שער היורו בשפל. התוצאה: טיסות זולות לאירופה. כמה עולה חבילה לבודפשט?

שער היורו בשפל – מחירי הטיסות לאירופה זולים מתמיד. כמה עולה חבילה לבודפשט?

הירידה בשער היורו משתלבת עם בהלת הקורונה. התוצאה: חופשות וטיסות זולות לאירופה בהשוואה לשנה שעברה. פואנטה מביאה את הדוגמאות

חופשה בבודפשט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם התלבטתם לאן לטוס, ובמיוחד אם נאלצתם לבטל חופשות או טיסות מזרח הרחוק בגלל נגיף קורונה – אירופה היא התשובה. שער היורו בשפל של כ-18 שנה, כאשר בשנה האחרונה בלבד אנחנו רואים צניחה משער של 4.12 שקל ליורו ל-3.73 שקל לאירו. מה זה אומר לגבינו הצרכנים? בשלב הזה, יש כמה השפעות מיידיות, ונשאלת השאלה אם נראה גם השפעות לטווח יותר ארוך. במישור המיידי, יש השפעה על מחירי החופשות, כאשר חופשה שאנחנו מזמינים כעת באירופה זולה יותר מאשר אותה חופשה אשר הוזמנה לפני חודש או חודשיים לאותם תאריכים בדיוק. לכך צריך להוסיף את בהלת הקורונה, שמשפיעה על ענף התיירות באופן ניכר וגורמת גם היא לירידה בביקושים באופן כללי. במילים אחרות, זה זמן מצוין להזמין חופשה ולטוס לאירופה.

בכמה השפיע שער היורו על חופשה בבודשפט?

כדי להשוות את מחירי החבילות לחו"ל היום לעומת לפני שנה, ביקשנו מאתר גוליבר לתת כמה דוגמאות לחופשה באירופה לפי שנה והיום.
מהבדיקה שעשו בגוליבר, עולה שמחיר חופשות זהות באירופה ירד בכ-19%: "יש לכך שתי סיבות. ראשית, נרשמה ירידה של 9.3% בשער היורו השנה לעומת אשתקד. שנית, הבהלה סביב קורונה וירוס גורמת לירידה בביקוש".

לדברי אסף דניאל, מנכ"ל הדקה ה-90, המחירים לא יירדו מעבר לרמה שבה הם נמצאים כעת: "מבחינת חברות התעופה, השלב הבא הוא צמצום טיסות, הן לא יורידו יותר מחירים". לדבריו, בשל ירידת שער היורו רואים ירידת מחירים בכל היעדים העיקריים – בוקרשט, בודפשט, פראג, ספרד וכו': "אפשר למצוא חבי לפראג ב-249 יורו ל-4 לילות עם מלון – זה מחיר נדיר. אם מישהו מתלבט, לא הייתי ממליץ לחכות. עדיף להזמין עכשיו ולתפוס את ההזדמנות".

זה הזמן לקנות יורו

נזכיר כי עבור מי שטס לאירופה, גם הקניות באירופה יהיו כעת זולות יותר עבור הישראלים, החל מרכישת היורו עצמו ועד השופינג בחנויות, תשלום על רכב שכור והלינה במלונות.

בכמה ירד שער היורו תוך שנה?

כמה שילמנו על 1000 יורו לפני שנה לעומת היום?

פברואר 2019 פברואר 2020
שער היורו מול השקל 4.12 3.73
מחיר ל-1000 יורו 4,120 שקל 3,730 שקל

 

גם למי שמתכנן לטוס לאירופה בפסח או בקיץ, להצטייד כבר עכשיו ולקנות יורו כאשר השער נמוך. רק לשם השוואה, כל אלף יורו עולים היום 390 שקל פחות מאשר לפני שנה.

אם אתם מתלבטים איפה כדאי לקנות מט"ח והאם משתלם לקנות מט"ח בבנק הדואר – היכנסו לכתבה שפרסמנו במדור הכסף שלנו כאן באתר פואנטהאיפה כדאי לקנות יורו.

בגלל הקורונה: אין הזמנות לטיסות למזרח הרחוק

נזכיר כי מאז שהחל קורונה וירוס להתפשט – יצאה רשמית אזהרת מסע לסין, ואל על ביטלה את הטיסות לסין. לאחר מכן משרד הבריאות הוציא המלצה להימנע מטיסות למזרח הרחוק במידה שהטיסה אינה הכרחית. לא מדובר בכל מדינות המזרח הרחוק, אבל למרות זאת קיים חשש גדול מאוד בקרב הנוסעים ורבים מעדיפים להימנע מטיסות למזרח הרחוק באופן כללי.

לפני מספר ימים אל על הודיעה כי היא מאריכה את השעיית הטיסות לסין, מבטלת טיסות להונג קונג ומצמצמת טיסות לתאילנד. ומה לגבי השקת טיסות אל על ליפן, השקה שמתוכננת למרץ? נכון לעכשיו, אין שינוי בתוכניות.

לגבי יעדי המזרח הרחוק, דניאל מהדקה ה-90 מדווח על 100% ירידה בהזמנות, לצד ביטולים מעטים: "אין הרבה ביטולים של הזמנות שכבר בוצעו, חשבתי שיהיו יותר. מצד שני, יש אפס הזמנות לתקופה הקרובה. לגבי הקיץ – יש עדיין הזמנות".

עוד כתבות מעניינות בפואנטה

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות