משבר הקורונה: פטור מארנונה לעסקים לשלושה חודשים אושר סופית

משבר הקורונה: פטור מארנונה לעסקים לשלושה חודשים אושר סופית

זה היה מתבקש, אך רק היום אושרה ההנחה לארנונה לעסקים. מדובר בסיוע לא גדול אך הכרחי, במיוחד לאור העובדה שרבים לא נמצאו זכאים למענק לעצמאים. פואנטה עם הפרטים

ארנונה לעסקים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




זה כמובן הזוי שעסקים סגורים ישלמו כרגיל ארנונה לעסקים. היום אושרה סוף סוף ההנחה לשנת 2020. מדובר בפטור מארנונה לעסקים למשך 3 חודשים. הממשלה קיבלה את ההחלטה הסופית כשבוע אחרי נאום ההבטחות של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון. מדובר בהנחה של 25% בארנונה לעסקים, אשר רובם המכריע סגורים כבר זמן רב. הפתרון הזה הוא מתבקש, משום שלכל אורך משבר הקורונה עסקים מחויבים לשלם ארנונה על עסק סגור, כאשר אין להם הכנסה כדי לכסות על תשלום אותה ארנונה.

פרסום ממוקד לעסק

ככל שחלה עלייה בהתפשטות הקורונה בישראל, כך הוחרפו התקנות לשעת חירום ויותר עסקים נעלו את שעריהם. מצב העסקים מידרדר במהירות, והמחאה מתגברת ככל שאנשים רבים יותר מגלי שהם לא זכאים למענק הסיוע לעצמאים.

לפי הודעת משרד האוצר, הנחת הארנונה למגזר העסקי תינתן למשרדים, שירותים ומסחר, לתעשייה, לבתי מלאכה, לבתי מלון, לחניונים ועוד.

ארנונה לעסקים בתקופת הקורונה – מי התנגד להנחה?

נושא הארנונה הוא רק נושא אחד מני רבים שמצריכים פתרון מיידי מבחינת העסקים.

לא ברור מדוע ההחלטה נמרחה זמן רב כל כך.

כבר ברגע שהוחלט לאסור על יציאה לעבודה וסגירת עסקים כחלק מהתקנות לשעת חירום, נושא הארנונה עלה על הפרק. העסקים טענו, ובצדק, "אם יש קורונה – אין ארנונה", אולם למרות שזו דרישה הגיונית, משרד הפנים לא מיהר לספק פתרון.

למעשה, אפילו להפך. שר הפנים אריה דרעי הודיע לרשויות המקומיות כי אין בסמכותן להעניק פטורים גורפים מארנונה, וכי נבחן מהלך של הענקת פטור לחלק מהעסקים בהתאם לסוג ופעילות העסק.

באמצע חודש מרץ השר הסתפק במתן אפשרות לרשויות המקומיות לדחות את תשלומי הארנונה ל-1/5.

אתמול הושג סיכום שלפיו תישלח הנחיה מעודכנת לרשויות. ההנחיה החדשה היא שהרשויות המקומיות יכולות לדחות את תשלומי הארנונה לעסקים למחצית השנייה של שנת 2020 ולאפשר להם הסדרי תשלום מקלים אשר יעלו בהדרגה מ-1 ביולי ועד סוף השנה.

במקביל, העסקים יקבלו 25% הנחה על ארנונה. זאת, במסגרת תכנית משותפת למשרד האוצר, משרד הפנים, מרכז השלטון המקומי והמשרד להגנת הסביבה. כאמור, מדובר בפטור מארנונה למשך 3 חודשים.

הטיפ של פואנטה: כך תגיעו ללקוחות בתקציב מינימלי >

ממשרד האוצר נמסר כי לטובת מתן ההנחה יועמד תקציב בסך כ- 2.8 מיליארד שקל לצורך שיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן הכנסה זה. שני שליש מהתקציב – 1.7 מיליארד שקל- יועבר לרשויות המקומיות כבר במהלך חודש אפריל.

ראשי הרשויות החזקות הסכימו לשאת על עצמם כ-5% מתוך סך השיפוי לעסקים, בעוד שיתרת הסכום תועבר לרשויות המקומיות מתקציב המדינה.

נדרש אישור הכנסת

כדי לאפשר את מתן הפטור, הרשויות המקומיות צריכות פתרון לפינוי הפסולת, משם פינוי פסולת הוא אחד הנושאים שמכבידים על קופות הרשויות המקומיות. משום כך, נרתם המשרד להגנת הסביבה לסייע בתקצוב הרשויות ובפעולתן החיונית בתחום הפסולת. התקצוב מותנה באישור של חקיקה בכנסת, שטיוטה שלה הופצה אתמול להערות הציבור.

היה לכם מעניין? אנחנו עושים מאמץ להביא מידע מעודכן. נשמח אם תפרגנו לנו בלייק

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד מידע על קורונה בפואנטה





תגובות: 0

נגישות