זיכרון טוב - חיים טובים: משחקי אימון מוח

זיכרון טוב – חיים טובים: משחקים הם דרך נפלאה לאמן את המוח ולחזק את הזיכרון

אם פעם הביטוי "אימון מוח" נשמע מוזר, היום כבר ברור שחוץ מאימון גופני, גם המוח מצריך אימון. אחת הדרכים היא באמצעות משחקים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

זה קורה לכם הרבה יותר מדי לאחרונה, אתם שמים לב לפתע שחוט המחשבה שלכם נקטע ופשוט לא מצליחים להיזכר במה שרציתם להגיד. זה ודאי היה חשוב, וגם אם לא, זה מרגיז. לפעמים אתם גם לא זוכרים איפה הנחתם את המפתחות או את הסלולרי. נכון שזה קורה לכולם, אבל אתם מרגישים שזה מתחיל לקרות יותר ויותר. כדי להתמודד עם היחלשות הזיכרון, יש כמובן טכניקות שונות כמו להניח את הדברים תמיד באותו מקום, לרשום ביומן או לשים תזכורות בטלפון, אבל מעבר לזה, חשוב לאמן את המוח. אחת הדרכים היא באמצעות משחקים, כאשר משחקי זיכרון, משחקי מחשבה ומשחקי קופסה יוכלו לסייע בכך, לצד תרגילים למוח. אלו תרגילים ומשחקים שמתאימים לכל גיל, ומומלצים במיוחד לבני הגיל השלישי – הגיל שבו חלה ירידה מואצת בזיכרון.

משחקי זיכרון אימון מוח – יתרונות נוספים

משחק הוא דרך מצוינת לפתח יכולות ולשמר יכולות. אמנם כשמדברים על משחקים, המטרה היא לכאורה לנצח, אבל בפועל מדובר באימון מוח שמתבצע באופן חווייתי. כשמדובר באימון מוח, אחד המשחקים המומלצים הוא משחק זיכרון, אבל לצדו יש גם תועלות במשחקים אחרים, כמו משחקי קופסה שמחדדים יכולות כמו חשיבה אסטרטגית ועוד. גם פאזל הוא משחק שמשפר יכולות (יש אפילו פאזל תלת ממדי). למעשה, עצם קיומו של אתגר ועצם קיומה של אינטראקציה משחקית, טומנים בחובם כמה וכמה יתרונות:

הפעלת המוח

כאשר המטרה היא להפעיל את המוח, כדאי לבחור לשחק במגוון משחקים, החל ממשחקי זיכרון ועד משחקי חשיבה שדורשים מאיתנו להפעיל את המוח. הרי לא בכדי מומלץ תמיד לשחק עם ילדים במשחקים מאתגרים. אם הדבר מסייע לילדים, אין כל סיבה שלא ישפיע לטובה גם על מבוגרים. מומלץ לא לשחק בכל פעם באותו משחק, אלא לגוון ואף להעלות את דרגת הקושי.


רוצים גם אתם לפרסם בפואנטה? צרו קשר


זמן איכות עם חברים או בני משפחה

משחק הוא משחק, ובכל סיטואציה כזו שבה אדם משחק עם אנשים אחרים – בין אם חברים ובין עם בני משפחה (במיוחד נכדים), התוצאה היא זמן איכות. למעשה, זהו זמן איכות שממנו כל הצדדים מרוויחים כפול – גם הנאה וגם חידוד של החשיבה וחיזוק הזיכרון והמוח. במיוחד כשמדובר בבני הגיל השלישי, שני היתרונות האלה חשובים.

ליהנות בכל מקום

אחד היתרונות הגדולים של תרגילי מוח ומשחקים בפרט, הוא שאפשר ליהנות מהם בכל מקום. כך, גם אם אין רצון או יכולת לצאת מהבית, ניתן ליהנות ממשחקי מחשבה ואימון מוח גם מהבית, ואפילו מהמחשב או מהמכשיר הנייד. בשנים האחרונות פותחו משחקים מתקדמים המאפשרים לכל אחד ואחת ליהנות מהם מבלי להתאמץ.

לחזור אל הילדות ולקבל תחושת ערך

משחקי זיכרון אימון מוח מאפשרים לנו לחזור אל הילדות ולו לזמן קצר. במיוחד בעת ההתבגרות והזקנה, יש משהו כמעט קסום באפשרות להעיר לרגע את הילדים שהיינו, וליהנות משעת משחק. מעבר לזה, הצלחה במשחק כמובן משפרת את תחושת הערך העצמי, במיוחד כאשר רואים שיפור מפעם לפעם.

לשמור על הזיכרון לאורך זמן

היתרונות של משחקי זיכרון אימון מוח כבר ברורים וידועים. זו דרך נהדרת להכניס עניין נוסף לשגרת היום ולייצר לעצמנו זמן איכות עם חברים ומשפחה. זמן איכות, שבסופו של דבר תרוויחו ממנו הרבה יותר ממה שאתם חושבים. חבל על כל רגע, מצאו את המשחקים האהובים עליכם והתחילו לשחק.

1
נגישות