אתר עזריאלי.קום נסגר. מהן הסיבות?

אוהבים לקנות אונליין? אתר עזריאלי.קום יפסיק לפעול בקרוב

אחד מאתרי הסחר הגדולים והמגוונים ביותר בישראל עומד להיסגר. פואנטה עם כל הפרטים והסיבות

מדור שופינג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רק לפני שש שנים פרסמתי כאן בפואנטה את בשורת השקתו של האתר שרוצה להפוך להיות אמזון הישראלי – אתר עזריאלי.קום. מדובר באתר קניות שציפו לפתיחתו הרבה שנים, ובעת השקת AZRIELI.COM ההבטחה הייתה לאתר שהוא מרקטפלייס, כלומר, כזה שלא יתבסס רק על החנויות שעובדות בקניוני עזריאלי, אלא יספק לצרכנים אפשרות לקנות הכול מכולם. כעת אנחנו מתבשרים על סגירתו. האתר ימשיך לפעול עד ליום 22 בדצמבר 2023.

 אתר Azrieli.com נסגר: רקע וסיבות

בשנים האחרונות הרבה יותר ישראלים קונים אונליין, אבל מסתבר שמבחינת עזריאלי.קום, זה לא מספיק. להפך, בהודעה שמפרסמת היום קבוצת עזריאלי נכתב ששוק המסחר האלקטרוני בישראל עדיין אינו מפותח דיו. נזכיר כי בשנת 2016, כאשר שוק הסחר האלקטרוני בישראל היה בחיתוליו, רכשה קבוצת עזריאלי את פלטפורמת המסחר האלקטרוני BUY2. הציפייה הייתה שכניסה לענף באמצעות שימוש בניסיון וביידע של BUY2 תאפשר חדירה רחבה ומהירה.

אלא שעזריאלי.קום לא הצליח לעמוד בתחרות מול אתרים בינלאומיים שהישראלים רגילים לקנות בהם – החל מעלי אקספרס ועד אמזון, ומול אתרים חזקים כמו KSP. בהודעה על סגירת האתר נכתב כי שוק המסחר האלקטרוני בישראל עדיין אינו מפותח דיו, כי המסחר האלקטרוני בישראל מתאפיין עדיין באחוז חדירה נמוך ובנוכחות משמעותית של אתרים גלובליים, זאת בנוסף לרגולציה מקומית אשר מחזקת אתרים גלובליים על חשבון אתרים מקומיים (כדוגמת פטור ממע"מ לאתרים בינ"ל בלבד).

רוב 70 העובדים בעזריאלי.קום יפוטרו, וחלקם ישולבו בפעילות הקבוצה.

בקבוצת עזריאלי אומרים כי לאורך השנים, עברה פעילות האיקומרס של הקבוצה טרנספורמציה משמעותית ונעשו בה שינויים להתאמת היצע המוצרים לטעמו של הצרכן הישראלי וכן הוקמו מחדש כלל התשתיות הטכנולוגיות, אך מאמצים אלו לא פגשו שוק גדול מספיק אשר מצדיק השקעות נוספות בתחום.

עוד נמסר מההקבוצה כי היא תמשיך להשקיע בתחומי הדיגיטל והחדשנות ותמנף את הידע הטכנולוגי והדיגיטלי העשיר שצברה ופיתחה בעזריאלי קום ואת אנשי המפתח שהועסקו בה. בראש הפעילות יעמוד מר דניאל קורן, כיום מנכ"ל אתר הסחר, אשר יוביל את תהליכי האינטגרציה שלה לטובת כלל פעילויות הליבה של הקבוצה.

כאמור, אחת הטענות של קבוצת עזריאלי היא למקבלי ההחלטות בישראל, שבוחרים להעניק פטור ממע"מ על קניות בסך של עד 75$ באתרים בחו"ל. שבהקשר זה נזכיר כי ממש בימים אלה עולה שוב לכותרות נושא הפטור ממע"מ, כאשר יש סברה ששר האוצר שמוטריץ' מתכוון לבטל את הפטור ממע"מ על קניות בחו"ל, למרות שזה הכלי הכמעט יחידי של הישראלים להתמודד עם יוקר המחיה בארץ. הסיבה היא רצון של הממשלה למצוא מקורות תקציביים נוספים לתקציב 2024, מבלי לבטל ולו אחד מבין עשרת משרדי הממשלה המיותרים ומבלי לוותר על הכספים הקואליציוניים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות