מספר ימים הודיעה חברת ישראייר כי תאפשר ביטול טיסה חינם.

מאל על נמסר כך: "באל על מבינים שגם בתקופה כזו הנוסעים רוצים להרגיש בטוחים כשהם מזמינים כרטיסי טיסה. במסגרת תקופת המכירה אל על תאפשר לרכוש כרטיסי טיסה מסוג CLASSIC לכל יעדיה באירופה, לכל השנה הקרובה, אשר ניתן יהיה לשנותם (שינוי ראשון) או לבטלם, ללא עלות. כך אפשר להרגיש בטוחים להזמין עכשיו נסיעה לפסח או לקיץ, או לכל זמן אחר בשנה הקרובה".

בגלל הקורונה: מה כוללת אפשרות ביטול טיסה באל על?

כאמור, מדובר בנוסעים שיזמינו עד 29/2/20 כרטיסי טיסה מסוג CLASSIC, לכלל יעדי אל על לאירופה, לכל השנה הקרובה.

    • ביטול – ביטול חינם עד 6 שעות לפני שעת ההמראה המתוכננת מתל אביב.
    • שינוי – שינוי ראשון חינם עד 6 שעות לפני שעת ההמראה המתוכננת לא כולל הפרשי מחירים או מיסים ככל שישנם.
    • דמי טיפול – בגין כרטיסים שנרכשו באתר אל על או במוקד ההזמנות הטלפוני לא יגבו דמי טיפול במקרה של מימוש שינוי ראשון/ביטול.
    • אל על שומרת לעצה את הזכות לקצר את תקופת המכירה ללא דמי ביטול.
    • מדיניות ביטול זו תקפה לטיסות הממריאות עד 15/2/2021 – כלומר, גם לטיסות בחופשת הפסח, בקיץ ובחגי תשרי.

מבצעי אל על: טיסות לאירופה במחירים נמוכים

בנוסף, אל על יוצאת במבצע ליעדים באירופה. הנה דוגמאות למחירי מבצע (הלוך חזור) במחלקת התיירים:

  • סופיה/ בוקרשט- החל מ-$170
  • רומא/ ונציה/ציריך- החל מ-$250
  • פריז/ אמסטרדם- החל מ-$260

תקופת המכירה בין התאריכים 19-26.2.20 ולטיסות הממריאות מישראל בין 14.4-8.5.20 בתאריכים נבחרים, המפורטים בתקנון המבצע באתר אל על, בכפוף לזמינות מושבים או עד גמר המלאי, המוקדם מבין השניים.

הנזק לאל על אדיר

עד כה אל על ניזוקה קשות מביטול טיסות ומירידה חדה בכמות ההזמנות בגלל הקורונה. כבר לפני יותר משבועיים הוחלט על ביטול טיסות אל על לסין, ולפני מספר ימים הודיעה החברה על ביטול הטיסות להונג קונג ועל צמצום טיסות לתאילנד.

"אנו בעיצומו של אירוע גולבלי, שעדיין קשה לעמוד את כל השפעותיו", כתב אוסישקין באגרת ששלח השבוע לעובדים, "אל על עומדת בפני ימים קשים וייתכן שידרשו צעדים כואבים". המשמעות היא שהמשך המשבר בסדר גודל הזה, או החרפתו, יביא את אל על לקצץ בכוח אדם או להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום. למעשה, עוד לפני משבר הקורונה מצבה הכספי של אל על לא היה טוב, וזה עלול להיות הגב שישבור את גב הגמל. בשבוע שעבר הודיעה אל על לבורסה על צפי לירידה של 30 מיליון דולר ברווחים, ומאז היא נאלצה לבטל עוד טיסות ולצמצם טיסות באחד הקווים הרווחיים שלה – הטיסות לתאילנד.

היום קרא יו"ר ההסתדרות לראש הממשלה, ארנון בר-דוד, לקיים דיון דחוף להצלת חברות התעופה הישראליות. את המכתב הוא שלח אף לשר התחבורה ולשר התיירות. לדבריו, המשבר העמוק שאיתו מתמודדות חברות התעופה הישראליות, לא החל עם נגיף הקורונה. בר דוד קורא לקיים דיון דחוף כדי להציל את החברות המדממות מסכנת קריסה ומדגיש כי ללא פתרון הולם "מי שישלם את מחיר המחדל יהיו כל אזרחי ישראל". המכתב נשלח בעקבות הצהרת ראש הממשלה על הכוונה לפצות חברות שנפגעו בעקבות נגיף הקורונה. לדברי בר-דוד, נדרשים צעדים הרבה יותר דרמטיים כדי להציל את חברות התעופה הישראליות מהמשבר שאליו נקלעו – בין היתר בשל סגירת שדה דב והיעדר הסדרה ממשלתית ראויה של תנאי תחרות הוגנת בענף.

תכננתם טיסות להונג קונג? גם קתאי פסיפיק ביטלה טיסות

לאחר שאל על הודיעה על הפסקת טיסות להונג קונג ומשרד הבריאות הטיל מגבלות על השבים משם, גם חברת התעופה קתאי פסיפיק מפסיקה זמנית את הטיסות בקו תל אביב-הונג קונג.

נזכיר כי במסגרת הניסיון למנוע את הגעת וירוס קורונה לישראל, לפני מספר ימים הרחיב משרד הבריאות את הנחיות הבידוד. המשרד הורה לכל מי ששב מהונג קונג לשהות בבידוד במשך שבועיים.

מחברת קתאי פסיפיק נמסר כי היא נאלצת להודיע על השהיית טיסות הנוסעים הסדירות בקו תל אביב-הונג קונג עד סוף מרץ: "בשל ההנחיות האחרונות של משרד הבריאות הישראלי, המחייבות ישראלים לשהות בהסגר לאחר חזרתם מהונג קונג, ומונעת את כניסתם של תושבי הונג קונג לארץ, כמו גם הגבלות הכניסה לאזרחים זרים שביקרו במדינות אחרות באסיה, נאלצת חברת התעופה קתאי פסיפיק להודיע על השהיית הטיסות בקו תל אביב- הונג קונג, החל מ-24 בפברואר ועד 31 במרץ 2020. החברה תדאג לסייע לנוסעים שהושפעו מביטול הטיסות במציאת סידורים מתאימים".

נזכיר כי קתאי פסיפיק השיקה את הטיסות הישירות להונג קונג במרץ 2017 ובכך חוללה תחרות בריאה מול אל על, גם על טיסות המשך ליעדים במזרח הרחוק. באוקטובר 2018 היא הכניסה לקו את המטוס המתקדם איירבוס A350-1000. התחרות על הקו הייתה עד לאחרונה בשיאה, וכעת עם וירוס הקורונה, הקו מושבת. מקתאי פסיפיק נמסר כי החברה מאמינה בקו התעופה בין ישראל להונג קונג ובתרומתו לחשיבות היחסים בין ישראל והונג קונג ותשמח לחזור לטוס לישראל כאשר יוסרו מגבלות התנועה.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות