קורונה בישראל: חשש כי אלפי ישראלים נחשפו לחולי קורונה מדרום קוריאה

קורונה בישראל: חשש כי אלפי ישראלים נחשפו לחולי קורונה מדרום קוריאה

קורונה בישראל הפכה מחשש ערטילאי למציאות קיימת. מיהם הישראלים שייתכן ששהו בקרבת חולי קורונה מדרום קוריאה ומה עליהם לעשות? כל הפרטים – בפואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

למרות שזה צפוי, עדיין העובדה שכעת עלינו להתמודד עם קורונה בישראל היא עובדה מדאיגה. לאחר שאתמול דווח על ישראלית ששבה "מספינת הקורונה" ואובחנה כנשאית, כעת יש סיבה לא פחות טובה לדאגה. 9 תיירים מדרום קוריאה ששהו בישראל לאחרונה אובחנו כחולים עם שובם לדרום קוריאה. מדובר בצליינים שביקרו בישראל בתאריכים 8-15 בפברואר. ההנחה במשרד הבריאות היא שהם היו חולים כבר כאשר הגיעו לישראל. כתוצאה מכך, קיימת סבירות להתפרצות של קורונה בארץ, שכן אותם תיירים ביקרו במקומות רבים בישראל, ישנו בבתי מלון, אכלו במסעדות ובאו במגע עם מאות ואולי אלפי אנשים. בישראל עצמה יש כרגע עוד כ-1,500 תיירים קוריאנים, ובדרום קוריאה עצמה מתחוללת התפרצות של קורונה ומספר הנדבקים הכפיל את עצמו תוך יום.

ממשרד הבריאות נמסר כי מבוצעת חקירה אפידמיולוגית לאיתור המגעים של קבוצה זו בישראל.

הנחיות משרד הבריאות עקב איתור חולי קורונה מדרום קוריאה

1. כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות:

http://bit.ly/MOH-Corona או במוקד כל הבריאות 5400*.

כמו כן במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד.

2. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להיכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים).

במידה ומתפתחים תסמינים יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות באתר המשרד.

להלן המקומות וזמני החשיפה:

  • 8.2 – טיסה מדרום קוריאה לישראל – KE957
  • 8.2 – לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי
  • 9.2 – קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כנסית הבשורה, כנסיית המשפחה הקדושה, מלון עין גב
  • 10.2 – מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסיית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסיית הלחם והדגים
  • 11.2 – מלון דיוויד ים המלח
  • 12.2 – מצדה. פארק תמנע. מלון לאונרדו נגב בבאר שבע
  • 13.2 – הפארק הלאומי בבאר שבע, מערת המכפלה בחברון. מלון גרנד קורט בירושלים
  • 14.2 – הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסיית גת שמנים. הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסיית gallicantu
  • 15.2 – מסעדת ג'רוזלם גולד. עין כרם ירושלים – כנסיית ג'ון הקדוש, כנסיית הביקור, כנסיית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis.
  • 15.2 – טיסה מישראל לדרום קוריאה – KE957

נזכיר כי נכון לעכשיו מאובחנת בקורונה ישראלית אחת, אשר הושבה עם קבוצת הישראלים ששהו בספינת הקורונה ולאחר שנחתה בארץ אובחנה כנשאית של הנגיף. לפי הדיווחים, מצבה קל והיא מרגישה טוב. היא שוהה בבידוד, וכך גם הישראלים האחרים ששבו מיפן.

מחשש לקורונה בישראל – נוסעי מטוס מדרום קוריאה טופלו בנוהל חירום

הערב בשעה 19:30 נחת בנתב"ג מטוס של חברת התעופה הקוריאנית שעל סיפונו כ-200 אזרחים זרים ו-12 ישראלים. הטיסה טופלה ב"נוהל קורונה" – אשר גובש ע"י משרד הבריאות, רשות שדות התעופה ומד"א.

  • המטוס עמד בחניה מרוחקת וירדו ממנו רק הנוסעים הישראלים. הם עברו ביקורת דרכונים למרגלות המטוס.
  • מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון טיפל במטוס.
  • הנוסעים הועברו לאמבולנסים של מד"א וילוו היישר לביתם.
  • כבודת הנוסעים הושארה על המטוס.
  • מיד לאחר תדלוק המטוס ועליית צוות טיסה אשר שהה בישראל, הוא המריא חזרה לקוריאה.
  • לנוסעים אשר אמורים להמריא הערב לקוריאה יימצאו טיסות חלופיות.

מה הסנקציה על מי שמפר את חובת הבידוד?

כפי שדווח בפואנטה, לאחרונה פרסם משרד הבריאות הנחיות בידוד לנוסעים ששבים ממספר מדינות במזרח הרחוק, ביניהן תאילנד והונג קונג, שלפיהן מי ששב ממדינות אלה חייב להיות בבידוד בביתו. דווקא דרום קוריאה לא הייתה ביניהן.

לאחר שנודע כי יש מי שמפר את חובת הבידוד, פרסם משרד הבריאות הבהרה בדבר העונשים הצפויים למי שיפר את חובת הבידוד.

הפרת צו בידוד בית עשויה להסתכם באישום פלילי שתוצאתו עד 7 שנות מאסר אם נעשה במזיד ועד 3 שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות.

לפי סעיף 218 לחוק העונשין, מעשה זה הוא ״מעשה העלול להפיץ מחלה״ וכן הפרה של סעיף 287 ״הפרת הוראה חוקית״.

אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו, ומזמין את הציבור לדווח על מי שמפר את הבידוד דרך אתר המשרד בכתובת http://bit.ly/MOH-Corona.

משרד החינוך פתח קו חם

משרד החינוך פותח קו פתוח לשיחות עם הורים ותלמידים, וזאת על רקע הלחץ שמתחילים לחוש חלק מהתלמידים בישראל. נזכיר כי כ-60 תלמידים מחטיבת ביניים בקריית חיים, כ-30 תלמידים מבאר שבע ולפחות חמישה מורים ומאבטח צריכים כעת להיבדק ולשהות בבידוד ביתי, בשל חשש כי שהו במקום שבו שהתה קבוצת התיירים מדרום קוריאה.

מספרי הטלפון בקו החם: 1800-25-00-25 או 073-3931122.

הקו יאויש על ידי מומחים להתמודדות במצבי לחץ וחירום מטעם השירות הפסיכולוגי ייעוצי. הקו ייתן מענה מענה רגשי להתמודדות עם המצב והוא יחל לפעול ממחר (ראשון) בשעה 08:00 ועד לשעה 19:00.

הקו לא ייתן מענה בנושאים בריאותיים (הנחיות בעניין הקורונה). בעניין זה, יש לפנות למשרד הבריאות.

קורונה בעולם: מאיראן ועד איטליה

בעולם, מספר הנדבקים בקורונה הולך ועולה. ביום שישי אובחנו בסין 397 חולים, כך שמספר חולי הקורונה הכללי עומד על 76,288 בסין, ועל 77,700 חולים בכל העולם. מחוץ לסין יש יותר מ-1,200 חולים ונפטרו מהמחלה 17 איש.

פואנטה בטלגרם

בדרום קוריאה זינק מספר הנדבקים ליותר -430, לאחר ש-220 נדבקים חדשים דווחו תוך 24 שעות. יותר ממחצית הנדבקים בדרום קוריאה משתייכים לקהילה נוצרית בדרום המדינה (קהילת Shincheonji Church of Jesus). חלק מהאחרים הם חולים ואנשים צוות מבית חולים באזור.

באיראן דיווח משרד הבריאות האיראני כי חמישה אנשים מתו מתוך 28 נדבקים. המוקד הוא בעיר קום, אך באיראן מציינים כי קיימת הידבקות בכמה ערים. בלבנון דווח מקרה ראשון, ובאיטליה דווח בעיר לומברדיה על מקרה מוות שני – יום אחרי שחולה קורונה הלך לעולמו.

באוסטרליה, שניים מבין הנוסעים שהוחזרו הביתה מ"ספינת הקורונה" – אובחנו כחולים רק לאחר שחזרו, למרות שלפני יציאתם מיפן בדיקותיהם היו שליליות.

ארגון הבריאות העולמי: חלון ההזדמנויות הולך ונסגר

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי (WHO) אמר כי חלון ההזדמנויות לבלום את וירוס קורונה הולך ומצטמצם, וקרא למדינות להיערך לצורך להעביר אנשים ממקום למקום. הוא הביע דאגה מהעובדה שיש התפרצות במדינות מחוץ לסין.

החשש העיקרי בארגון הבריאות העולמי הוא מהתפרצות קורונה במדינות שבהן מערכת הבריאות חלשה, כמו מדינות אפריקה.

תזכורת: מסכות רפואיות וחומרי חיטוי

לאור הביקוש הרב למסכות רפואיות, קיים קושי להשיגן בארץ. עם זאת, יש לזכור כי מסכה רפואית מסייעת בעיקר למניעת הדבקה ולא למניעת הידבקות. את כל הפרטים – אפשר לקרוא בכתבה המלאה שפורסמה כאן בפואנטה לגבי מידת היעילות של מסכות רפואיות.

השבוע החלו גם להתגלות כמה תופעות לוואי לקורונה – ולא תופעות לוואי רפואיות, אלא תופעות לוואי צרכניות.

כך למשל, גם בארץ וגם בעולם החלו להימכר תכשירי חיטוי ומוצרים שמבטיחים "להרוג את הקורונה – בין היתר בבתי מרקחת בארץ ובאתר אמזון. משרד הבריאות אף הוציא הנחיה לרכוש רק מוצרים שמופיע עליהם הכיתוב "ברשיון משרד הבריאות".

במקביל, מחיריהם של מוצרי החיטוי כמו תרסיסים ותכשירי החיטוי כמו מגבונים ואלכוג'ל פשוט זינקו. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה המלאה על הזינוק במחירי תכשירי החיטוי.

פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות