קונים גבינת עמק, גבינת גלבוע, מוצרלה או כל גבינה אחרת? כך תחסכו על כל קנייה

קונים גבינת עמק או גבינות ארוזות אחרות? כך תחסכו

אם תרצו לחסוך כמעט פי שניים על גבינת עמק או גבינה אחרת, זה קל. לא תאמינו אילו פערים יש בין הגבינות במשקל לבין אותן גבינות בדיוק על המדף. פואנטה עם המספרים

גבינת עמק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בין אם אתם קונים גבינת עמק ובין אם גבינת שמנת – הפערים בין מחירי הגבינות במשקל לבין אותן גבינות בדיוק כשהן ארוזות מדהימים כל פעם מחדש, משום שלא מדובר באגורות בודדות אלא בסכומים גבוהים מאוד. גבינת עמק של תנובה, גבינת מוצרלה של גד ולמעשה כל גבינה אחרת, נמכרות במחיר הרבה יותר נמוך לפי משקל.

אמנם פרסמתי בנושא כתבות דומות בעבר, ובכל זאת – נראה שהמודעות בקרב צרכנים רבים נמוכה מאוד לפרט הזה, שיכול לחסוך להם לא מעט כסף בקנייה השבועית, והרבה כסף בקנייה לקראת שבועות.

גבינת עמק 28% של תנובה: כמעט פי שניים

שימו לב כמה אתם מפסידים כשאתם קונים גבינת עמק 28%. אגב, הגבינה הזאת נמצאת תחת פיקוח מחירים, שמשמעותו היא שאסור לגבות עליה מעל 41.30 שקל לק"ג – אבל הפיקוח חל רק כשהיא נמכרת במשקל. אין פיקוח על גבינות ארוזות – ושימו לב להשתוללות, במיוחד ברשת מגה.

מחיר גבינת עמק

גבינה צהובה עמק 28% ארוזה של תנובה עולה באתר מגה כמעט 30 שקל (4.13 ש"ח ל-100 גרם במעדנייה, לעומת 7.33 ש"ח ל-100 גרם ארוז)!

צרכנים שאינם מודעים לפער הזה, משלמים על 400 גרם במעדנייה כ-16.50 שקל, ועל 400 גרם ארוז 29.30 שקל!

גלבוע 22% של תנובה: לא חבל על הכסף?

גם כאן מדובר באחת הגבינות היותר פופולריות בקרב הצרכנים הישראלים, ושוב הפערים בהחלט מצדיקים עמידה בתור במעדנייה.

גבינת גלבוע 22% של תנובה באריזת 200 גרם עולה 12.90 שקל (6.45 ₪ ל-100 גרם).

לעומת זאת, אם תמתינו כמה דקות בתור במעדנייה, תשלמו על אותה כמות גבינה: 7.86 שקל בלבד (כלומר, 3.93 שקל ל-100 גרם).

אם אתם קונים 200 גרם גבינת גלבוע ארוזה כל שבוע, הרי שבחודש אתם מוציאים עליה כ-52 ש"ח, במקום 31 שקל בקנייה של הגבינה ארוזה.

מוצרלה גד – פער שלא חלמתם עליו

גבינת עמק היא אמנם הגבינה הכי פופולרית, אבל הפערים קיימים גם בגבינות אחרות.

אם אתם קונים את המוצרלה של גד כשהיא ארוזה, גם שם אתם מפסידים.

המחיר לאריזת 150 גרם פרוסות מוצרלה 22% ארוז של גד הוא 17.90 שקל. במעדנייה כמות כזאת תעלה 9 שקלים בלבד – כמחצית מהסכום. זאת, משום שהמחיר ל-100 גרם קופץ מ- ל-11.93 שקל ברגע שהגבינה עוברת למדף.

בשורה התחתונה

דוגמאות כאלה יש עוד ועוד – אפשר למצוא אותן בכתבות קודמות שפורסמו כאן בפואנטה על פערי מחירים בגבינות.

למעשה, מדובר גם בהתנהלות מסחרית שאין מה לבוא אליה בטענות – החברות יכולות לתמחר את הגבינות איך שהן רוצות, רק חשוב שהצרכנים יידעו ויבחרו באופן מושכל, כי רבים מהם בטוחים שאין פערי מחיר על גבינות זהות בין המעדנייה לבין המדף.

בנוסף, צריך לזכור כי קנייה במשקל מאפשרת לצרכנים גם גמישות רבה יותר, והם יכולים לבחור בדיוק את הכמות הדרושה להם. כך אפשר להימנע מבזבוז ומזריקת מזון שלא נצרך.

קראו עוד חדשות מעניינות בפואנטה:






דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות