כל מה שצריך לדעת על אפס הפרדה בין האם לתינוק בבית החולים

כל מה שצריך לדעת על אפס הפרדה

אפס הפרדה מאפשרת לאם ולילוד לשהות יחד מהלידה ועד השחרור. למדיניות כזו יש יתרונות ומאפיינים שונים, אז כדאי להכיר אותה לעומק

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מדיניות "אפס הפרדה" נהוגה בחלק מבתי החולים בארץ והיא מייצגת פרוצדורה שבה התינוק שוהה עם האם כל העת מיד לאחר הלידה. בניגוד למצב של ביות מלא שבו התינוק מגיע לתינוקייה לביצוע בדיקות, במדיניות של אפס הפרדה גם אותן פעולות רפואיות נערכות בחדרה של האם.

עם זאת, חשוב לדעת שלא כל בית חולים עם חדר יולדות מאפשר אפס הפרדה וכדאי גם להכיר את היתרונות והחסרונות של המדיניות הזו.

יתרה על כך, במדיניות כזו האם והילוד שוהים יחד באופן רציף גם במהלך האשפוז שאחרי הלידה ועד השחרור מבית החולים.

הבעיה היא שלעיתים לא ניתן לדעת כיצד יתפתח המצב הרפואי של האם, לכן גם אחרי החלטה על בחירה במדיניות אפס הפרדה עלולים להיות משתנים שמטים את הכף.

איך תדעי האם המדיניות הזו מתאימה לך?

עוד לפני שבודקים באיזה בית חולים מתאפשרת מדיניות של אפס הפרדה, רצוי לקבל החלטה אישית לגביה. לרוב מדובר במדיניות שקורצת לאימהות בהיריון ראשון או לכאלה שעברו חוויה שלילית בכל הנוגע לשהות של התינוק בתינוקייה בלידות קודמות.

מנגד, אימהות מנוסות לא בהכרח מייחסות חשיבות לאפס הפרדה וחלקן אפילו מעדיפות את המנגנון של ביות גמיש כדי לנוח.

במידה ולא מצליחים להגיע להכרעה לבד או עם בני הזוג, ניתן לערב חברים, קרובים ובני משפחה. אלו אנשים שאפשר לסמוך עליהם בכל הנוגע לחוויות הלידה וחוות הדעת שלהם לרוב תהיה אובייקטיבית.

המטרה היא בכל אופן למצוא את המדיניות המתאימה ביותר לאם ולא להיות מושפעים מלחצים חברתיים, חרדות או חששות פסיכולוגיים.

היתרונות של אפס הפרדה

במדיניות של אפס הפרדה כל טיפול ובדיקה נעשים כאמור בנוכחות האם ו/או האב, עם עדיפות לכך שהתינוק יהיה עליה. זו למעשה שיטת מגע עור לעור שמגלמת בתוכה יתרונות שונים ליילוד ובהם הענקת סביבה טבעית ומוגנת, מקור לקלט חושי שמניע תהליכים עצביים, מקור לצרכים ביולוגיים בסיסיים שמספקים ויסות פיזיולוגי ושיפור סימנים חיוניים כמו חום גוף, דופק ונשימה.

במקביל, למגע עור בעור יש גם יתרונות עבור האם. המגע עוזר להרגיע נשים אחרי הריון והוא מעניק להם תחושה של ביטחון ויציבות. כאשר גם בני הזוג נמצאים בחדר, מדיניות של אפס הפרדה היא למעשה הדרך היחידה לצבור חוויות משותפים.

זו גם סיטואציה שמתאימה לתיעוד הרגעים הראשונים של המשפחה ולהחלפת רשמים.

לסיכום, אפס הפרדה היא כבר לא מדיניות חדשה בחלק מבתי החולים וחדרי היולדות בארץ. זו מדיניות שמתאימה לנשים שמעוניינות לחוות את הימים שאחרי הלידה בצמוד לילוד ויש לה יתרונות שונים כל עוד המצב הרפואי מאפשר זאת.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



תגובות: 0

נגישות