סתימת שורשים בביוב? כך תפתרו אותה

סתימת שורשים בביוב? כך תפתרו אותה

סתימת שורשים בביוב עלולה לגרום נזק אדיר, ולכן חשוב לטפל בשורשים בחצר באופן קבוע. בכל מקרה, אם נתקלתם בבעיה כזאת, קבלו טיפים לבחירת קבלן ביוב

סתימת שורשים בביוב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

אין ספק שסתימת שורשים בביוב זה עסק מורכב שמאתגר אפילו את טובי בעלי המקצוע בתחום ולמרבה ההפתעה מדובר באחת הבעיות הנפוצות בישראל שבעלי בתים פרטיים מתמודדים איתה ולעתים גם וועדי בתים משותפים. במדריך הבא נסביר מה זה סתימת שורשים בביוב, איך פותחים אותה בצורה מקצועית, איך מונעים אותה ומה חשוב לבדוק לפני שמזמינים קבלן ביוב.

איך שורשים גורמים לסתימה בביוב?

אחד הגורמים הנפוצים ביותר לסתימות ביוב הוא שורשים שחדרו לצנרת. זה קורה בדרך כלל בדירות קרקע או בתים פרטיים, באזורים שבהם יש הרבה עצים. באופן טבעי, השורשים מחפשים מים ומקום לח להיות בו על מנת לגדול ולהתרחב. צנרת הביוב של הבית היא מקום מאד נוח עבור השורשים הללו, שם הם יכולים למצוא מים, צל וכמובן את הלחות שהם מבקשים.

עם הזמן, השורשים פשוט חודרים לצנרת הביוב ומזדחלים לאורכה. מכיוון שצנרת הביוב צרה באופן יחסי, עם הזמן השורשים הללו יוצרים לחץ וגורמים לסתימה מורכבת ואפילו לפיצוצים ונזילות. זו בדיוק הסיבה שבגינה לקוחות צריכים להזמין קבלן ביוב להחלפת קו ביוב בחצר או כדי לשפץ אותו, אך על זה נפרט בהמשך.

איך פותחים סתימת שורשים בביוב?

נפתח בשורה התחתונה ונציין שסתימת שורשים בקו הביוב זה עניין מורכב וקחו בחשבון שלא תמיד תוכלו לפתור את הבעיה בלי להחליף קו ביוב, במיוחד בצנרות ביוב ישנות ובלויות. בכל אופן, קבלן ביוב מקצועי יצלם את הקו באמצעות מצלמה מיוחדת על מנת לזהות היכן נמצא המקור של הסתימה. הוא יחדיר לקו סיב אופטי עם מצלמה שמספקת צילום ברמה גבוהה ויוכל להצביע במדויק על האזור שבו נמצא הכשל וכמובן על החומרה שלו.

רק לאחר מכן הוא יוכל לנסות ולפתוח את הסתימה באמצעות דיזה מיוחדת שתפקידה לקצוץ את אותם שורשים. הוא מחדיר את הדיזה לצנרת, סוג של צינור ארוך שבסופו רכיב מיוחד שקוצץ את השורשים. המהלך הזה מתאים למקרים בעלי דרשת קושי בינונית ולא למקרים בהם השורשים התנחלו בצנרת לאורך שנים. במידה והסתימה נפתחה, קבלן הביוב יצטרך לשטוף את הקו בלחץ מים על מנת לפורר את כל הגורמים לסתימה לחלוטין ולפתוח את הקו.
בתום העבודה, קבלן הביוב חייב לבדוק האם סתימה גרמה לכשל בצנרת, הם יש סדקים או מקומות שבהם יש נזילה. במידה וכן, הוא יצטרך להציע לכם פתרון לתיקון הצנרת, באם זה אפשרי. במידה וזה לא אפשרי, הוא יציע לכם להחליף את המקטע הפגוע.

באותה הזדמנות צריך לוודא שהשורשים לא יכולים לחדור שוב לצנרת.

איך מונעים סתימות שורשים בביוב?

על מנת להימנע מסתימת שורשים בביוב, יש לעקור את הבעיה מהשורש, תרתי משמע. מה זה אומר בפועל? שאתם צריכים לטפל בשורשים שבחצר באופן קבוע על מנת שאלה לא יחדרו לצנרת. אגב, לפעמים צריך לכרות עצים שהשורשים שלהם חדרו לביוב אך חשוב לעשות את זה לפי החוק. אם אתם מחליטים לכרות עץ שעושה לכם בעיות, אתם צריכים קודם להשיג אישור מהרשות המקומית ומפקיד היערות. רק לאחר מכן תוכלו להזמין כורת עצים מקצועי שיבצע את הכריתה.

בכל אופן, אנחנו בהחלט ממליצים להזמין שירות קבוע של גנן שיקצץ את השורשים בחצר שלכם וימנע מהם להגיע לצנרת הביוב. אם לא תעשו כן, אתם חושפים את עצמכם לתקלות מורכות בצנרת, לרבות סתימה ופיצוצים שלא ישאירו לכם כל אפשרות מלבד להחליף את קו הביוב קומפלט.

איך בוחרים קבלן ביוב אמין ומקצועי?

לפני שאתם ממהרים לבחור את קבלן הביוב הראשון שעולה לכם בחיפוש בגוגל, אנחנו ממליצים לכם לעשות כמה שיעורי בית לפני כן. ראשית, נסו לברר האם קבלן הביוב שלכם מנוסה ומקצועי. זה לא הזמן להזמין קבלן ביוב מתחיל שיתגלח על חשבונכם, מדובר בעבודה מורכבת שלא כל בעל מקצוע מסוגל לבצע. לכן, בדקו כמה שנים הוא בתחום, כמה שנות ניסיון יש לו בתחום הביוב בכלל, ובתחום סתימות השורשים בפרט.

קראו כל חוות דעת וכל ביקורת שיש על קבלן הביוב באינטרנט. הדרך היחידה שלכם ללמוד על המקצועיות שלו זה באמצעות ניסיון של אחרים. אם אתם מרגישים שהלקוחות הקודמים של קבלן הביוב לא מרוצים מהעבודה שלו ומעידים עליו שהוא לא מספיק מקצועי, אנחנו ממליצים לכם לא למהר לסגור איתו.

בדקו אם יש אחריות על העבודה

ברוב המקרים קבלני ביוב נוטים שלא לתת אחריות על פתיחת סתימה. מדוע? מכיוון שהם לא יכולים להיות אחראים על ההתנהלות שלכם בכל הקשור לשורשים בגינה.

עם זאת, אנחנו עדיין ממליצים לכם לשאול את קבלן הביוב מה קורה במידה והסתימה חוזרת אחרי שהוא מסיים את העבודה. האם הוא חוזר בחינם? האם תצטרכו לשלם לו עבור ביקור?

בהזדמנות זו חשוב לציין, שכשאי לכם לבחור בקבלן ביוב שכן נותן איזושהי אחריות, אפילו אם רק לחודש. זה יעניק לכם שקט נפשי וביטחון שאתם נמצאים בידיים טובות.

כבר שמענו על לא מעט לקוחות שסתימת השורשים חזרה אצלם ונתקלו בסירוב של בעל המקצוע לחזור ללא עלות.

בכל אופן, בררו זאת מראש על מנת להימנע מעוגמת נפש בהמשך. בעל המקצוע כן נותן אחריות? דרשו אותה בכתב על מנת שלא יכול לחמוק מכם בשעת הצורך.

לסיכום, אין ספק שסתימת שורשים בביוב זה עסק מורכב שמהווה אתגר עבור קבלי הביוב. עם זאת, אם תקפידו לבחור קבלן ביוב מקצועי ומנוסה יש סיכוי טוב שתצלחו את האתגר הזה בשלום.

1
נגישות