השיטה החדשה של חברות הסלולר: חבילה ללא התחייבות - של החברה - פואנטה

שיטה חדשה בחברות הסלולר: חבילה ללא התחייבות, שיכולה להתייקר מחר

חברות הסלולר שוברות את השיאים של עצמן – והשיטה החדשה היא לצרף את המנויים למסלולים ללא התחייבות, כאשר מי שלא מתחייב זו החברה! יום אחרי ההצטרפות, המחיר עלול לעלות. שימו לב לדוגמאות, ובדקו מה כתוב בחוזה שלכם

שיבושים בפלאפון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה דעתכם על הסכם שבו אתם מאפשרים לצד השני להעלות את המחיר בכל רגע שמתחשק לו? נשמע הזוי – אך אלה תנאי ה"חבילה ללא התחייבות" של חלק מחברות הסלולר, כמו סלקום, 012 מובייל וגולן טלקום. מדובר בחבילה ללא התחייבות מצד הלקוח – וללא התחייבות גם מצד החברה. החברה יכולה לשנות את כל מרכיבי החבילה, כולל המחיר, מתי שמתחשק לה.

במילים אחרות, אם נדמה היה שבתנאים של תחרות סוערת, החברות יעשו הכול כדי לשפר את היחס לצרכנים – מסתבר שהמצב הפוך, והוא גם מדבק. יש חברות סלולר שאיבדו לחלוטין את ההגינות הבסיסית המתחייבת בין לקוח לחברה – ומצרפות את הצרכנים לחבילות ללא מועד סיום. לכאורה, הן משדרות ללקוח מסר שחבילת סלולר ללא תוקף משרתת אותו, אך בפועל בתוך התקנון הן מסתירות סעיף שלפיו הן יכולות לייקר את החבילה מתי שמתחשק להן, וזה אכן קורה. כך למשל עשתה סלקום, כאשר באפריל היא יצאה במבצע לחבילה "במחיר קבוע" של כ-25 שקל, וכבר באוגוסט ייקרה את החבילה ב-12%.

סלקום: תצטרפו עכשיו, נייקר לכם אחר כך

סלקום מפרסמת חבילות סלולר ללא תוקף, או כפי שהיא עצמה הגדירה אותן בעבר – "ללא תאריך פקיעה". מטרת הערפול הזה היא לגרום ללקוח לחשוב שמדובר בחבילה לכל החיים (כמו זו של We4G) – אבל הרעיון הוא בדיוק הפוך. בזמן שחברת We4G מתחייבת באופן ברור על חבילה שהמחיר שלה קבוע ולא ישתנה כל החיים, סלקום מבטיחה חבילה שהמחיר שלה יכול להשתנות בכל רגע, אפילו לזנק לסכום כפול או משולש. היא אף לא מתבלבלת ומציינת שכלל ההטבות בחבלת הסלולר שלה יכולות פשוט להיעלם או להתייקר. לא מאמינים? שימו לב לפסקה הזאת בתקנון:

012 מובייל: מועד סיום החבילה – גמיש

גם חברת 012 מובייל, השייכת לחברת פרטנר, נוקטת טריק דומה: הלקוח מוזמן להצטרף לחבילת סלולר אטרקטיבית, אבל בשום מקום לא כתוב לכמה זמן המחיר האטרקטיבי נשאר בתוקף. במילים אחרות, יום אחרי שהצטרף לחבילת סלולר של 100 ג'יגה בכ-30 שקל, הוא יכול למצוא את עצמו משלם 60 שקל, 100 שקל או כל סכום אחר שהחברה תחפוץ בו.

שימו לב לתנאי התוכנית שמוסתרים בתוך בליל של סעיפים, ואשר אליהם אליהם מגיעים רק לאחר מחפשים אותם במיוחד ולוחצים על הקישור המתאים:

גולן טלקום: חבילה ללא התחייבות (של החברה)

גולן טלקום השיקה בעבר חבילה ייחודית ששמה "הכול כלול גם בחו"ל", הכוללת גם שירות בארץ וגם גלישה בחו"ל. כיום, החבילה הזאת מציעה גלישה בארץ בנפח 40 ג'יגה וגלישה בחו"ל בנפח 2 ג'יגה למשך 45 יום בשנה, במחיר של 100 שקל בחודש.

החבילה הזאת היא דוגמה מצוינת להרעה בתנאים: אם בעבר מדובר היה בחבילה לשנה – כיום בגולן טלקום לא מוכנים להתחייב עד מתי החבילה בתוקף. כלומר, הלקוח יכול למצוא את עצמו מצטרף לחבילה הזאת, שמחירה מאוד גבוה ביחס לכל חבילה אחרת בענף – ואז לגלות שהמחיר שלה מתייקר.

בנוסף, אם בעת ההשקה היא הוגדרה כחבילה לשנה במחיר של 49 שקל בחודש, וכללה 70 ג'יגה – כיום היא עולה פי שניים ומציעה נפח גלישה של 40 ג'יגה בלבד. ).

בבדיקה מול נציגי השירות של גולן טלקום נמסר כך: "חבילת "99 ש"ח הכל כלול גם בחו"ל" היא ללא הגבלת זמן. המחיר של החבילה מעולם לא השתנה, אך במידה שאכן יחול שינוי כזה או אחר, אנו נעדכן על כך בהודעה מראש".

מלכודות נוספות שאורבות לכם בחברות הסלולר:

צרכנים מעטים קוראים את התקנון, למרות שחברות הסלולר ידועות במלכודות שהן טומנות לצרכנים.

סלקום

שימו לב לטריקים הנוספים בהסכם של סלקום, שאותם כבר הזכרנו כאן במדור הסלולר בפואנטה מספר פעמים בעבר, ביניהם:

  • צירוף המנוי באופן אוטומטי לשירות תא קולי בתשלום (למרות שאיש לא משתמש בתא קולי). מנוי שלא מבטל באופן יזום את התא הקולי, משלם כעבור שלושה חודשים עוד כ-7 שקל בחודש.
  • "הענקת" תוספת גלישה חינם – למרות שהלקוח לא זקוק לה. כעבור שלושה חודשים המתנה מתחילה לעלות למנוי עוד כ-15 שקל בחודש.
  • דמי מעבר מופקעים: מדובר בדמי מעבר בגובה כ-300 שקל ממסלול למסלול בתוך סלקום.

גולן טלקום

המעמ"מ יורד? תשלמו אותו סכום: סעיף שמסתתר בתקנון של גולן טלקום מגלה שגם אם המע"מ יירד – וכבר היו בעבר מקרים שבהם המע"מ בישראל ירד – מחיר החבילה לא ישתנה בהתאם. שימו לב:

אז מה צריך לבדוק כשעוברים חברת סלולר?

נזכיר כי אלו לא המלכודות היחידות שטומנות חברות סלולר לצרכנים – ולכן לפני שאתם מתפתים לעבור לחבילת סלולר שנראית לכם אטרקטיבית, חשוב לבדוק את האותיות הקטנות.

  • לכמה זמן המבצע?
  • לכמה יעלה המחיר בתום המבצע?
  • האם החברה מתחייבת למשך זמן מינימלי שבו המחיר בתוקף?
  • מהם דמי המעבר – בין אם בין מסלולים בתוך חברת הסלולר ובין אם בין חברה לחברה)?
  • כמה עולה סים?
  • האם נגבה אוטומטית תשלום על תא קולי ? אם כן – בטלו אותו
  • האם יש תוספת גלישה בתשלום? אם כן, בטלו אותה

טיפ לצרכנים: יש חברות סלולר הגונות, עברו אליהן

נזכיר כי יש חברות הגונות בחברות הסלולר – כאלה שכותבות בצורה ברורה לכמה זמן הן מתחייבות למחיר, ולא מפתיעות את הצרכנים עם עליות מחיר זמן קצר אחרי ההצטרפות לחבילת סלולר. זכרו, האחריות לברר את פרטי החבילה מוטלת עליכם – וכך גם האחריות לקרוא את התקנון ולשאול שאלות.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

השוואת חבילות סלולר

 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

נגישות