הנדסת תוכנה או הנדסת חשמל - מידע על תואר ראשון

הנדסת תוכנה או הנדסת חשמל – מידע על תואר ראשון

בעולם שבו הביקוש למקצועות ההייטק גבוה, כדאי להכיר את שני התארים האלה – הנדסת תוכנה והנדסת חשמל. מה לומדים ולמי הם מתאימים?

הנדסת תוכנה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תמיד ידעתם שאתם אנשים ריאליים, טכנולוגיים וסקרנים, אז מדוע לא  לתרגם את זה ללימודי תואר ראשון בהנדסת תוכנה או הנדסת חשמל? אמנם מדובר בשני תחומים הנדסיים שונים , אך יש נקודות דמיון בדרישות תנאי הקבלה, קורסים הקשורים אחד לשני, ובעיקר ידע מתמטי והכרות נרחבת עם עולם התכנות.

כסטודנטים לעתיד, המידע החיוני שאתם חייבים לברר הוא כמובן מהם תנאי הקבלה ללימודי הנדסת תוכנה או הנדסת חשמל. הדבר השני שחשוב לדעת הוא אילו מוסדות הם הנחשבים ביותר בתארים האלו.

לימודי הנדסת תוכנה והנדסת חשמל

הנדסת תוכנה הוא תואר שמשלב בין מדעי המחשב לבין עקרונות מתחום ההנדסה, משום שמדובר בתחום שמטרתו למצוא פתרונות ממוחשבים פשוטים לצרכים מורכבים. תוכנית הלימודים כוללת גם יידע במתמטיקה, פיזיקה והבנה מערכתית לצד הנדסת גורמי אנוש ועיצוב, משום שכאמור, המטרה הסופית היא לתכנן ולפתח מוצרים שיהיו שימושיים, נוחים ואמינים.

תואר בהנדסת החשמל גם הוא תואר הנדסי, אבל עם מיקוד אחר. חשבתם פעם איך העולם היה מתנהל ללא חשמל? הנדסת חשמל ואלקטרוניקה מתמקדת במחקר ובתכנון של ציוד חשמלי ואלקטרוני שאותו אנחנו פוגשים בכל מקום, החל מהטלפון הסלולרי שלנו ועד מיכשור רפואי מתקדם. התואר מכשיר את הסטודנטים להיות מהנדסי חשמל העוסקים גם בפיתוח וגם במחקר של רכיבים ומערכות טכנולוגיות.

כדי לדעת באופן מדויק מה הדרישות ותנאי הקבלה לכל תואר, מומלץ להיכנס לאתר שוקיסט ולבדוק את הנתונים שלכם עבור התואר שתבחרו.

ביקוש בשוק העבודה לבוגרי לימודי הנדסת תוכנה או הנדסת חשמל

בוגרות ובוגרי מסלולי לימודים אלו (לימודי הנדסת תוכנה או הנדסת חשמל) נכנסים לשוק שבו יש ביקוש עצום. הנדסת תוכנה היא תחום שכאמור מכשיר את הסטודנטים לעסוק בתכנון ופיתוח מוצרים בעולם הטכנולוגי, על כל המשתמע מכך, כך שעולם ההייטק פרוס בפניהם, ולא רק הוא. החל מסטארט אפים ועד חברות גדולות, ארגונים וחברות ממשלתיות – כולם רודפים אחרי אנשים עם תואר בהנדסת תוכנה ואנשי מדעי המחשב, ומתחרים על שירותיהם באמצעות משכורות גבוהות ותנאים אטרקטיביים במיוחד. אם אתם דואגים לתעסוקה עתידית ולאפשרות לפתח קריירה בתחום, ברור מדוע לימודי הנדסת תוכנה עשויים להיות בחירה מתבקשת אשר תסייע לכם להשיג את מטרתכם.

גם הנדסת חשמל הוא תחום מבוקש ביותר, וגם בו הסיכויים למצוא תעסוקה טובה ויציבה הם גבוהים ביותר, הן בשוק הפרטי והן בשוק הציבורי (ארגונים ממשלתיים למיניהם). כמו בעולם, גם בישראל יש תמיד ביקוש גבוה למהנדסים, והלימודים מאפשרים להשתלב בתפקידים שונים גם בתחומים שתופסים תאוצה, כמו פיתוח מכוניות חשמליות ואוטונומיות אנרגיה מתחדשת ועוד.

שתי האפשרויות, אם כן, הן מהטובות ביותר שניתן למצוא כיום מבחינת ביקוש בשוק העבודה וביטחון בתעסוקה וקריירה עתידית.

מוסדות לימוד

מקומות העבודה העתידיים מייחסים חשיבות למוסדות הלימוד שמהם מגיעים הסטודנטים, וגם את זה כדאי לקחת בחשבון בנוסף לתנאי הקבלה ולשכר הלימוד. מוסדות הלימוד הפופולריים ביותר שבהם נוכל למצוא את שני התחומים הם: אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, האוניברסיטה הפתוחה, והמכללה האקדמית סמי שמעון.

חשוב לבצע סקר ולבדוק איזה מקום הכי מתאים לכם ולדרישותיכם.

סיכום

הנדסת תוכנה והנדסת חשמל הם תארים אקדמיים מבוקשים מאוד בשוק העבודה ומאופיינים בדרישות גבוהות ותנאי קבלה יחסית נוקשים. מדובר בתארים שמאפשרים השתלבות במגוון רחב של חברות וגופים נחשבים המספקים שכר גבוה ויציב ויציבות תעסקותית.

אם אתם בעלי ראש מתמטי, טכנולוגיים, ומחפשים להשתלב בעולם הטכנולוגי המתפתח וליהנות ממקצוע מתגמל, לכו על זה!

1
נגישות