150,000 ישראלים מחוברים לסיבים האופטיים של פרטנר. אלה המחירים

150,000 ישראלים מחוברים לסיבים האופטיים של פרטנר. אלה המחירים

כמה יעלה לכם פרטנר פייבר – שירות הסיבים האופטיים של פרטנר, וכמה ישראלים כבר יכולים להתחבר אליו?

פרטנר פייבר - סיבים אופטיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בזמן שבזק רק מואילה בטובה להתחיל להציע ללקוחות סיבים אופטיים, פרטנר וסלקום כבר עושות את זה כמה שנים. היום, על רקע הכרזת בזק, קבוצת פרטנר חושפת לראשונה אבן דרך משמעותית בפרויקט הסיבים האופטיים העצמאי של החברה ומדווחת על 150 אלף משקי בית בישראל המחוברים לתשתית 'פרטנר פייבר'.

נכון להיום, פריסת הרשת נעשתה בשכונות מרכזיות בערים: אור יהודה, ירושלים, כפר סבא, תל אביב יפו , ראשון לציון, רחובות,רמלה,באר שבע, הוד השרון, פתח תקווה, רמת השרון, מודיעין, ראש העין ,גבעתיים, באר יעקב, קריית אונו, יהוד נווה מונסון, גבעת שמואל, הרצליה, חדרה, חולון, יבנה ונתניה.

הסיבים האופטיים של פרטנר – פרטנר פייבר

'פרטנר פייבר' הושקה באוגוסט 2017, בזמן שבזק והוט ישבו להן על הגדר ונמנעו מלהשקיע את המשאבים בתשתית החיונית לגלישה מהירה באמת. כל תקופת הקורונה, מיליוני ישראלים שמנויים לבזק נאלצו לסבול מאינטרנט מקרטע, בעוד שמנויי הסיבים האופטיים של פרטנר ושל סלקום יכלו ליהנות מגלישה מהירה. כמובן, פרטנר וסלקום היו מונעות ממטרה מסחרית שנועדה להשיג יתרון על פני המתחרות הגודלות – בזק והוט. זה השתלם להן בינתיים. נכון להיום (14.3.21), תשתית הסיבים העצמאית של פרטנר מגיעה כבר ליותר מ-760 אלף משקי בית (Home Pass) בעלי אפשרות חיבור לרשת.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, מסר: "ב-2017 הכרזנו על התכניות שלנו להקים פרויקט סיבים אופטיים בעל חשיבות לאומית, והיום כבר קרוב למחצית מלקוחות האינטרנט של פרטנר הם לקוחות פרטנר פייבר״. בנבנישתי הוסיף, כי "פרטנר היא דוגמא לכך שאפשר להגיע להיקפי פרישה משמעותיים בזמן שיא ולייצר שינוי אמיתי באיכות החיים ובתשתיות התקשורת בישראל, בפרויקט שהוא win win גם לצרכני התקשורת וגם לחברת התקשורת ולמשקיעים."

בפרטנר אומרים כי החברה פורשת את הסיבים האופטיים ברחבי הארץ, בעשרות ערים מנהריה ועד אילת, דרך עפולה, מעלה אדומים, ירושלים, באר שבע, שדרות, אשדוד, אשקלון, לוד, תל אביב, נס ציונה, ראשון לציון, רחובות, פתח תקווה, כפר סבא, רעננה, הרצליה, הוד השרון, חיפה, קריית מוצקין ועוד.

במסגרת דיווח של החברה הבוקר לבורסה, פרטנר חושפת ששיעור הלקוחות המחוברים ל'פרטנר פייבר" מתוך פוטנציאל החיבור המיידי של משקי הבית עם חיבור פעיל לרשת הסיבים ברמת הבניין (Home Connected), עומד על כ-30%, אחרי שנכון להיום, יותר מ-500 אלף משקי בית כבר חוברו באופן פעיל ברמת הבניין.

מתי פרטנר תציע סיבים אופטיים לבתים פרטיים?

כעיקרון, לפרטנר ולחברות האחרות יש יותר אינטרס להשקיע את המשאבים הכספיים בפריסת הסיבים האופטיים במקומות שבהם פוטנציאל הלקוחות יותר גבוה, ולכן מן הסתם משתלם לה יותר להגיע לשכונות עם בניינים גבוהים ופחות למקומות עם בתים פרטיים.

הסיבים נפרסים בטכנולוגיית Point-2-Point Gigabit Ethernet – כך שהסיב האופטי מחובר עד בית הלקוח ואין חלוקת עומסים בין שכנים.

עםם זאת, בחברה אומרים כי לאחרונה החלו שם להרחיב את פרישת הסיבים האופטיים גם ליישובים המאופיינים בבנייה נמוכה של צמודי קרקע כדוגמת היישוב אורנית, שבחר בפרטנר לביצוע פרויקט רישות מלא לכלל משקי הבית ביישוב ולמוסדות המועצה: "קיימים היום מספר פרויקטים דומים הנבחנים בחברה, וכן תכניות להרחבת הפרישה בערים בהן פרטנר כבר מחברת לקוחות, גם לשכונות של צמודי קרקע ומבנים נמוכים".

למה לכם סיבים אופטיים?

הגלישה באמצעות תשתית של סיבים אופטיים היא גלישה הרבה יותר מהירה ואיכותית. לכן, אגב, זה גם אינטרס של החברות עצמן לפרוס את הסיבים ולצמצם טת הקריאות למוקד. כך למשל, יובל קינן, המשנה למנכ"ל קבוצת פרטנר, מספר כי לקוחות המחוברים לסיבים האופטיים של פרטנר פונים פחות לטכנאי בהשוואה ללקוחות תשתית נחושת וכבלים. מן הסתם, גלישה כזאת מספקת חוויה טובה יותר גם בצפייה בסטרימינג, בגיימינג ובריבוי מכשירים מחוברים בו זמנית.

כמה עולה חבילת סיבים אופטיים פרטנר פייבר?

פרטנר מציעה 3 חבילות – ככל שהמהירות עולה, כך גם המחיר.

  • פרטנר פייבר עד 300MB: כ-80 ש"ח בחודש.
  • פרטנר פייבר עד 500MB: כ-90 ש"ח בחודש.
  • פרטנר פייבר עד 1000MB: כ-1000 ש"ח בחודש.

החבילות אינן כוללות נתב, ניתן לרכוש נתב ב- 20 ₪ לחודש למשך 36 חודשים או בהשכרה ב- 25 ₪ לחודש.

 

היה לכם מעניין? תהיו חברים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה – זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות