ראש השנה 2022: זו רשת המזון הכי יקרה, אל תצאו פראיירים

ראש השנה 2022: פער של יותר מ-700 ש"ח על קניות לחג. אל תצאו פראיירים

איפה כדאי לעשות קניות בראש השנה 2022 ואיפה ממש לא? מדובר בפער של מאות שקלים, אז היכנסו להשוואה שתעזור לכם גם אם אתם קונים אונליין

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מחירי המזון עלו, מחירי מוצרי הניקוי עלו, יוקר המחיה בשיאו. בראש השנה הזה חשוב יותר מתמיד שתדעו איפה הכי זול לעשות את הקניות לראש השנה. השוואת מחירים לראש השנה 2022 מגלה פער עצום. אף אחד לא רוצה להיות הפראייר שישלם 700 שקל יותר מצרכן אחר. גם השנה ביצעו המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה השוואת מחירי רשתות מזון עם דגש על מוצרי החג, כמו דבש ודגים. אלא שהפעם הסל גדול הרבה יותר. הוא כולל 165 מוצרים ומשקף את הקניות של הרבה יותר משקי בית. מדובר בהוצאה כללית שנעה בין 2000 ש"ח ל-2700 ש"ח. לפי הבדיקה, רמי לוי הוא רשת השיווק הזולה ביותר לראש השנה (לא מפתיע), ואילו רשת אלונית הכי יקרה, כאשר מפרידים ביניהם לא פחות מ-707 ש"ח, שהם 28%! ההשוואה כללה 36 רשתות בפריסה ארצית (כולל אתרי אינטרנט).

קניות בראש השנה 2022 – אל תצאו פראיירים

כמובן שהשוואה כזאת היא השוואת מחירים מורכבת, משום שתמיד יהיו הבדלים בין מה שאנשים שונים קונים. הסל כאמור כולל מוצרים מדגמיים, ביניהם דבש, תפוחים ויין – ומן הסתם כל אחד בונה לעצמו את הסל המתאים לצרכיו ולמשפחתו. עדיין, יש בהשוואת מחירי סופר מן הסוג הזה ערך, משום שהיא מצביעה על מגמה ונותנת לצרכנים אינדיקציה.

באופן כללי, כאן באתר פואנטה אנחנו תמיד ממליצים להתנהל בצורה נבונה כשעושים קניות בסופר – במיוחד קניות לחג. לעתים קרובות קדחת הקניות מייצרת מצב שקונים הרבה יותר מדי.

שימו לב שלפי הנתונים שמתפרסמים בכל שנה לגבי הצלת מזון – אנחנו הישראלים זורקים לפח הרבה מאוד אוכל. מדובר באוכל בשווי של יותר מ-3000 שקל בשנה, וחלק גדול ממנו הוא אוכל מבושל. אז אמנם כיף לארח, כיף לראות שפע על השולחן וכיף שיש מגוון גדול – אבל צריך לשמור על פרופורציות: לקנות מה שצריך ולבשל כמה שצריך.מצד שני, יש מוצרים שכן שווה לקנות בחג כי הם במבצע ונשמרים לאורך זמן, כמו דבש ומוצרים אחרים.

אז איפה לעשות קניות מזון בראש השנה 2022?

ראש השנה 2022

כאמור, לפי בדיקת המועצה לצרכנות, הסופר הכי זול לקניות לראש השנה 2022 הוא רמי לוי. מחיר הסל אצלו עמד על כ-2000 ש"ח, בעוד שברשת שופרסל דיל למשל משלמים 250 ש"ח יותר. חשוב לציין כי גם רמי לוי באינטרנט עדיין זול יותר משמעותית מכל המתחרות (ראו בהמשך).

ואיפה לא לעשות קניות בראש השנה?

מה שלא פחות חשוב לדעת הוא מיהי רשת המזון היקרה ומאילו רשתות מזון עדיף להתרחק. זאת, משום שהפערים מאוד גדולים ובקנייה אחת אפשר להרוויח או להפסיד מאות שקלים. שימו לב שהעלות הממוצעת של הסל הייתה כ-2800 ש"ח – ויש הרבה מאוד רשתות שממש לא משתלם לעשות אצלן קניות לראש השנה, כי המחיר שהן גובות הוא הרבה מעל הממוצע. מדובר למשל בפרש מרקט (ששייכת לחברת מרקט), טיב טעם ועוד.

השוואת מחירים ראש השנה

אגב, שופרסל שלי היא תת הרשת השכונתית של שופרסל – והיא ממוקמת בשכונות ומשרתת בדרך כלל דווקא את הקהל השבוי, זה שאין לו רכב ולא יכול לנסוע לאזורים המרוחקים יותר מהעיר שבהם פרוסות הרשתות המוזלות. לכן, הפער הזה מקומם במיוחד. מדובר בדרך כלל בקשישים ובאנשים ללא רכב.

שופרסל היא הרשת הגדולה בארץ, וכידוע, היא מפעילה גם את שופרסל דיל – הרשת המוזלת שלה,שגם היא יותר יקרה מרמי לוי בהרבה. בכל מקרה, אם אתם כבר קונים בשופרסל – כדאי לבדוק באיזו מהשתיים אתם נמצאים.

באופן כללי, הצצה ברשימה מגלה שגם רשתות שנתפסות זולות – הן לא תמיד באמת זולות, ולכן כדאי לחשוב טוב. מי שמבקש להצטייד לחג ולא לזרוק סתם כסף לפח, מוטב שיבחר בתבונה את הרשת שבה הוא קונה.

קונים אונליין לראש השנה 2022? שוב רמי לוי הכי זול

אם אין לכם כוח לחפש חניה ולסחוב את הסלים, אתם צודקים. אבל שימו לב שגם בקניות סופר אונליין שווה להיות עירניים. הפערים גדולים, ופה באמת אין שיקול של מרחק, אז למה לשלם ביוקר? שימו לב לטבלה.

קניות לראש השנה

פואנטה בטלגרם

הפערים גדולים גם במוצרי ראש השנה הקלאסיים

סל קניות לראש השנה כולל מן הסתם מוצרים אופייניים לחג, ששום שולחן חג אינו שלם בלעדיהם. בין אם מדובר בדבש ובתמרים ובין אם מדובר בלוביה – שווה לשים דגש על מחירי המוצרים הללו.

בדיקת הסל לראש השנה 2022 של המועצה לצרכנות גילתה פערים גם כאן, הנה דוגמאות

דוגמאות לפערים במוצרים נבחרים:

מוצר המחיר הזול ביותר המחיר היקר ביותר פער ב-%
תמר מג'הול 1 קילו 10 ₪ 31.4 ₪ 214%
לוביה טריה במשקל 16.9 ₪ 39.9 ₪ 136%
פילה סלמון טרי במשקל 78.2 ₪ 155 ₪ 98%

לחצו כאן לצפייה בכל הרשימה >

לא מפתיע שרמי לוי הכי זול

אגב, אם אתם לא מופתעים שהסופר הכי זול לראש השנה 2022 הוא רמי לוי – יש לכם סיבה טובה. כבר שלוש שנים משרד הכלכלה מפרסם השוואת מחירי סופר, ורמי לוי תמיד הכי זול שם.

בדרך כלל הסל כולל 68 מוצרים קבועים.

בנוסף, משרד הכלכלה מפרסם מדי רבעון השוואת מחירי סל בריא – כלומר סל שמורכב בעיקר מלחמים מדגנים מלאים ועוד. גם בהשוואה הזאת רמי לוי זול מתגלה שוב ושוב כרשת המזון הזולה למי שקונה אוכל בריא

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 

 

תגובות: 0

נגישות