בדרך לאישור סופי: מוסדות חינוך יחויבו להחזיק מזרק נגד אלרגיות

בדרך לאישור סופי: מוסדות חינוך יחויבו להחזיק מזרק נגד אלרגיות

מה יותר אלמנטרי מלהחזיק מזרק נגד אלרגיות בכל בית ספר? למעשה, מן הסתם חשבתם שכבר יש כזה – אבל מסתבר שאין ושדרוש חוק לשם כך. מי יממן ועל מי תוטל האחריות לשמור על חיי ילדינו? שימו לב לדיון שהתנהל בכנסת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מדי פעם עולות בכנסת הצעות חוק שמעלות את התהייה למה בכלל צריך חוק כדי להסדיר מצב מסוים. הדיונים בהצעות חוק גם מאפשרים הצצה לשיקולים שמנחים לפעמים את הגופים שאמורים לדאוג לנו.

אחת כזו היא הצעת חוק שתחייב מוסדות חינוך להחזיק מזרק נגד אלרגיות.

לאחרונה אישרה ועדת הבריאות של הכנסת את הצעת החוק של חברי הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני), יהודה גליק (הליכוד) ואחרים, שלפיה בכל מוסד חינוך חובה (בתי ספר, פנימיות, מעון ל-10 פעוטות ומעלה, מעון יום שיקומי וכן צהרונים), יהיה לפחות מזרק אפינפרין אוטומטי אחד, לטיפול חירום בעת תגובה אלרגית. התכשיר יהיה במינון מתאים למשקל האופייני של הילדים השוהים במוסד, ובמידת הצורך יוחזקו מזרקים שונים למשקלים שונים. החוק ייכנס לתוקף חצי שנה מיום פרסומו.



אלא שההצבעה לא עברה חלק. נציגת משרד החינוך, עו"ד עדי נועם סביר, דרשה כי משרד הבריאות יהיה אחראי לחוק ויפקח על יישומו – מה שהביא את יו"ר הוועדה, ח" אלי אלאלוף (כולנו), לנזוף בה: "מדוע משרד החינוך מתחמק מדאגה לבריאות הילדים?", וחברת הוועדה הישראלית לאלרגיות מזון, יעל זבולון, הוסיפה: עלות המזרקים פחותה מעלות הוופלים המונחים בחדר המורים".

עו"ד מירה סולומון מהמרכז לשלטון מקומי דרשה כי העלות השנתית של רכישת המזרקים, כ-3 מיליון שקלים בשנה להערכתה, תושת על משרדי הממשלה ולא על הרשויות המקומיות. "אתם מקבלים את כל הכסף שצריך, הגיע הזמן שתנהלו אותו נכון", אמר יו"ר הוועדה בתגובה.

נציג משרד העבודה והרווחה, עו"ד נועם פאליק, ביקש לא לכלול בחוק את פנימיות הנוער, בשל גילם הבוגר יחסית של החוסים והכללתו של המזרק בסל הבריאות גם כך, כמו גם עלות המזרק, העומדת לטענתו על 438 שקל.

הצעתו נדחתה, וח"כ אלאלוף אמר: "בשום אופן לא נזניח את ילדי הפנימיות. בנוסף, לפי הנתונים המונחים על שולחני, עלות מזרק אינה עולה על 200 שקל".

מנהלת מערך הדרכה בעמותת יהל, מאיה ניר אליעז, הדגישה: "החוק מיועד למי שלא מודע להיותו אלרגי ויחווה תגובה אלרגית לראשונה, ולא לאלה המסתובבים עם המזרק בתיק".

בשורה התחתונה, כאמור, הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית וצפויה לעבור.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות