איך לבחור עורך דין? כל מה שכדאי לדעת

איך לבחור עורך דין? כל מה שכדאי לדעת

בין אם אתם זקוקים לעו"ד שינסח חוזה לרכישת דירה ובין אם נקלעתם לסכסוך משפחתי, חשוב שתדעו איך לבחור עורך דין שישרת אתכם נאמנה

איך לבחור עורך דין
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)
יש לא מעט סיטואציות בחיים שבהם אדם נזקק לשירותיו של עורך דין. אם זה בעת רכישת דירה ואם במקרה שנקלעים לסכוסוך משפטי, מצבים כאלו לא חסרים. אלא שלא כל עורך דין מטפל מן הסתם בכל סיטואציה. עורכי דין מתמחים בשלל תחומים, וגם כאשר מתמקדים בתחום הרלבנטי, נשאלת השאלה כיצד תדעו איך לבחור עורך דין מתאים לכל מקרה. הטיפים בכתבה שלניכם יסייעו לכם.

כאמור, כמעט כל אדם נזקק במהלך חייו לשירותים של עורך דין, בין אם לצורך קנייה ומכירה של דירה, בין אם לצורך הוצאת צו ירושה לקרוב שנפטר ובין במקרים רבים נוספים. הרשימה ארוכה. בכל מקרה כזה יש חשיבות גדולה לבחירת עורך דין מתאים, אך כאשר מדובר בסכסוך משפטי הרה גורל, מומלץ על אחת כמה וכמה לבחור בקפידה את עורך הדין שייצג אתכם.

למה כדאי לשים לב כאשר בוחרים עורך דין?

תחום ההתמחות המשפטי

ענף המשפט הוא תחום רחב וכך גם תחומי ההתמחות של עורכי הדין. מן הסתם, עורך דין העוסק בתחום המקרקעין מביא עמו יידע שונה מזה של עורך דין העוסק בתחום המשפט הפלילי. כאשר מבקשים לשכור שירותיו של עורך דין, חובה כמובן לברר בראש ובראשונה מהו תחום העיסוק העיקרי שלו והאם הוא מתאים לסוגייה המשפטית שהבאתם לפתחו.


רוצים גם אתם לפרסם בפואנטה? צרו קשר >


כך למשל, כאשר הסכסוך הינו סכסוך על ירושה, מומלץ לפנות לעורך דין שתחום עיסוקו העיקרי הינו בענייני ירושה, שכן ככל ועורך הדין עוסק בתחום הירושה הייצוג שתקבלו יהיה יותר מקצועי ומנוסה מאשר עורך דין אשר אינו עוסק בתחום זה.

ניסיון ושנות ותק של העו"ד

נתון שכדאי מאוד לברר הינו מהו הנסיון של עורך הדין שבחרתם וכמה זמן הוא עוסק בתחום. לשנות הנסיון של עורך הדין יש השפעה על המקצועיות שלו וההתמחות שלו בתחום המשפטי בו עוסק הסכסוך. אמנם ישנם עורכי דין צעירים וטובים אשר יילחמו לטובת הלקוח וייצגו אותו במקצועיות ובנאמנות, אך כאמור לשנות הנסיון ולוותק שצבר עורך הדין לאורך השנים יש משקל של ממש באשר לטיב הייצוג שתקבלו.

שכר הטרחה עבור הייצוג המשפטי

שכר הטרחה עבור ייצוג משפטי משתנה בין עורך דין לעורך דין. מאחר ומדובר במקצוע חופשי הרי שיכול להיות פער גדול בין המחיר שמציע כל עורך דין עבור שירותיו המשפטיים. כנקודת מוצא לבחינת סבירות שכר הטרחה, ניתן לפנות לכללי לשכת עורכי הדין – התעריף המינימלי המומלץ. המחירון מספק מידע לגבי עלות ותמחור מומלץ עבור כל הליך משפטי. מאחר שמדובר בהמלצה בלבד, הרי שכללים אלו אינם מחייבים את עורכי הדין וכל עורך דין נותן הצעת מחיר לשכר טרחה בהתאם למומחיותו, לוותק ולניסיון שיש לו בתחום המשפטי ועוד.

לא כדאי לבחור עורך דין על סמך הצעת המחיר שנתן לשירות המשפטי המבוקש, ויש להתייחס לנתונים נוספים כפי שפורט בכתבה זו.

משרד גדול או משרד קטן

שיקול נוסף בבחירת עורך דין הינו באיזה משרד מדובר, האם מדובר במשרד המונה מספר עורכי דין או משרד בוטיק קטן. בדר"כ כאשר מדובר במשרד בוטיק ההתנהלות אל מול עורך הדין הינה אישית אל מול משרד גדול בו הלקוח מיוצג ע"י מספר עורכי דין.

* אין באמור לעיל ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי

1
נגישות