נתיב פלוס קנס: החלו הקנסות לנהגים שנוסעים לבד בנתיב הייעודי - פואנטה

נתיב פלוס קנס: החלו הקנסות לנהגים שנוסעים לבד בנתיב הייעודי

שווה לקרוא את התגובות של הנהגים לפרויקט "נתיב פלוס" – שאמור לקצר את הפקקים באמצעות עידוד נסיעה שיתופית, ובינתיים עושה את ההפך, והפך ל"נתיב פלוס קנס". מה מתכוון לעשות שר התחבורה? היכנסו לכתבה

נתיב+
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זה לא לקח הרבה זמן. פחות מחודש לאחר ההשקה ב-4.10.2019, הגיעו גם הקנסות בנתיב פלוס – ונהגים שנוסעים לבד (בכוונה או בטעות) בנתיב הייעודי משלמים ביוקר, מה שהופך את הנתיב ל"נתיב פלוס קנס". ולא מדובר בסכום פעוט, אלא בקנס של 500 שקל לכל נהג.



נזכיר כי "נתיב פלוס" הוא נתיב ייעודי לרכב רב-נוסעים, כלומר, רכב פרטי שנוסעים בו שניים או שלושה נוסעים. בשלב זה יש שני נתיבים כאלה: אחד מאזור נתניה דרומה לתל אביב והשני לאורך נתיבי איילון צפונה.

אם מישהו העלה על דעתו כי כדי להפקיע נתיב מכבישים אלו נסלל נתיב נפרד שלא בא על חשבון הנתיבים האחרים, הוא כמובן טועה. המהלך יצא לדרך באופן חפוז, ללא הכנה תחבורתית, ובינתיים לפי בדיקות שנעשו אתמול – הנוסעים ב"נתיב פלוס" אמנם קיצרו את הפקק שלהם מעט, אך הנהגים האחרים היו תקועים הרבה הרבה יותר זמן מאשר בעבר, מה שהוביל לתקריות כמו איחורים לעבודה, הפסד של בדיקות רפואיות ועוד.

הזעם של הנהגים עצום כפי שאפשר לראות מתגובות בעמוד הפייסבוק של "נתיב פלוס". הנה כמה דוגמאות:

"פשוט סיוט! אני לא מבינה איך אתם מתגאים והופכים את הבזיון הזה ל"פרוייקט הדגל" של משרד התחבורה. רק מסכנים אותנו יותר ויותר על הכביש, גורמים לי להתעורר מוקדם הרבה יותר, להיות עייפה על הכביש, אני מפסידה שעות עבודה והנתיב הזה זוחל בדיוק בקצב של שאר הנתיבים!"

"נסיעה של 35 דק' לנתניה הפכה לשעה וארבעים! תודה רבה על שלקחתם נתיב אחד מתוך 3 קיימים, מהכביש שמככב כל בוקר בראש רשימת הדיווחים על עומסי התנועה. קודם כל תדאגו לתחבורה ציבורית נורמלית!" 

"אני בעל מקצוע ויש לי רכב סטיישן עמוס ציוד וסחורה. אין מקום לעוד אנשים בתוך הרכב. השאלה שלי היא, האם אני יכול לקשור שלושה נוסעים על הגג? או להזדחל בפקק ולהפסיד מאות שקלים גם בלי הקנס?"

"התחבורה הציבורית תקועה בפקקים כמו כולם. אם לפני הנתיב פלוס הגענו לתל אביב בשעה, עכשיו מגיעים בשעתיים"

"פשוט נורא. בהתחלה הקציתם את השול הימני לתחבורה ציבורית, לא אידאלי אבל מיטבי. עכשיו החזרתם את השול והנהג נדפק בגדול. לא תמיד מסתדר לנסוע עם עוד מישהו, התחבורה הציבורית בארץ מזעזעת – רכבת כל 20 דקות במקרה הטוב, במקרה הבינוני פעם בחצי שעה ובמקרה הגרוע פעם בשעה. במקרה הכי גרוע יש שביתות, מתאבדים על הפסים, מחאות של ציבור כזה או אחר. אז עכשיו עוד גזרה?! במקום לשפר את התחבורה הציבורית ולחשוב 30 שנה קדימה אתם פשוט שמים פלסתר וחושבים שזה יעזור". 

שר התחבורה סמוטריץ': "חלק מתוכנית שלמה"

אלה רק חלק מהטענות לפרויקט, אך במשרד התחבורה מתעקשים בשלב זה להמשיך בו. לאחרונה התבטא השר סמוטריץ' והגיב לביקורת על ההחלטה ועל הביצוע החפוז: "אחת הביקורות על המהלך שעשינו היא שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי. תבינו, במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו לוקחים אחריות ומגלים רצינות ויוצאים לדרך כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה. משרד האוצר לא היה מקצה את התקציב על רקע המשבר התקציבי שמדינת ישראל מצויה בו, הרשויות המקומיות היו ממשיכות לגרור רגליים בחלק שלהם, ועוד ועוד. אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים למאמץ להקלת הפקקים.

"מראשית הדרך אמרתי שהנתיב המיוחד הוא חלק מתכנית שלמה, אבל מאיפה שהוא צריך להתחיל. התחלנו, ואנחנו ממשיכים בכל הכח. מוסיפים שירות, רוכשים קרונות לרכבת, מקימים חניונים, סוללים עוד נתיבים, עובדים במלא המרץ על רכבות קלות, מכינים חבילת תמריצים לנסיעות שיתופיות, ועוד ועוד".

מה כוללת התוכנית השלמה?

בין היתר, יחולו כמה שינויים תחבורתיים שאמורים לתת מעטפת לסבך הפקקים, כמו תגבור של התחבורה הציבורית במקומות מסוימים. אלה השינויים שמבטיח השר סמוטריץ' בעמוד הפייסבוק שלו, ועכשיו יש לעקוב ולבדוק האם ההבטחות יתממשו והאם הפקקים יתקצרו:

מרחב הצפון וחדרה:

מתחם חנה וסע "וויליג' חדרה": במתחם הקניות "מול החוף ווילג'" הממוקם על מחלף אולגה יש 2000 מקומות חניה חינם  למשתמשי קארפול ולמשתמשי התחבורה הציבורית. מהמתחם יופעל קו תחבורה ציבורית חדש ישיר לת"א, שיפעל בשעות השיא בבוקר ובערב כל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה. בסה"כ יופעלו בקו 70 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 ועד 20:00. עבודות התשתית הנדרשות מתחילות ביום ראשון והקו יחל לפעול בתוך כשבועיים.

נתניה:

יתווספו שני קווים חדשים:

* קו חדש שמספרו 611 יחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לתל אביב, דרך נתיב פלוס בכביש 2, אל אזור הקריה ומע"ר תל אביב (32 נסיעות יומיות לכיוון). מועד תחילת פעילות: 10.11.19.

* בסוף חודש נובמבר יחל לפעול קו חדש ישיר אשר יחבר את נתניה לרמת החייל בתל אביב, ולמוקדי התעסוקה בפתח תקווה. (32 נסיעות יומיות לכיוון).

כפר יונה:

* קו ישיר לת"א (התחלה מבת חפר). בסה"כ יופעלו בקו כ-45 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 ועד 20:00.

* קו עוקף בית ליד לרעננה, דרך כביש 562, יחל לפעול בחודשים הקרובים, עם 12 נסיעות יומית.

עמק חפר:

שאטלים מהמוקדים הבאים (כרגע מדובר בפיילוט):
* בת חפר (כולל עצירה בצומת בארותיים וצומת חניאל) – לתחנת הרכבת בנתניה.

* חניון חנה וסע בגבעת חיים איחוד – לתחנת הרכבת בחדרה.

* מתחם אלונית משמר השרון (דרך כפר ידידיה ובית יצחק) – ישיר לתל אביב.

, מתחם אלונית משמר השרון – לרכבת בנתניה.

* מכמורת-בית ינאי-חופית-כפר ויתקין-ביתן אהרון בת חן ומחלף חבצלת – לרכבת בנתניה.

בנוסף יבוצע תגבור משמעותי של אוטובוסים העוצרים בתחנת נעורים, כך שבתחנה יעצור אוטובוס בתדירות גבוהה של לפחות כל 10-15 דקות.

גשר נעורים והתחנות הסמוכות יוסדרו בצורה בטיחותית ונגישה להולכי הרגל ואוטובוסים יעצרו בתחנות גשר נעורים בתדירות של 10-15 דקות.

הנוסע המתמיד

 

 

 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות