קפסולות סטארבקס - מה אמרו הטועמים של פואנטה?

קפסולות סטארבקס – מה אמרו הטועמים של פואנטה? מבחן טעימה

למגוון של קפסולות תואמות נספרסו הצטרפו לאחרונה קפסולת קפה של סטארבקס. שאלנו את נבחרת הטועמים של פואנטה מה דעתם והאם הם יערקו למתחרה של נספרסו

קפסולות סטארבאקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחר שדיווחנו כאן באתר פואנטה על תחילת שיווקן של קפסולות סטארבקס בישראל, הגיע הזמן לטעום אותן. כדי לפרסם על קפסולת סטארבקס ביקורת מעמיקה, כינסנו מספר טועמים שמגדירים את עצמם כחובבי קפה בכלל וחובבי נספרסו בפרט – מתוך הבנה שזו למעשה המתחרה העיקרית של סטארבקס בישראל. אגב, קפסולות קפה סטארבקס הן קפסולות תואמות נספרסו.

קפסולות נספרסו – רקע

קפסולות קפה סטארבקס נמכרות ברוב רשתות השיווק ובאתרים שונים. כאמור, המתחרה העיקרית שלהן בקרב הקהל הישראלי היא נספרסו. אמנם, קיימות בשוק עוד קפסולות קפה רבות, החל מעלית, דרך קפסולות קפה ג'ו ועד קפסולות Mauru שסיקרנו כאן באתר פואנטה, אבל קפסולות סטארבקס ממותגות כקפסולות קפה פרימיום – בדומה לנספרסו, וגם מחיר הקפסולות דומה.

אגב, הן לא באמת מתחרות זו בזו. קפסולות הקפה של סטארבאקס מיובאות לארץ על-ידי אסם-נסטלה – ושימו לב לקטע: נסטלה היא גם יצרנית נספרסו. במילים אחרות, נסטלה משווקת גם את נספרסו וגם את סטארבקס.

קפסולות הקפה של סטארבאקס משווקות על-ידי נסטלה ב-40 מדינות בעולם, ולישראל הן מגיעות באיחור מסוים. נסטלה היא חברת הקפה הגדולה בעולם וסטארבקס היא רשת בתי הקפה הגדולה בעולם המחזיקה 30,000 נקודות מכירה ב-80 מדינות בהן מבקרים כ-100 מיליון לקוחות בשבוע.

למרות האיחור ולמרות שיש בישראל שפע קפסולות, יש להניח שקפסולות STARBUCKS יתקבלו בארץ בחיבוק חם ויכבשו נתח שוק מכובד מהר יחסית. בישראל הולך וגדל מספרם של חובבי הקפה, ויש יותר ויותר בתים ומשרדים שיש להם מכונות קפה. קפסולות של סטארבאקס תואמות לרוב מכונות הקפה של נספרסו, כך שהשוק הפוטנציאלי גדול כבר עכשיו, וצפוי עוד לגדול.


קפסולות סטארבקס טעמים – מה כולל המגוון?

כל התערובות של קפסולות סטארבקס מבוססות על קפה 100% ערביקה, המגודל ומעובד באמריקה הלטינית, אינדונזיה ואפריקה.

המגוון של קפסולות קפה של סטארבקס כולל שלוש דרגות קלייה:

  • קלייה בהירה – לקפה עדין, גוף קליל וטעם עגול
  • קלייה בינונית – לקפה מאוזן ועשיר
  • קלייה כהה – לקפה עם גוף מלא וטעם עוצמתי
Blonde espresso roast Blonde Roast – קלייה בהירה
Pike Place Roast Medium Roast – קלייה בינונית
House Blend Medium Roast – קלייה בינונית 
Colombia Medium Roast – קלייה בינונית 
Caffe Verona Dark Roast – קלייה כהה
Espresso Roast Dark Roast – קלייה כהה
DECAF Espresso Roast Dark Roast – קלייה כהה 
Sumatra Dark Roast – קלייה כהה 

בנסטלה אומרים כי גידול הקפה ועיבודו מתבצעים תוך הקפדה על כללי אתיקה של סחר הוגן – ויש לקוות שאפשר להאמין להם.

קפסולות סטארבקס – מחיר

כאמור, הבשורה של קפסולות STARBUCKS היא לא בשורת מחיר. הן לא מתיימרות לשבור את השוק, אבל כן מתיימרות להביא את כל החוויה שנקשרת במותג "סטארבקס" ללקוח הישראלי הביתי. מי שמצפה לקפסולות פרימיום זולות יותר מנספרסו, שיביאו לירידת מחיר של קפסולות נספרסו בישראל, יתבדה.

מחיר קפסולות סטארבקס הוא מחיר גבוה: כ-22 שקל לשרוול של 10 קפסולות (2.20 ש"ח לקפסולה). זאת, בדומה לקפסולות קפה של נספרסו. עם זאת, כאן בפואנטה כבר מצאנו עבור קפסולות סטארבקס מבצע שווה במיוחד, כך ששווה לעקוב.


מה אמרו הטועמים?

כדי לכתוב ביקורת על קפסולות סטארבקס, הזמנו לטעימות דווקא אנשים מן השורה ולא מומחים לקפה. הסיבה היא שרצינו לגבש חוות דעת על הקפסולות בהתבסס על קהל רלוונטי ומגוון. 15 אנשים בגילים שונים התנסו בכל הטעמים, וכך הם התרשמו:

חובבי הקפה החזק אהבו מאוד את סדרת קפסולות הקפה של סטארבקס Sumatra, בשל הטעם החזק והנוכח.

התגובה הייתה דומה גם לגבי Espresso Roast – בלנד של פולי קפה מאמריקה הלטינית ומאסיה. מדובר בקפה בדרגת עוצמה של 11 מתוך 12, שנותן למי ששותה אותו את התחושה של קפה טהור, בלי טעמים נלווים.

אמנם, התערובת מכילה גם נגיעות של קרמל, אבל הוא מצליח לרכך את טעם הקלייה מבלי לפגוע בטעם הקפה. מי שאוהב קפה חזק, נטול מניירות, יאהב את הטעם הזה.

מבצעים עם פואנטה

מבין הטועמים, היו שהעדיפו לשתות קפסולות סטארבקס נטול קפאין, וציינו ש-DECAF Espresso Roast היה מצוין והצליח לספק את אותה הנאה מהקפה מבלי לחוש שהוא נטול קפאין.

מי שהעדיף את הגרסה הקלילה יותר ובחר ב-Blonde espresso roast, נהנה מאוד מקפה ניו-יורקי בתוספת חלב. זהו קפה פחות מריר, כשם שגם עולה משמו. מדובר בקלייה בהירה של פולי קפה מאמריקה הלטינית ומזרח אפריקה. במסיבת עיתונאים שבה הושק הטעם הזה, בתחילת שנת 2018, אמרו בסטארבקס שיש בו רמזים של לימון, תפוז וקרמל.

כמובן, שאת כל זה לא מרגישים כששותים את הקפה, אלא תחושה כללית של קפה יותר עדין מאספרסו בקלייה כהה. אגב, בסטארבקס מדגישים שמבחינת קפאין – הכמות זהה בבלונד ובאספרסו הכהה. ההבדל בטעם לא נגזר מכמות הקפאין אלא מדרך ההכנה.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת הסלולר של פואנטה בפייסבוק >

הצטרפו לקבוצת הטלוויזיה של פואנטה בפייסבוק >

בדרגת הקלייה הבינונית, הטעם שתפס את מירב תשומת הלב היה House Blend, שהוא הבלנד הראשון שיצרה סטארבקס ב-1971. הטעם חזק במידה, מתאזן ע"י נגיעות של אגוזים, קקאו ונגיעה של מתקתקות. הבלנד הזה מבוסס על 100% פולי ערביקה, מתאפיין בטעם מאוזן מאוד ללא מרירות, ומתאים נהדר לכוס קפה של אחרי ארוחת צהריים…

הטועמים נהנו מאוד מכל סוגי הקפה, וחלקם ציינו שמדובר ב"טעם של חו"ל".

בהשוואה המתבקשת מול נספרסו, הם סיפרו שהם מופתעים לטובה. רובם דירגו את הטעם כאיכותי, מהנה ועשיר לא פחות משל קפסולות נספרסו שהם נוהגים לקנות.

קפסולות תואמות נספרסו
קפסולות סטארבקס

בשורה התחתונה

קפסולות קפה של סטארבקס זכו למחמאות מרוב הטועמים. העובדה שמדובר בקפסולות שמתאימות למכונת נספרסו הופכת כמובן את החדירה השוק לקלה יותר.

למרות זאת, כאשר הם נשאלו אם עכשיו יתחילו לקנות סטארבקס, הם היססו. קפה, כנראה, הוא לא מסוג הדברים שאנשים ממהרים לשנות.

המפתח עשוי להיות המחיר. מי שנוהג לקנות קפסולות זולות יותר, בוודאי שישקול היטב אם להגדיל את ההוצאה. מי שנוהג לקנות קפסולות קפה של נספרסו, צריך סיבה מספיק טובה לעבור. כל עוד מחיר הקפסולות דומה, חובבי נספרסו ככל הנראה לא יערקו לסטארבקס, כי אין להם סיבה מספיק טובה.

מבחינה זו יש לציין כי בעוד שעל קפסולות נספרסו בדרך כלל אין מבצעים, על קפסולות של סטארבאקס אפשר למצוא מדי פעם הנחה לא רעה. מי שמתאמץ, יכול למצוא קפסולות סטארבקס במבצע.

הנה דוגמאות:

KSP209 ש"ח ל-120 קפסולות
גרו199 ש"ח ל-100 קפסולות

 

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות