קורונה בישראל: משרד הבריאות מחמיר הנחיות לחוזרים ממדינות נוספות

קורונה בישראל: משרד הבריאות מחמיר הנחיות לחוזרים ממדינות נוספות

ההיערכות לקורונה בישראל נמשכת. משרד הבריאות מרחיב את ההנחיות לחוזרים מיפן, דרום קוריאה, איטליה ועוד. חל איסור כניסה לתיירים ממדינות נוספות. פרטים – בפואנטה

קורונה דרום קוריאה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כעת זה רשמי. קורנה בישראל היא כבר לא שאלה של "אם", אלא "מה עושים?". לאור ההבנה כי 30 תיירים מדרום קוריאה אובחנו כחולים בוירוס קורונה לאחר שחזרו למדינתם מישראל, משרד הבריאות מרחיב ומחמיר את ההנחיות. נכון לעכשיו יש אזהרות מסע לסין, לתאילנד, דרום קוריאה ויפן, והנחיות מחמירות לגבי מי ששב ממדינות נוספות. זאת, גם לאור ההתפרצות בדרום קוריאה וגם לאור המצב באיטליה, אוסטרליה ויפן. באיטליה אובחנו כ-150 חולים בצפון המדינה, ובדרום קוריאה מספר הנדבקים חצה את רף ה-600 חולים ו-5 מתים. בנוסף, משרד הבריאות הרחיב את רשימת המקומות שבהם ביקרה אותה קבוצה מדרום קוריאה – כך שכל מי ששהה שם באותם מועדים צריך לנקוט אמצעי זהירות.

מחשש לקורונה בישראל: הנחיות בידוד לחוזרים מהמדינות הבאות

כל מי שהיה בדרום קוריאה או יפן ב-14 יום האחרונים – חייב להיות בבידוד בית עד שיחלפו 14 ימים ממועד עזיבתו את המדינות האמורות, זאת בנוסף לשבים מסין, הונג קונג, מקאו, סינגפור ותאילנד.

גם טייוואן, איטליה ואוסטרליה על מפת הקורונה

לפי הנחיית משרד הבריאות, מי שהיה בטאיוון, איטליה או אוסטרליה ב-14 הימים האחרונים ומפתח תסמינים של מחלה, צריך להיבדק בהתאם להנחיות המפורטות באתר משרד הבריאות.

איסור כניסת תיירים מיפן ומדרום קוריאה

החל מהיום נמנעה כניסתם של מי שאינם תושבי או אזרחי ישראל ואשר שהו בדרום קוריאה ב-14 הימים טרם הגעתם לישראל. החל מיום שני תכנס הנחיה זו לתוקף גם עבור המגיעים מיפן.

נזכיר כי בקרוב אמורה אל על להשיק קו טיסות ישירות לטוקיו . עד כה היא לא ביטלה את השקת הקו, אך הודיעה על ביטול טיסות לסין ועל ביטול טיסות להונג קונג. בנוסף, היא צמצמה את הטיסות הישירות לתאילנד, ויצאה במדינות גמישה של ביטול טיסות אל על לכל היעדים עד 6 שעות לפני ההמראה. פגיעה בהשקת טיסות אל על ליפן עלולה לגרום לחברה מכה אנושה.

הנחיות משרד הבריאות בהמשך לביקור הצליינים מדרום קוריאה

החקירה האפידמיולוגית לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל ממשיכה.

משרד הבריאות מבקש להנחות את הציבור בישראל, להלן :

1. כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן, מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות 5400* https://govextra.gov.il/ministry-of-health/corona/corona-virus/.

מאחר שהקבוצה עזבה את הארץ כבר ב-15 בפברואר, בשלב זה, הבידוד למעשה יהיה לכל היותר למשך שבוע.

2. אם מתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד

3. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להיכנס לבידוד, אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים).

במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.

האתרים שבהם שהתה הקבוצה כוללים בין היתר את קניון ים המלח, כנסיית גת שמנים בירושלים, מלון גבריאל, כפר הנופש עין גב ועוד רבים אחרים. הרשימה המלאה מופיעה בכתבה שהתפרסמה בפואנטה "חשש כי אלפי ישראלים נחשפו לחולי קורונה מדרום קוריאה".

קורונה בעולם – מספר הנדבקים והמתים עולה

נכון ליום שני, מספר חולי קורונה בכל העולם מתקרב ל-80,000 ומספר המתים עומד על 2,462. 27 מתוכם מתו מחוץ לסין. בדרום קוריאה אובחנו היום 123 מקרים. כאמור, חמישה תושבי דרום קוריאה הלכו לעולמם.

באיטליה מתו מהמחלה שניים ויש 79 חולים, ובאיראן מתו מקורונה חמישה אנשים, כאשר יש 28 חולים.

כמו בישראל, גם באוסטרליה ובארה"ב יש חולי קורונה ששהו על "ספנת הקורונה" ואובחנו רק לאחר שהגיעו למולדתם.

באיראן מדווחים על חמישה אנשים שמתו מקורונה ועל 43 נדבקים – אך תושבי איראן עצמם לא בטוחים אם הנתונים הללו נכונים.

קונים חומרי חיטוי? המחירים עלו

יש מי שדואג להרוויח מהלחץ של הצרכנים – שימו לב מה קרה למחירים של תכשירי החיטוי. כאן בפואנטה בדקנו מספר מוצרים – החל מכפפות ועד תרסיס חיטוי, ג'ל אלכוהולי ומגבונים.

בנוסף, יש מי שכבר מפרסם תכשירים ש"הורגים את הקורונה" – ובמשרד הבריאות מתייחסים גם לזה.

את כל הפרטים תוכלו לקרוא בכתבה המלאה שפרסמנו במדור השוואות מחירים על הזינוק במחירים של תכשירי החיטוי.

כולם מחפשים מסכות רפואיות

בנוסף, הישראלים מחפשים בטירוף מסכות רפואיות. ברשת סופר-פארם עדכנו כי הוזמנו חצי מיליון מסכות שמתחילות להגיע לסניפים – ומחיריהן גבוה מהמחיר הקודם.

ומה לגבי היעילות של המסכות הרפואיות? כאן בפואנטה בדקנו את הנושא לעומק. התשובות בכתבה המלאה על יעילות המסכות הרפואיות.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות