עדכון תחבורה ציבורית: קווים בינעירוניים יפעלו, הרכבת לא תפעל בסופ"ש

סגר שלישי: עדכון תחבורה ציבורית – שעות הפעילות ברכבת ובאוטובוסים

רגע לפני כניסת הסגר השלישי לתוקף, התפרסמו גם ההנחיות לגבי נסיעה בתחבורה הציבורית – והפעם יש לקוות שלא נראה צפיפות והתקהלות כמו בפעמים קודמות

קורונה רכבת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




עד הרגע האחרון לא היה ברור כיצד תפעל התחבורה הציבורית בסגר השלישי, לאור הפקת לקחים מהבעיות שהתעוררו בסגר הקודם. בסופו של דבר, רגע לפני כניסת הסגר לתוקף, ההחלטה התקבלה: התחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת מלאה, תוך הגבלה של 50% תפוסה.

היקף השירות בתחבורה הציבורית, ימשיך לפעול במתכונת מלאה ויכלול תגבורים בקווים בעלי ביקוש גבוה.

ההוראות מתייחסות לתחבורה הציבורית בקווים העירוניים והבינעירוניים, כך שיהיו אוטובוסים במשך כל שעות הפעילות ובכל ימות השבוע, עד לגמר השירות, ללא כל שינוי במספר האוטובוסים ובהיקף השירות.

במטרה למנוע את עומסים מיותרים גם בתחנות האוטובוס, חברות הסעה פרטיות יתגברו קווים בינעירוניים בעלי ביקוש גבוה ויאספו נוסעים הממתינים בצירים.

על פי הנחיות משרד הבריאות, הכניסה והנסיעה באוטובוסים מותנית בעטיית מסכה וריחוק בין הנוסעים. הנוסעים נדרשים להקפיד על ההנחיות, ואלה ייאכפו על ידי פקחים מיוחדים. יצוין כי באוטובוסים יופעל מיזוג אוויר ובמידת האפשר האוטובוסים יסעו עם החלונות פתוחים.

שעות פעילות רכבת ישראל

רכבת ישראל תמשיך לפעול כפי שפעלה בחודשים האחרונים, בימי ראשון עד חמישי, בין השעות 05:00 בבוקר ועד ל-21:00 בלילה, בתפוסה של 50%, תוך רכישה מראש של שובר הנסיעה.

הפקת לקחים מהצפיפות בסגר הקודם

ההחלטה לא להפחית את שעות הפעילות ואת מספר האוטובוסים מהווה הפקת לקחים מטעויות הסגר הקודם. עם תחילת הסגר השני, משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב קיבל החלט התמוהה לצמצם דרסטית את התחבורה הציבורית. החלטה זו יושמה ובמשך כמה שבועות. רק ב-11 באוקטובר סוף סוף תוקן העיוות שהוחלט עליו בראשית הסגר והורחב מספר האוטובוסים. זה קרה רק אחרי שתעדו מקרים רבים של צפיפות באוטובוסים. קשה להעריך כמה אנשים נדבקו כתוצאה מההחלטה לצמצם באופן דרסטי את מספר הקווים ואת התדירות, אבל ברור שמשרד התחבורה יצר במו ידיו התקהלויות שהוא עצמו רצה למנוע.

לפי נתוני משרד התחבורה, מספר הנוסעים הממוצע בתקופת הסגר השני היה יותר מכפול בהשוואה לסגר הראשון (כ-700 אלף בהשוואה לכ-300 אלף נוסעים).

יש להניח שבסגר השלישי יהיו אפילו יותר נוסעים, משום שמערכת החינוך ממשיכה לפעול.

קבלו עדכונים חמים בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

 

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות קורונה באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות