עדכון תחבורה ציבורית: קווים בינעירוניים יפעלו, הרכבת לא תפעל בסופ"ש
קורונה רכבת

עדכון תחבורה ציבורית: קווים בינעירוניים יפעלו, הרכבת לא תפעל בסופ"ש

אחרי שמשרד התחבורה צמצם את מספר האוטובוסים ויצר התקהלויות, כעת הוא מוציא הנחיות חדשות לגבי תחבורה ציבורית בתקופת הסגר. חדשות קורונה בפואנטה




הסגר אמנם הוסר בחלקו, אבל התחבורה הציבורית ממשיכה לעבוד בתפוסה של 50% (לא כולל קווים למוסדות החינוך וקווי אקדמיה, אשר לא יפעלו עד לחזרה ללימודים).

אלה ההנחיות החדשות לגבי תחבורה ציבורית:

  • האוטובוסים הבינעירוניים שבו לפעילות ויפעלו באופן מלא גם בסופי השבוע.
  • התחבורה הציבורית שבה לפעילות מלאה עד לשעה 22:00 בלילה, ובמוצאי שבת היא תפעל עד חצות. הכוונה לאוטובוסים, מוניות השירות, הרכבת הקלה ורכבת ישראל. התפוסה מוגבלת עד 50%.
  • הרכבת, לעומת זאת, עדיין מושבתת בסופ"ש. הרכבת פועלת בימים ראשון עד חמישי בלבד, ללא סופי שבוע, פרט למספר תחנות, שלא ייפתחו בשלב זה. תחנות הרכבת בנתב"ג, ירושלים (מלחה), רעננה (מערב ודרום), הוד השרון (סוקולוב) וכפר סבא (נורדאו), לא ייפתחו בשלב זה. נסיעה ברכבת ישראל תתאפשר רק באמצעות הזמנת שובר נסיעה מראש.
  • קווי השירות מתל אביב לנתב"ג וקווי השירות אל המקומות הקדושים חזרו לפעילות מלאה.
  • בערים האדומות פעילות התחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת שפעלה בימי הסגר.

משרד התחבורה מזכיר לציבור הנוסעים לשמור על כללי הזהירות למניעת תחלואה. מדובר בין השאר על הקפדת עטיית מסיכה כל זמן השהות באוטובוס ובתחנה, ושמירת מרחק בין הנוסעים.

קודם מדביקים, אחר כך מתקנים

עם תחילת הסגר, משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב קיבל החלט התמוהה לצמצם דרסטית את התחבורה הציבורית. החלטה זו יושמה ובמשך כמה שבועות. רק ב-11 באוקטובר סוף סוף תוקן העיוות שהוחלט עליו בראשית הסגר והורחב מספר האוטובוסים. זה קרה רק אחרי שתעדו מקרים רבים של צפיפות באוטובוסים. קשה להעריך כמה אנשים נדבקו כתוצאה מההחלטה לצמצם באופן דרסטי את מספר הקווים ואת התדירות, אבל ברור שמשרד התחבורה יצר במו ידיו התקהלויות שהוא עצמו רצה למנוע.

כאמור, החל מיום ראשון, 11 באוקטובר, החלה התחבורה הציבורית לחזור לפעילות כמעט מלאה.

לפי נתוני משרד התחבורה, מספר הנוסעים הממוצע בתקופת הסגר הנוכחי היה יותר מכפול בהשוואה לסגר הראשון (כ-700 אלף בהשוואה לכ-300 אלף נוסעים).

למרות מספר הנוסעים הגבוה – בכל תקופת הסגר מספר האוטובוסים הפעילים ושעות הפעילות שלהם הייתה אפסית. זאת, חרף העובדה שכבר בחודש יולי הוצגו בקבינט הקורונה נתונים שמצביעים על תחבורה ציבורית כמוקד הדבקה. לכן, באמת הגיע הזמן שמשרד התחבורה ישנה את ההנחיות:.

פעילות תחבורה ציבורית – רצף של החלטות תמוהות

ההנחיות האחרונות לגבי צמצום התחבורה הציבורית היו המשך טבעי להנחיות הלא הגיוניות שרצה לקבל משרד התחבורה בחודש יולי – כמו נסיעה באוטובוס של 20 איש בלבד ללא מזגן, עם חלונות פתוחים.

החלטה תמוהה אחרת, שנובעת לכאורה מהרצון למנוע קנאה בין אזרחי ישראל, היא ההחלטה לסגור את נתב"ג ולא לאפשר לטוס לחו"ל. זאת, למרות שיש מדינות שמוכנות להכניס ישראלים לשטחן, כמו יוון, ויש מדינות ירוקות שמי שחוזר מהן לא צריך בידוד.

רק לפני שבוע בוטלה ההחלטה התמוהה ונתב"ג נפתח לתנועת נוסעים.

קבלו עדכונים חמים בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

 

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

קראו עוד חדשות קורונה באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות